الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بالاترین سند برنامه ای کشور است

خبرگزاری ایرنا نوشت:

هادی اکبرزاده، دبیر سومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، اظهار داشت: به استناد فرمایشات صریح و موکد رهبر فرزانه انقلاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که در یک فرایند معقول تدوین خواهد شد، بالاترین سند برنامه ای کشوراست که دیگر اسناد و سیاست گذاری های کلان وبرنامه های پنج ساله و حتی چشم اندازهای حال و اینده ذیل آن قرار می گیرند.

اکبرزاده افزود: این کنفرانس فرصت مغتنمی برای برنامه ریزان و مدیران مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است تا گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای سالانه به جامعه علمی کشور ارائه و با همفکری اندیشمندان مسیر گام های بعدی را بیابند.

وی اضافه کرد: بدیهی است که امری چنین مهم نمی تواند توسط یک مجموعه محدود و در یک افق زمانی کوتاه محقق شود و لازم است همه ی ظرفیت علمی ، نخبگانی ، مدیریتی و حاکمیتی کشور در یک برنامه هماهنگ و هم افزا با عزمی ملی و صبر و سخت کوشی و اخلاص جهادی به میدان بیاید.

وی در ادامه گفت: این کنفرانس فرصت بسیار مغتنمی برای پژوهشگران جوان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه های مرتبط فراهم می آورد تا با دستیابی به پرسش های اساسی و ترسیم مسیر پژوهشی خود در راستای پاسخ گویی به این پرسش ها نقشی تاثیر گذار در طراحی روند پیشرفت کشور داشته باشند.

وی تاکید کرد: این کنفرانس با هدف شناسایی و آسیب شناسی نظریه ها و مدل های رایج توسعه و ارزیابی میزان سازگاری آنها با مبانی اسلام و ویژگی های جامعه ایران و نیز بررسی عینی تجربیات سایر کشورها در حوزه های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی برگزار می شود.

وی هدف نهایی الگوهای توسعه را تامین زندگی سعادتمندانه و نیک بختی برای آحاد جامعه دانست و افزود: این همایش برآن است که یک فضای هم فکری وهم اندیشی عالمانه برای پرداختن به این مباحث اساسی را فراهم آورد.

اکبرزاده رشد 30 درصدی مقالات ارائه شده به این همایش را یکی از نشانه های این رویداد اثرگذار دانست و گفت: چهارمین کنفرانس سالانه با عنوان «پیشرفت ایران: گذشته، حال، آینده» به منظور آسیب شناسی روند تاریخی و فراز و فرودهای پیشرفت کشور در سده های گذشته بهار سال 94 برگزار می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =