فارس نوشت:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش هفته فرهنگ رضوی در کرمان گفت: جامعه ما از آسیب‌های فرهنگی بسیاری رنج می‌برد، ‌آنچه می‌تواند در این بحران‌ها ملت ما را نجات دهد، شناخت سیره رضوی و عمل به این سیره است.
به نقل از روابط عمومی جشنواره امام رضا(ع)، هفته فرهنگ رضوی در استان کرمان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و مسئولان استانی در کرمان آغاز شد.

ابتدای این مراسم با آیین طبل‌نوازی و چاوشی‌خوانی همراه بود که شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری را به حاضران در مراسم منتقل کرد. همچنین نمایشی دو نفره با موضوع «شفاءگرفتن یک کودک نابینا در مشهدالرضا(ع)» اجرا شد که بازیگر نونهال این نمایش زیبا و تأثیرگذار، مورد تفقد علی جنتی قرار گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد در این مراسی طی سخنان بر آزادی قلم و بیان در جامعه تأکید کرد و گفت: در جامعه‌ای که آزادی بیان و قلم باشد، در سایه تضارب آراء و افکار آن جامعه به رشد فرهنگی می‌رسد؛ همان روشی که در سابقه هزار ساله حوزه‌های علمیه ما رواج داشته است. علما در حوزه‌های فقهی نظرات مختلف داشتند و یکدیگر را نقد کردند، امروز در سایه این تضارب آراء ‌به پویایی فقهی دست یافته‌ایم.

علی جنتی ادامه داد: هر کسی هر نظری دارد باید بنویسد و منتقدان هم به دور از تخریب، عالمانه و ناقدانه نظرات خود را بنویسند.‌ در سایه این تضارب افکار است که حوزه‌های علمیه،‌ دانشگاه‌ها و ... رشد می‌کنند و به اقتدار فرهنگی دست می‌یابیم.

جنتی گفت: اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی تنها بر عهده یک دستگاه نیست و اینکه فکر کنیم تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت دارد اشتباه است بلکه همه اهل نظر،‌ همه نهادها و همه دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند نقش خود را ایفا کنند؛ از امام جماعت یک مسجد گرفته تا استاد حوزه‌علمیه و دانشگاه گرفته تا سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با 50 شبکه ملی و استانی!

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله فرهنگ عمومی به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز دچار آسیب‌های بسیاری هستیم و آنچه نیاز داریم ارائه الگوهای مناسب برای سبک زندگی ایرانی اسلامی است. اینکه بگویند ایران بزرگترین وارد کننده لوازم آرایشی در دنیاست، ‌آیا با سبک زندگی اسلامی و فرهنگ رضوی همخوانی دارد؟!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود گفت: جوانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه است و نمی‌تواند کار کند، ‌ازدواج کند و مسکن تهیه کند و نسبت به آینده خود ناامید است؛ این نسل نمی‌تواند برای کشور پیشرفت‌آفرین باشد. بنابراین باید در حوزه‌‌های مختلف کشور را به سمت آرمان‌های بلند جمهوری اسلامی هدایت کنیم.

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آنالیزور A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    22 59
    درود به شرفت مرد؛ این قضیه که فرمودی از یک بحران بسیار عمیق تر در بین دختران جامعه ایران خبر میدهد که نتیجه آن بحران خانوادگی تاسف باری است که در آینده نزدیک گریبانگیر خانه وخانواده های ایرانی خواهد شد. جای بسی تاسف هست که دختران جامعه ما موفقیت خود را در زیبایی بیشتر خود میدانند و برای بهتر جلوه دادن خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. همین مساله باعث شده دختران ایرانی مفاهیم مانند ایثار و از خودگذشتگی را که یکی از مهمترین خصائل یک مادر خوب هست را بلد نباشد و غیر از خود و زیبایی خود و جوانی خود و لذت بردن از تک تک لحظات زندگی به هدف بلند دیگری نیاندیشند. هرچند هنوز هم هستند بسیاری از دختران ایرانی که به این بحران آلوده نشده اند اما تعداد آنها روز به روز کمتر و کمتر میشود.
    • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      7 28
      دوستانی که منفی دادن ایشون نگفتن آرایش‌کردن از بیخ‌وبن مشکل داره، بلکه غرق‌شدن در آرایش به عنوان یک هدف را نقد کردند.
    • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      7 6
      به نظرتون فقط دخترا دنبال جلوه گری هستن تو جامعه ی ما؟برخی از برادرا هم به خیل عظیم مصرف کنندگان لوازم آرایشی پیوستن، شما با دقت بیشتری به جامعه نظر بندازی متوجه این امر میشی
  • هدي A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    73 5
    سلام خدمت آقاي وزير محترم ، خودتان فرموديد زندگي اسلامي ، اين درست اما خيلي ها ميخوان كه زندگي مرتب و شيك و عاري از هرگونه جلف و خودنمايي داشته باشند ، با حفظ حريم من ايرادي نميبينم
    • بوالفضول A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      6 19
      آخه اگه تو خیابون خودشون رو هفت قلم آرایش نکنن مصرف لوازم آرایشی کمتر میشه. صرفه جویی در مصرف ارز هم میشه. کسی با استفاده لوازم آرایشی در حریم خصوصی مخالفت نکرده که شما موضع میگیری.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    82 3
    شما بمن بگو كجا اينهمه فساد ادارى و سرقت از بيت المال و تصرف زمينهاى مرغوب و فرستادن اقازاده ها به ممالك غربى مثلا براى تحصيل اما براى تجارت و خوشگذرانى، با سبك زندگى اسلام همخوانى دارد ؟؟؟؟ برادر جنتى، سالهاست به وضع مردم رسيدگى نشده، هر دولتى كه اومده تخريب روى تخريب كرده، ما داريم رو خرابه ها زندگى ميكنيم، دست از شعار برداريد، اگر آموزشهاى گذشته در مدارس صحيح بود امروز حتى با فراوانى لوازم آرايش مصرف نميشد، كارمون ايراد داره برادر ، بحران عجيب فرهنگى و اجتماعى در راه است چون سالهاست در بحران اقتصادى و انواع مفسده مربوط به آن هستيم
    • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      11 1
      موافقم
    • بوالفضول A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      2 7
      سرنا رو داری از سر گشادش میزنی عزیز دل برادر