رقابت بالا گرفت/ نبرد رنویی ها با پژو برای تولید خودرو در ایران

پس از جدی شدن حضور شرکت خودروسازی پژو در ایران به نظر می رسد رنویی ها نیز به دنبال توسعه فعالیت شان در ایران هستند.

محمد امیرپور:

هنوز زمان زیادی از جدی شدن حضور دوباره شرکت خودروسازی «پژو» در ایران نگذشته است که دبیر انجمن قطعه سازان خودرو از تمایل شرکت رنو برای فعالیت جدی در بازار خودرو ایران خبر داد.

اگرچه ساسان قربانی به صراحت اعلام نکرده که شرکت خودروسازی رنو به چه شکلی تمایل دارد برنامه های اقتصادی خود در بازار خودروی ایران را علمیاتی کند اما با استناد به گفته های او می توان پی به تمایل حضور جدی شرکت رنو در ایران برد. با استناد به گفته های دبیر انجمن قطعه سازان شرکت رنو با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های قطعه‌ساز ایرانی، از بازدید واحدهای قطعه‌سازی برای سنجش توان تولید آنها خبر داده‌اند.

رنو در حالی حضورپر رنگ در بازار خودروی ایران را دنبال می کند که چندی است پژویی ها به طور جدی برای توسعه فعالیت های شان با ایران خودرو مشغول رایزنی هستند. این موضوع رنویی ها را برانگیخته کرده است که مبادا حجم زیادی از بازار خودروی ایران در اختیار شرکت خودروسازی پژو قرار گیرد و به همین دلیل به طور جدی تمایل دارند تا با تمام قوا در بازار خودرو ایران حضور داشته باشند.

به همین دلیل نیز بر اساس آنچه که دبیر انجمن خودروسازان مطرح کرده راهی واحد های تولید قطعه خودروی ایران در جاده مخصوص شده اند تا ارزیابی های نهایی در رابطه با تولید خودرو در ایران را لحاظ کنند. بر این اساس آنها به بررسی ظرفیت های تولید قطعه سازان خواهند پرداخت تا به موازات تولید محصولات رنو در ایران مشکلات پیش رو برای تولید را به حداقل برسانند.

گفتنی است در حال حاضر روزانه بین 200 تا 250 دستگاه تندر-90 در ایران تولید می‌شود و رنو قصد دارد تا قبل از پایان سال‌جاری میلادی، تولید روزانه این خودرو را به 400 دستگاه برساند.

از سوی دیگر به نظر می رسد تولید خودروهای جدید تری نیز توسط شرکت خودروسازی رنو در ایران مورد تاکید قرار گیرد که همین موضوع سبب خواهد شد تا رقابت جدی تری میان دو شرکت خودروسازی پژو و رنو را در روزهای آینده شاهد باشیم. رنویی ها در شرایطی به دنبال توسعه فعالیت خود در بازار ایران هستندی که  در میانه های اردیبهشت نیز مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود. 

3939

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    27 2
    کجای دنیا این همه میتونن سود کنند.تازه قوانین هم در ایران به نفع خودروسازه تا مصرف کننده ایرانی
  • محمد IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    21 1
    این که خودروی خارجی بیاد خبر خوبیه اما خبر خوبتر میتونه این باشه که وارد کردن خودروی خارجی از انحصار یکی دو نفر در بیاد. بخدا خودروهایی که برای ما لوکس بحساب میان برای بقیه کشورهای هم رده ما از لحاظ منابع و دارایی خودروی معمولی بحساب میان. شرکتهای پژو، رنو، هیوندای ، تویوتا و .. ماشینهایی تولید میکنن که برای همه قابل خریداری باشن اما آرزوی من بی ماشین داشتن یک خودروی بی کیفیت داخلی فقط به دلیل این است که خودروی خارجی رو فقط چند نفر می تونن وارد کنن.
  • بی نام RS ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    12 3
    نمیدونم کی تو خودرو سازی با فرانسوی ها لابی داره که خودرو سازی ما به فرانسه چسپیده. مزاد 3 به اون عالی ای رو زدن تار و مار کردن، یه خودرو از تویو تا نتونستیم بگیریم. هیچ فکر کردین چرا آمریکا که جنرال موتورز و چند تا غول خورو سازی رو داره تو ناوگان تاکسیرانی اش داره از نیسان ژاپن استفاده میکنه؟
  • بی نام GB ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    8 11
    تولید و سرمایه گذاری برای برند ایرانی چه می شود؟
  • بی نام A1 ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    30 3
    چرا به ماشین سازای ژاپنی و المانی و امریکایی نزدیک نمیشن؟؟؟؟ تا کی ماشینهای فرانسوی؟/
  • بی نام US ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    3 0
    ژورنالیست هم ژورنالیست های ساده و از همه جا بی خبر مثل شما، اصلن شما خبر داری همین پژو و رنو الان دارن چه کار میکنند با ایران؟ قبل از این پژو محصولات به روز خود مثل پژو 206 را به ایران عرضه کرد ولی الان هم ایران خودرو و هم پژو دست به یکی کردند و به جای عرضه مدل جدید آن یعنی پژو208، دارند یک خودرو بی اصل و نصب به اسم پژو 301 را به ایران قالب میکنند. از آن طرف رنو، که خودروی مگان را به ایران آورد، الان تنها کاری که میکنه محصولات شرکت داچیا که متعلق به کشور رومانی هست رو به ایران میده تا با لوگوی رنو بفروشه. مثل داچیا لوگان، که به اسم رنو تندر در ایران فروخته شد. یا داچیا داستر، که به اسم رنو داستر در ایران فروخته شد. در حالیکه باید محصولات مدل سال مثل مگان جدید رو عرضه کنه