رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آستانه اعزام تیم ملی فوتبال به جام جهانی، پیامی را خطاب به ملی پوشان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست، معصومه ابتکار در بخشی از این پیام نوشته است: یوزپلنگ نماد سرعت، زیبایی و الهام‌بخش برای همه دوستداران طبیعت است و نقش یوزپلنگ آسیایی بر پیراهن تیم ملی فوتبال ایران این مهم را هشدار می‌دهد که حیات، چرخه‌ای به هم پیوسته است و نابودی هر بند از آن می‌تواند زندگی بشر را در معرض تهدید قرار دهد.

متن پیام معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بدین شرح است :

بهروزی و پیروزی ملّی‌پوشان فوتبال کشور به عنوان سفیران ایران زمین، آرزوی همه بوده و دعای یکایک هموطنان بدرقه‌ی راه این جوانان سرفراز است. به خصوص که امسال علاوه بر جایگاه ورزشی، آنها پیام‌دار طبیعت این سرزمین پهناور هم هستند و این نویدی از پیوند ورزش و محیط زیست است که می‌تواند منافع بسیاری را عاید جامعه و مردم سازد.

اینکه از ظرفیت‌های ورزش برای گسترش آموزه‌ها و فرهنگ سازی محیط زیستی بهره بریم، به همان اندازه مفید است که تلاش برای ایجاد محیط زیست سالم. چرا که سلامتی ورزشکاران نیز ارتباط مستقیم به وجود محیط زیست و هوای پاک دارد.

خوشبختانه جامعه ورزشی ما به طبیعت علاقمند است و این خود بر ظرفیت حفاظت از محیط زیست در کشورمان می‌افزاید. جام جهانی فوتبال که از بهترین عرصه‌ها برای ترویج فرهنگ‌ها و مفاهیم به شمار می‌رود، امسال پیام‌دار گونه‌های در معرض خطر انقراض است. 32 گونه از 32 کشور شرکت‌کننده توسط ایران به این آوردگاه بزرگ ورزشی جهان معرفی شده‌اند که یوزپلنگ آسیایی به عنوان نماد طبیعت ایران از آن جمله است.

یوزپلنگ نماد سرعت، زیبایی و الهام‌بخش برای همه دوستداران طبیعت است و نقش یوزپلنگ آسیایی که شباهتی بسیار با یوزپلنگ آفریقایی دارد، بر پیراهن تیم ملی فوتبال ایران این مهم را هشدار می‌دهد که حیات، چرخه‌ای به هم پیوسته است و نابودی هر بند از آن می‌تواند زندگی بشر را در معرض تهدید قرار دهد.

برای قهرمانان تیم ملی فوتبال کشورمان آرزوی کسب افتخاراتی بیش از پیش را دارم.

47232 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    29 0
    نمیدونم چرا محیط زیست فقط ایده ی طرح یوز رو داد و کنار کشید و در مراحل بعدیش از جمله طراحی و اینکه اصن این طرح یوز هست یا نه هیچ دخالتی نکرد؟
    • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      18 1
      یکی گفت یوز هست اما یوز آفریقاییه نه آسیایی ، یکی دیگه گفت یوز نیست پلنگه ، اینا اصلا به روشون نمیــارن فکر کنم بین خودشونم اختلاف افتاده که یوز چه شکلیـه...بعد یه عده می اندازن گردن کفاشیـان...شد ما یه کاری کنیم نقص توش نباشه؟
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    27 6
    درود بر بانوی کاریزماتیک و دوست داشتنیه ایران
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    19 1
    بجای این نامه نگاری ها ،یه عکس ، نماد یا سمبول درست و حسابی می فرستادید فدراســیــون فـــــوتــبــــال که بعد اینقدر حرف و حدیث توش پیش نیاد
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    13 1
    نماد تاریخی ایران نقش شیر است و نه پلنگ و یوز پلنگ