معمای حق پخش فوتبال همچنان ادامه دار است/ کفاشیان: سه نامه به ضرغامی دادم، جوابم را نمی دهد

علی کفاشیان می‌گوید به مجلس گفتیم در بودجه، حواسش به حق پخش هم باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حق پخش تلویزیونی، احتمالا سوژه مهم فوتبال ایران بعد از جام جهانی خواهد بود که شاید زیر سایه نتایج و اتفاقات برزیل، قرار گیرد. قرارداد سه ساله حق پخش بین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما، اردیبهشت ماه امسال به پایان رسید. از سال گذشته، فدراسیون جنگ برای افزایش حق پخش را داغ تر کرد. رسانه ملی، بابت پخش رقابت های لیگ تنها 30 میلیارد تومان به فدراسیون پرداخت می کرد و این موضوع برای کفاشیان که خودش پای قرارداد را امضا کرده بود، قابل هضم نبود. رئیس فدراسیون اعتقاد داشت صدا و سیما حق واقعی فوتبال را نمی دهد. او در این باره به خبرورزشی می گوید: «از نظر ما حق پخش واقعی 160 میلیارد تومان است. این رقمی است که پیشنهاد داده ایم ولی فعلا صدا و سیما حتی پاسخ مان را نمی دهد.»
علی کفاشیان توضیح می دهد از سه ماه قبل تا به حال، سه نامه به دفتر ضرغامی رئیس صدا و سیما فرستاده اند: «بله، سه نامه فرستاده ایم ولی اصلا جواب ما را نداده اند. در نامه ها از آقای ضرغامی خواستیم که به ما وقت بدهد به دفترش برویم، ولی باز هم پاسخ ندادند. کلا جواب ما را نمی دهند.»
فدراسیون فوتبال رقم اولیه خود را اعلام کرد ولی احتمال دارد در صورت مذاکره، به رسانه ملی تخفیف بدهد. کفاشیان هم توضیح می دهد: «در هر صورت ما اهل تعامل هستیم. این را قبلا هم نشان داده ایم. باید صدا و سیما با ما تعامل کند تا بتوانیم قرارداد سال جدید را ببندیم. الان ما دیگر قراردادی نداریم و اگر می خواهند فوتبال پخش کنند، باید جلو بیایند. وگرنه ما اجازه نمی دهیم فوتبال روی آنتن برود. روی حرفمان هستیم و این بار دیگر عقب نمی نشینیم.»
پس از اتمام قرارداد دو طرف در اردیبهشت ماه، صدا و سیما به طور کامل در این زمینه سکوت کرده است. کفاشیان می گوید: «واقعا هیچ اقدامی نکرده اند. من حتی رو نوشتی از نامه هایی که برای آقای ضرغامی فرستادم، در اختیار وزارت ورزش، مجلس و.. قرار دادم. خیلی مهم بود که خواسته هایمان را به مجلس بگوئیم تا اگر خواستند برای صدا و سیما بودجه ببندند، حواس شان به حق پخش بازی های لیگ برتر هم باشد.»
فدراسیون فوتبال تاکید دارد در صورتی که حق پخش واقعی را ندهند، یک شبکه برای پخش فوتبال در اختیار آنها قرار بگیرد تا خودشان از فوتبال پولی در بیاورند. کفاشیان می گوید: «بله، کانال را بدهند به ما تا خودمان حق واقعی فوتبال را بگیریم. اصلا مشکلی نداریم ولی احتمالا این موضوع را قبول نمی کنند. اگر قبول هم نکنند بالاخره باید با ما مذاکره داشته باشند. بدون مذاکره که نمی شود به جایی رسید. صدا و سیما باید تکلیف ما را روشن کند. اگر من اشتباه می گویم، شما درستش کنید.»
کفاشیان برای حل این مشکل دست به دامن نمایندگان مجلس هم شده است. او در این باره توضیح می دهد: «حتی با آقای لاریجانی هم جلسه داشتم و به ایشان گفتم که چنین مشکلی داریم. هزینه بالاست و حق پخش هم نمی دهند. ایشان هم تاکید داشت که باید مذاکره کرد ولی فعلا خبری نیست.»
اما فدراسیون حاضر است چقدر به صدا و سیما تخفیف بدهد؟ کفاشیان پاسخ روشنی به این سوال نمی دهد: «این هم در مذاکرات مشخص می شود. اول بیایند مذاکره کنیم بعد در این مورد هم بحث خواهیم کرد.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    2 1
    کاشکی یکم جنتلمن بودی برای روابط اجتماعی نیازتون میشه
  • بی نام EU ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    4 1
    ميخايد يك صحنه مورد نظرتون رو هزاربارتكراركنيد وبگيد متاسفانه ارتباط قطع شد خوب بگيد
  • جواد A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    7 1
    بیخود ادای حرفه ای گری در نیارید؛ هم بودجه صداوسیما رو دولت میده هم بودجه فدراسیون رو پس این یعنی دولت پولش رو از تو یه جیبش در بیاره بذاره تو جیب دیگش مگر اینکه آقای کفاشیان زورش برسه و بتونه اولین تلویزیون خصوصی ایران رو تاسیس کنه که خیلی دور از انتظاره
  • علیرضا RO ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    9 0
    ضرغامی به سلامتی داره از صدا و سیما میره...اندکی صبر