ایسنا نوشت:

35 درصد کل فروش بازار خودروی ایران در سال گذشته مربوط به خودروهای وارداتی بوده است.

در سال گذشته 624 هزار و 749 دستگاه خودرو تولید و 78 هزار و 673 دستگاه خودرو وارد کشور شد. میزان خودروی تولیدی در سال 1392 معادل 20 درصد کاهش و در مقابل واردات این محصول 75 درصد افزایش داشته است.

رشد 75 درصدی واردات خودرو به کشور در سال 1392 سهم خودروهای خارجی از بازار ایران را افزایش داده است به‌گونه‌ای که سال گذشته 35 درصد کل فروش بازار خودروی ایران مربوط به خودروهای وارداتی بوده است.

براساس برآورد صورت گرفته در این زمینه، با فرض میانگین قیمت 27 میلیون تومانی خودروهای داخلی و میانگین قیمت 153 میلیون تومانی خودروهای خارجی عرضه شده در بازار ایران، ارزش کل خودروهای فروخته شده در بازار ایران در سال 1392 معادل 27 هزار و 308 میلیارد و 307 میلیون تومان بوده است.

با توجه به تعداد خودروهای تولید و وارد شده به کشور در سال گذشته، معادل 17 هزار و 972 میلیارد و 355 میلیون تومان از کل فروش بازار خودرو در سال 1392 مربوط به خودروهای تولید داخل و معادل 9 هزار و 335 میلیارد و 952 میلیون تومان آن مربوط به فروش خودروهای خارجی بوده است.

بر این اساس در سال 1392 معادل 35 درصد کل فروش بازار خودروی ایران مربوط به خودروهای خارجی عرضه شده در این بازار و 65 درصد بازار نیز در اختیار خودروهای داخلی بوده است.


17231

 

کد خبر 355424

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس EU ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 0
    من که پول ندارم یه دونشو داشته باشم خوش به حال پولدارا
    • بی نام US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      0 0
      البته که محدوده قیمت عمده خودروهای وارداتی مدل 2013 و 2014 از 13 هزار دلار هست تا 25 هزار دلار که با دلار آزاد میشه محدوده 40 میلیون تا 80 میلیون. البته اگر دولت فخیمه و آشغال سازهای داخلی رضایت بدند که تعرفه واردات و مالیات آن صفر بشه. مثل تویوتا یاریس 13 هزاردلاری، میتسوبیشی لنسر 15 هزار دلار، نیسان ورسای 14 هزار دلاری. همه آنها هم مصرف 7 لیتر در صد کیلومتر دارند با استاندارد آلایندگی یورو 5 و یورو 6. در حالیکه محصولات داخلی تکنولوژی 20 تا 30 سال پیش کره جنوبی یا فرانسه هستند و استاندارد یورو 2 را با زحمت و هزار تقلب و دوز و کلک پاس کرده اند. مصرف پراید در سیکل شهری 9 لیتر در 100 کیلومتر هست، درحالیکه موتور قوی هم ندارد. مصرف پلت فرم 405 شامل پژو پارس و سمند، 12 لیتر در 100 کیلومتر هست.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 0
    این سیو اندی سال خودروسازان هیچکاری نکردند....به مهندسین نخبه چرا اجازه ورد ساخت خودرو نمیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همش ونتاژ ا
  • علیرضا IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 0
    خدا کنه اگر خودروسازها بخوان روال قدیمو ادامه بدن کاملا جمع شوند تا مردم از شر آشغال های تولیدی راحت شوند که بتونن ماشین خارجی بخرند
  • بی نام DE ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    1 1
    عالیست حالا اگر متوسط درآمد 75 میلیون ایرانی را هم در خوشبینانه ترین حالت 1.5 میلیون بگیریم چه نتیجه جالبی را میدهد. به کجا داریم میریم ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    3 1
    100 درصد خودروها خارجی هستند... 35 درصد خودروی خوب و ایمن با مصرف بنزین کم برای طبقه مرفه جامعه 65 درصد خودروی بنجول و ناامن با مصرف بنزین نجومی برای طبقه ضعیف جامعهبه اصطلاح داخلی
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 1
    برای مسئولین جای شرم داره
  • سینا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    خیلی بده که اینقدر از خودمون متنفریم...صنعت خودروی ایران شاید تنها حوزه ای از صنعت است که با پیچدگیهای تولید انبوه طراحی و...سروکار دارد و وقتی مردم از حاصلش اینگونه متنفرند یعنی باید در استراتژیهای کلان صنعتی این مملکت تامل بیشتری کرد و در براوردمان از توان خود...این آینه ما را به همان زشتی که هستیم نشان می دهد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین