روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

دو هفته پیش عده‌ای تحت پوشش عناصر و چهره‌های اصولگرا با تجمع در لانه جاسوسی آمریکا با انتقاد شدید از توافق اولیه هسته‌ای ایران و گروه 1+5، آنرا "ننگین" توصیف کرده و سپس دامنه حملات خود را به برخی تریبون‌های دانشگاهی کشانده و با تضعیف تیم مذاکره کننده و فرافکنی علیه آنان، درصدد تحقق مقاصد حزبی و جبران شکست‌های انتخاباتی خودشان برآمدند.
ادامه این قبیل حرکت‌های تخریبی، آنهم در این برهه حساس که همه باید مذاکره کنندگان خط مقدم مبارزه برای استیفای حقوق ملی را حمایت کنند، بار معنایی خاصی پیدا می‌کند که از دایره دلواپسی‌های نمایشی و نگرانی‌های عوامفریبانه فراتر می‌رود و نشان می‌دهد عده‌ای برای کسب منافع حزبی و جناحی خود حاضرند منافع ملی را زیر سؤال ببرند. این سؤال هنوز در اذهان عمومی وجود دارد که چرا این گروه برای غارت اموال بیت المال و اختلاس‌های میلیاردی و بی‌اعتنایی دولت گذشته به استیفای حقوق ملی در عرصه بین‌المللی بی‌اعتنا، و حتی همراه بوده و اکنون به یکباره دلواپس رفع تحریم‌ها و بازگشت دارایی‌های مردم شده است!
رویدادهای هفته گذشته در عرصه داخلی و درست قبل از آغاز مذاکرات حساس برای نگارش متن توافقنامه نهایی، بسیار عجیب و حیرت انگیز بود. اینکه عده‌ای دو روز پیش از شروع گفتگوهای وین خواستار مناطره اعضاء هیأت مذاکره کننده با مخالفان و معارضان شوند، با هیچ منطقی سازگار نیست و نشان می‌دهد عده خاصی با منافعی که از مذاکره عادلانه عاید کشور می‌شود، مخالفند چرا که با این کار منافع گروهی شان به خطر می‌افتد. این قبیل اقدامات، نوعی همصدائی با کسانی است که به گفته رئیس‌جمهور "تحت عنوان مقاومت در مقابل دشمن، جیب مردم را زدند و به جای دور زدن تحریم، مردم را دور زدند."
برای پی بردن به اهمیت کاری که هیأت مذاکره کننده ایرانی انجام می‌دهد، خوب است به موضع‌گیری سران رژیم صهیونیستی علیه این هیأت توجه شود. سردمداران رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات وین و به منظور جلوگیری از ادامه گفتگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مدعی شدند "تهران از تمایل کشورهای غربی برای دستیابی به توافق آگاه است و قصد دارد قدرتهای جهانی را فریب دهد." واقعیت اینست که صهیونیستها هم خواستار ادامه فشار و تحریم علیه ایران بوده و از اینکه در همین مدت کوتاه پس از توافق اولیه، صاحبان صنایع، بازرگانان و سرمایه‌گذاران فراوانی از کشورهای اروپایی به تهران سفر کرده و آمادگی خود را برای از سرگیری روابط و مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران اعلام کردند، به شدت نگران و خشمگین هستند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    28 1
    دلواپسان جیب و منافع در و دسته ای خود
  • علی A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    25 2
    کاملا مشخص است . دشمنان ملت با لباس اسلام و انقلاب .
  • بهمن A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    326 3
    آنهایی که به بهانه دور زدن تحریمها در بعضی از کشورها شرکت تاسیس کرده اند و از هر نقل و انتقال ارز بیش از 10 درصد کمیسیون می گیرند و از این راه بدون هیچ زحمتی به پولهای میلیاردی می رسند از برقرار بودن تحریمها خوشحال می شوند .
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    15 1
    1 شریعتمداری روزنامه کیهان 2 دلواپسان البته عده ای قلیل 3 تندرو هاب بی منطق و کلام 4 روزنامه های زنجیره ای دولت قبل 5 عناصر خودسر
  • اریا A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    10 1
    اینها دوستان غرب و اسرایل هستند و هم سو با دشمن نه ظریف و روحانی...
  • بی نام NL ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    10 1
    اینان ته مانده کسانی هستند که به قول معروف بارشان هنوز تکمیل نشده و بار نبستگان هستند و اگر فرصتی باقی بماند ؟؟؟حرف نداره.حق پایدار
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    43 3
    شکست خوردگان دولت قبل مانع مذاکرات هستند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    38 2
    امثال بابك زنجاني
  • میثم A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    19 0
    بسیار عالی بود، کیهان و کیهانیان هستند که ضرر میکنند و دیگه پولهای میلیاردی تو جیبشون نمیره
  • حمید A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    12 1
    این یک واقعیت هست که با توجه به شرایط ایران در خاور میانه و همسایگانش و تهدیدهای همیشگی که برای مرزهای ایران وجود دارد باید دارای ارتش و نیروی نظامی قدرتمندی در منطقه باشد... اما انتخاب مسیر هسته ای از اول هم سرمایه گذاری منطقی نبود.. نه لحاظ تولید انرژی و نه به لحاظ این همه هزینه ای که برای کشور و مردم داشت... امیدوارم که سیاست گذاران تصمیم ساز و تصمیم گیر با انتخاب مسیری درست ضمن تقویت نظامی جهت افزایش توانمندی دفاع از کشور از بزودی ملت را از بحران موجود خارج کنند.. ایران و ایرانی همیشه جاوید باد..
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    38 4
    زند باد روحانی ... ما مطمعن هستیم تیم روحانی موفق خواهد شد . انشالله
  • رکسانا IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    10 1
    کاسبان فتنه و تحریم
  • حق گو IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    9 1
    هدف معترضین توافقات با هدف اسراییل یکی است
  • سرباز IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 0
    جدا خیلی فکر میکنم که چه نسبتی بین ناراحتی اسرائیل و منافع روزنامه گردانان کیهان خودمان وجود دارد که انها در نتایج نشستها به یک اندازه خوشحال و نگران میشوند و دقیقا خوشحالی و نگرانی این دو مشترک است و البته با تعاریف ظاهری متفاوت و بسیار تعجب اور تر اینکه روزنامه بزرگ و تناور کیهان بجهت تشکیلات و تجهیزات نه از حیث فرا گیری دقیقا و بطور مستقیم زیر نظر حکومت اسلامی ایران و با پول بیت المال اداره میشود و البته ازاد است برای بستن تهمت افترا فحاشی نسبتهای ناروا دادن به هر کس هر چند طرف یک پله پایین تر از جایگاه رهبری عنوان داشته باشد بخدا که عقلم نمیکشد یک مسلمان برایم تشریح کند ممنون خواهم بود