ضمن اعلام اسامی 26 گیم دانشجویی مروری داریم بر صنعت گیم ایران در هفته ای که گذشت، صنعت کم خبری که فقط بخش دانشجویی آن این هفته خبرساز شد و نام بازی های رایانه ای فاقد مجوز نیز اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، خبری داشتیم مبنی بر اینکه 26 گیم دانشجویی آماده عرضه شد. دبیرخانه سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای  IRANGDC2014 نام 26 گیم ساخته شده توسط دانشجویان حاضر در مسابقه را منتشر کرد. این بازی ها در طول 48 ساعت برگزاری مسابقه ساخته شد.

اسامی گیم ها به شرح زیر است:

*هفت سنگ (دانشگاه صنعتی شریف)
*هستی (دانشگاه فنی و حرفه ای دختران شریعتی) 
*علم و گیم (دانشگاه علم وصنعت تهران)
*نبردگران هوشمند (دانشکده فنی و حرفه ای قم)
*الکتروکاتد (دانشگاه تهران)
*پردیس (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز)
*الکتروآند (دانشگاه تهران)
*سنا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه)
*گیلاس (دانشگاه مازندران)
*تورینگ (دانشگاه خوارزمی تهران)
*سیلک (دانشگاه آزاد اسلامی کاشان)
*(دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت) MIAU2D
*ستارگان کویر (دانشگاه آزاد اسلامی کاشان)
*دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت) MIAU3D
*توتیا (دانشگاه مازندران)
*هگمتان الوند (دانشگاه فرهنگ و هنر همدان)
*رویاهای دیجیتال (دانشگاه کاشان)
*زاگرس (دانشگاه پویش)
*هنرهای مجازی (دانشگاه کاشان)
*ولکان (موسسه آموزش عالی دانشوران تبریز)
*ایده های آسمان (دانشگاه آزاد اسلامی واحدرودهن)
*ماه نقره ای (موسسه آموزش عالی سجاد مشهد) 
*شهاب (دانشگاه آزاد اسلامی واحدرودهن سما)
*ماهوتی (موسسه آموزش عالی صدرا) 
*شبنم (دانشگاه فنی شریعتی تهران)
*سانیا (موسسه آموزش عالی کارون اهواز)

در هفته ای که گذشت رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با یادآوری اینکه صنعت گیم ایران جایگاه مطلوب خود را در داخل و خارج از کشور یافته است گفت: هنرمندان همچنان این عرصه را جدی نگرفته و به نوعی شناخت از این عرصه ندارند.بهروز مینایی در گفت وگویی افزود: شناخت نداشتن هنرمندان از عرصه گیم سبب شده که بسیاری از تولیدات موفق سینمایی و تلویزیونی مجال تبدیل به بازی رایانه ای را نداشته باشد. این روند نشانگر نبود تعامل منطقی میان جامعه هنری با صنعت گیم کشور است.وی همچنین به گستره فعالیت صداوسیما به عنوان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: این رسانه به گیم در عرصه تبلیغات به عنوان یک کالا اقتصادی و حتی محصولی ساده نظیر پفک نگاه نمی کند. بنابراین رویکرد این رسانه سبب شده که تاکنون گیم ایرانی نتواند به درستی به جامعه از طریق تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب معرفی شود.

همچنین در این هفته معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد که تمامی طرح‌ها و بازینامه‌ها در اشکال و گونه‌های مختلف مرتبط با حوزه گیم برای تولید می‌بایست دارای مجوز ساخت باشد، بدیهی است تولید و ارایه هرگونه بازی رایانه‌ای فارغ از روند یاد شده قانونی نبوده و عواقب قانونی آن بعهده سازندگان و پخش‌کنندگان این قبیل تولیدات است.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، براساس قانون، نظارت برتولید (مجوز ساخت) و توزیع و نشر (مجوز عرضه) بازی های رایانه ای و ویدیویی به عهده این بنیاد است. معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین اعلام کرد که بازی های "ماشین آهنربای هیدورلیکی"، "معمای گویان "، "سوپرشوت "، "انقراض" و "آفتابه" فاقد مجوز ساخت از این بنیاد است.

در پایان اینکه خبردار شدیم بازی رایانه‌ای "قهرمان ما" همزمان با برپایی جام جهانی 2014 فوتبال در بازار گیم توزیع می‌شود.بازی قهرمان ما که مجوز پخش بنیاد را دریافت کرده به نویسندگی نیما آباده در استودیو آنو ساخته شده است. این بازی با موضوع سوم شخص اکشن در سبک ماجرایی اشاره و کلیک ساخته شده وهمزمان با جام جهانی فوتبال در شبکه توزیع بازارگیم قرار می گیرد.
این بازی، با بیش از 65 بکگراند، 20 دقیقه انیمیشن برای شخصیت ها، بیش از 15 کاراکتر و چندین دقیقه کمیک های کارگردانی شده و یکی از بازی های بزرگ ایرانی در سبک ماجرایی شخصیت به شمار می رود.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    9 0
    خیلی جالبه توی این مملکت برای هر کاری باید مجوز بدون دلیل بگیری کجای دنیا برای بازی های موبایل ساختن از دولت مجوز میگیرن . نتیجه اش میشه بازی های ضعیف و صد من یک غازی که روز به روز در حال تولیده