ایرنا نوشت:

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پس از دو روز مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در ژنو گفت: گفت‌وگوها فشرده و سخت بود ولی در فضای مثبتی صورت گرفت.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی‌اش از ۱۱ ساعت و نیم مذاکره دو جانبه با هیات آمریکا به ریاست «ویلیام جوزف برنز» قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا در شهر ژنو سوئیس اظهار داشت: تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین مفید بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به این مذاکرات صریح و رو از اختلافات کاسته شد؟ اظهار داشت: تبادل نظرهای خوبی انجام شد اما با این حال هنوز اختلافات به قوت خود باقی است و مشورت ها ادامه پیدا خواهد کرد.

مذاکرات سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در شهر ژنو سوئیس پس از دو روز و ۱۱ ساعت و نیم گفت‌وگو درباره تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای پایان یافت.

هیات جمهوری اسلامی ایران فردا با هیات فرانسوی در ژنو بصورت دو جانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه امروز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در مذاکرات دو جانبه با فرانسه، آقای «نیکولاس دوریویر» نماینده جدید فرانسه در مذاکرات با ۱+۵ حضور خواهد داشت که نماینده جدید فرانسه در مذاکرات ۱+۵ و جانشین «ژاک اودیبر» شده است.

هیات جمهوری اسلامی ایران عصر فردا (چهارشنبه) عازم شهر رم ایتالیا می‌شود تا علاوه بر شرکت در کنفرانس خلع سلاح در رم، با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در ۱+۵ مذاکره کند. معاونان وزیر خارجه ایران همچنین با همتای ایتالیایی خود گفت وگو خواهند کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =