نظر رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص چگونگی تلاقی صادرات و واردات.

رئیس اتاق بازرگانی تهران می گوید:در شرایط جهانی امروز که مسائل امنیتی، دیگر مسائل نظامی نیست و بیشتر مسائل اقتصادی است.

به گزارش "خبرآنلاین"،رییس اتاق بازرگانی تهران با اعتقاد بر این که استراتژی تجاری و واقع‌نگری به مسائل اقتصادی در امنیت ملی کشورمان نقش کاملا کلیدی دارد، گفت:توسعه ما مدیون نگرش تجاری ماست و توسعه و امنیت کشور در این رابطه به مراتب بیشتر قابل تامین است. به ویژه در شرایط جهانی امروز که مسائل امنیتی، دیگر مسائل نظامی نیست و بیشتر مسائل اقتصادی است.

یحیی آل اسحاق افزود: آن چه در راستای واردات مهم به نظر می‌رسد‌، نگرشی است که برای واردات وجود دارد یعنی اگر واردات در جهت تولید و سپس صادرات باشد و در کنار آن نیز قسمتی از تولید به مصرف داخلی برسد، از ارزش افزوده به وجود آمده می‌توان در جهت حرکت رو به جلو در کشور استفاده کرد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران در ادامه با تاکید بر این نوع نگرش گفت‌: آن چه از این نوع نگرش حاصل می‌شود، تولید، نشاط، کار، تکنولوژی جدید، تعامل با دنیا، استفاده از همه امکانات روابط بین‌الملل، خدمات، بورس، بانک‌، دانش‌، بازاریابی است.

رییس اتاق بازگانی تهران در ادامه گفت: استراتژی تجاری و واقع‌نگری به مسائل اقتصادی در امنیت ملی ما نقش صد‌در‌صد کلیدی دارد به همین دلیل توسعه ما مدیون نگرش تجاری ماست. اگر ما یک استراتژی مناسب با شرایط اقتصادی و با اقتضای زمان نداشته باشیم به طور حتم با یک چالش عظیم روبرو خواهیم شد، آن هم در شرایطی که بهترین منابع بالقوه مانند نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده را در اختیار داریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =