پاسخ به آنچه وهابیان در بقیع‌ می‌گویند

کتاب مجموعه پرسش و پاسخ «حقیقت در ساحل» که با تجدیدنظر و اضافات رضا محمدی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است به آنچه وهابیان در بقیع‌ می‌گویند پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه پرسش و پاسخ «حقیقت در ساحل» تلاش می‌کند به آنچه وهابیان در بقیع می‌گویند پاسخ دهد. ناشر در شرح کتاب آورده است: اساس اسلام، بر دعوت به توحید استوار است و پیامبر با کلام ساده «قولو لا اله الا الله تفلحوا...» مردم را به این دین فراخواند؛ پس از آغاز دعوت اسلام به توحید، مردم گروه گروه به اسلام گرویدند و براساس آموزه‌های قرآنی، مأمور شدند تا دیگران را نیز از راه‌های حکمت، موعظه حسنه و جدال احسن به اسلام فراخوانند.

عالمان اسلامی، قرن‌ها پرچم‌دار دعوت به توحید بوده‌اند؛ تا اینکه نزدیک به دو قرن پیش، در سرزمین مقدس مکه و مدینه، وهابیت به قدرت رسید؛ اینان به جای عمل به آموزه‌های قرآن، به تکفیر مسلمانان پرداختند و به جای موعظه و جدال احسن به تهمت و افرا روی آوردند و به جای حکمت و برهان، شمشیر برّان در دست گرفتند و به بهانه دعوت به توحید، مسلمانان را از دم تیغ گذراندند.»


در سال‌های اخیر، وهابی‌ها با برنامه‌های ضد فرهنگی، به جنگ با مسلمانان فرقه‌های دیگر اسلامی روی آورده‌اند و در مکان‌های مقدس حرم نبوی و بقیع، به شبهه‌پراکنی می‌پردازند و مسلمانان را از انجام آداب و مراسم دینی باز می‌دارند.

آنچه نویسنده کتاب حقیقت در ساحل بدان پرداخته است، پاسخ به بخشی از شبهه‌هایی است که وهابی‌ها مطرح کرده‌اند؛ این اثر، پیش از این، مورد استقبلال شیفتگان حقیقت قرار گرفته بود؛ از این‌رو به همت محمد مظفری و مسلم شوبکلانی از محققان حوزوی بازنویسی و تنظیم مجدد شده است.

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: «یکی از روش‌های مقابله جبهه کفر و شرک با اسلام، رخنه در صفوف مسلمانان از طریق تحریف حقایق دین و واژگون کردن اهداف نهایی تعالیم مقدس اسلام است؛ امروزه، این حربه و ترفند در قالب ایجاد، پرورش و سپس ترویج و گسترش فرقه‌های جدید در جهان اسلام، رخ می‌نمایاند.»

ازدواج امام حسین علیه‌السلام با دختر پادشاه ایران و علاقه خلیفه دوم به خاندان پیامبر، شرک نبودن توسل به امامان مدفون در بقیع، آگاهی مردگان از احوال زندگان، انتساب قبر فاطمه بنت اسد به فاطمه زهرا و شرک نبودن ذکر «یا علی» از مواردی است که وهابیت به آنها شبهه وارد می‌کند.

از دیگر عنوان‌های این اثر شبهاتی است که به قطعی بودن وجود حضرت مهدی علیه‌السلام، احترام شیعه به سیزده معصوم اهل بیت رسول خدا، دلایل عصمت اهل بیت، مسیر خلافت اسلامی، طلب شفاعت از غیر خدا، غلوّ نبودن اعتقاد به علم غیب معصومان و قطعی بودن عصمت امامان معصوم مطرح می‌شود.

واقعه غدیر خم و حدیث غدیر، معنای واژه مولا در حدیث غدیر، ازدواج عمر با امّ کلثوم، ساختن بارگان بر روی قبور، توسل به اولیای خدا، اعتبار نهج‌البلاغه، فدک و حق حاکمیت اسلامی، ایمان ابوطالب، معرفت شرط خروج از جاهلیت، رابطه شناخت امام و ایمان آوردن به او، سخن گفتن با مردگان، سجده بر خاک، کیفیت فرستادن صلوات کامل و انتصابی بودن امامت از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است که وهابیان بر آنها شبهه وارد می‌کنند.

در یکی از این شبهات مطرح می‌شود که اگر موافقت خلیفه دوم با همسری دختر پادشاه ایران با امام حسین علیه‌السلام، از نظر تاریخی و روایی صحت داشته باشد، این سخن می‌تواند محمل مناسبی برای اثبات علاقه خلیفه دوم به خاندان پیامبر باشد؛ با توجه به این نکته، در مورد اصل داستان، صحّت آن و نیز ادعای دوستی خلفای سه‌گانه با خاندان پیامبر توضیح دهید... که نویسنده کتاب حقیقت در ساحل پاسخ مبسوطی به آن داده است.

کتاب مجموعه پرسش و پاسخ حقیقت در ساحل با قیمت ۶۲۰۰ تومان به همت پژوهشکده حج و زیارت از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =