پانا نوشت:

رییس کمیسیون سلامت شورا سوال خود را از شهردار تهران پس گرفت . شهردار تهران امروز سه ساعت میهمان شورای شهر بود و در خصوص چرایی عدم دعوت از روسای کمیسیون ها توضیح داد اما رحمت الله حافظی قانع نشد ولی ترجیح داد طرح استیضاح از شهردار کلید نخورد .

چند هفته ای است که موضوع سوال از شهردار تهران مطرح است . رحمت الله حافظی عضو اصولگرای شورای شهر تهران در زمان طرح سوال اعلام کرد در صورتی که از پاسخ شهردار تهران قانع نشود موضوع استیضاح را پیگیری می کند .
رحمت الله حافظی گفت: طبق ماده 73 قانون شوراها اگر عضو یا گروهی از اعضای شورا متوجه عملباتی مغایر قانون در شهرداری شوند می توانند انرا به صورت تذکر مطرح کنند که این موضوع به صورت مکتوب به شهرداری ارجاع می شود و پاسخ نیز به صورت مکتوب به شورا ارایه می شود.اگر این پاسخ قانع کننده نباشد موضوع در صحن از شهردار به صورت سوال پرسیده می شود.
او ادامه داد: سوال از شهردار توسط رییس شورا به شهردار ارجاع می شود و شهردار می تواند طی ده روز در یکی از جلسات علنی و یا فوق العاده شورا حاضر شود و در این خصوص توضیحاتی ارایه دهد که اگر قانع کننده بود موضوع مختومه است و اگر سوال کننده قانع نشد می تواند با جمع آوری ده امضاء استیضاح شهردار را کلید بزند که اگر 21 نفر با این موضوع موافقت کنند این مسیر به انتها می رسد.
امروز شهردار به جلسه غیر علنی شورا رفت تا پاسخ به پرسش حافظی را بدهد . مذکرات دور از چشم اهالی رسانه انجام شد . حافظی پس از شنیدن پاسخ شهردار قانع نشده است . اما سخنی هم از استیضاح شهردار به میان نیاورده است .
رحمت اله حافظی با اشاره به اینکه طرح سوال از شهردار امروز در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد، گفت: این مساله از ساعت 9:30 تا 11:15 به طور کامل بررسی شد اما من قانع نشدم.
او ادامه داد: با وجود اینکه من پاسخ شهردار تهران قانع کننده نبود اما اغماض می‌کنم تا فرصتی برای اصلاح امور برای شهردار تهران فراهم شود.
غلامرضا انصاری با اشاره به اینکه طرح سوال از شهردار تهران به تفاهم رسید گفت: از این پس روسای کمیسیونهای شورا در جلسات تخصیص اعتبار شرکت می‌کنند و حافظی که مطرح کننده طرح سوال از شهردار بود از سوال خود چشم پوشی کرد.
او در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود قانع نشدن موضوع استیضاح شهردار مطرح نشد و آیا این موضوع رنگ و بوی سیاسی ندارد گفت: ترجیح می دهم به احترام عضو دیگر شورا در این خصوص اظهار نظر نکنم .
اما ابوالفضل قناعتی یکی از اعضای اصولگرای شورا با محافظه کاری کمتری نسبت به این موضوع اظهار نظر کرد و گفت: آقای حافظی از پاسخ های شهردار قانع نشد اما تصمیم گرفت موضوع را ادامه ندهد و برای استیضاح به جمع آوری 10 امضا نپردازد .
او ادامه داد: حق تک تک اعضای شورا است که موضوعات حقوق شهروندان را جدی و سخت پیگیری کنند .
قناعتی در پاسخ به این پرسش که موضوعات دیگری مانند تبانی در پرونده های حقوقی شهرداری ،تغییر پهنه ها و تغییر کاربری های زمین ها به عنوان پرسش مطرح نمی شود گفت: این موضوعات به صورت تذکر به شهردار داده می شود و احتمال دارد این اعضا از پاسخ شهرداری قانع شده باشند .
شورای دوم و سوم ترجیح دادند در این سالها از حق سوال و استیضاح خود استفاده نکنند و شورای چهارم با وجود طرح سوال از شهردار و قانع نشدن از پاسخ وی نیز تصمیم گرفت در فرصت دیگری از حق استیضاح استفاده کند . شاید شهردار تهران از نتیجه امروز شورا آگاه بود که شجاعانه به رسانه ها اعلام کرد آمادگی هر گونه پاسخ به هر پرسشی را دارد .

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =