آرمان نوشت:

به ندرت مي‌توان كسي را در ايران يافت كه از وضعيت خودرو رضايت داشته باشد. انحصار طولاني مدت در توليد خودروهاي بي‌كيفيت داخلي كه بسياري از آنها تنها در ايران توليد شده و با قيمت‌هاي گزاف به فروش مي‌رسند رفاه مصرف‌كننده را به سود عده‌اي اندك نابود كرده است. بهانه اشتغالزايي ۵۰۰ هزار نفري شاغلان بخش خودرو كه آمارها نشان مي‌دهد كمتر از ۴۰هزار نفر در بخش توليد خودرو فعاليت مي‌كنند باعث شده است تا عده‌اي در مقام توجيه توليد خودرو با وضعيت كنوني برآيند.
نيازي به توضيح نيست كه آمار ۵۰۰ هزار نفري شاغلان به خدماتی مانند تعويض روغن، پنچرگيري، تعميرات و... مربوط مي‌شود كه چه خودروي داخلي در بازار باشد و چه خودروي وارداتي باكيفي تغيير نمي‌كند.
سيدسعيد امامي دبير انجمن مديريت كيفيت ايران گفت: خودروسازان داخلي در برابر انحصاري كه دارند خدمات ارائه نكرده و عملا جاده بين مصرف‌كننده و توليدكننده در صنعت خودرو جاده‌اي يك طرفه است. آنها در حالي از خدمات پس از فروش مي‌گويند كه اگر خودروي تحويلي به خريدار نقصي داشته باشد، به جاي تحويل خودروي جديد كه در قانون بدان تصريح شده يا حداقل رفع عيب سريع و بدون هزينه، با صرف زمان زياد و بهانه‌هاي مختلف در مقابل اخذ هزينه از مشتري رفع عيب مي‌كنند كه به ندرت رضايت مشتري را به دنبال دارد.
او گفت: هزينه تمام شده خودرو در ايران به دليل سوءمديريت و انحصاري عمل كردن به‌شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمايت از صنعت هزينه‌هاي زيادي را بر مشتريان تحميل مي‌كنند بدون آنكه از خود بپرسند پس چه كسي از مصرف‌كننده حمايت مي‌كند.
ظاهرا وظيفه وزارت صنعت تنها حمايت از توليدكننده‌هاي خودرو است. امامي گفت: برآوردهاي دقيق كارشناسي نشان مي‌دهد كه در صورت مديريت صحيح و ابتدايي كه نياز به برنامه‌ريزي حتي ميان مدت نيز ندارد در خط توليد؛ ۳ميليون در هزينه تمام شده خودروي پرايد صرفه جويي فوري اتفاق مي‌افتاد كه اگر هزينه‌هاي ناشي از ريخت و پاش يا عوارض بي‌ربط از آن كسر شود هزينه تمام شده پرايد نه حدود ۲۰ ميليون تومان كه تنها ۳ ميليون و ۷۰۰هزار تومان خواهد بود.


45231

 

کد خبر 360073

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 18
    حرف ایشان بی ربط است.چطور پراید می شود 3 میلیون تومان.وزن پراید اگر 1 تن باشد و فقط آهن کیلویی 2000 تومان باشد فقط آهن آن می شود 2 میلیون تومان.کاری به موتور و صندلی و شیشه و چراغ و رنگ و ...نداریم. البته حدود 40 قیمت هر خودروی داخلی را دولت و شهرداری ها می گیرند. اگر نگیرند قیمت پراید می شود 12 تومن. اگر دولت ارز 2500 تومنب هم بدهد که قیمت حدود 8 دیگر هم کتر می شود یعنی حدود 11 تومن.
  • salar IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    30 0
    دیگه خسته شدیم انقدر گفتیم ...ول کن آقا کی به ما اهمیت میده
  • بهداد IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    34 0
    واردات خودرو باعث میشه حجم بنزین مصرفی کشور به مراتب پایین تر باشه و این یعنی کلی پس انداز ارزی. هزینه کمتری صرف مبارزه با مشکلاتی مثل آلودگی هوا، بیماری های خاص، تلفات جاده ای و نقص عضو و ... خواهد شد که هر کدوم از این موارد که گفتم به تنهایی میتونه حقوق اون 500 هزار نفر کذایی رو تامین کنه
  • ایمان IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    28 0
    خوبه دیگه مابقی پول تو جیب کیه
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    42 0
    خدا ازشون نگذره که اصلا به مردم فکر نمیکنن:
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 4
    اين نويسنده رو بفرستين بانك مركزي ، فكر ميكنم با يك مديريت ابتدايي كه نياز به برنامه ريزي ميان مدت هم نداره قيمت دلار رو دو سه هزار تومني ارزونتر كنه
  • محمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    8 1
    همينشم جاي بحث داره يه موتور ضعيف با 4تاچرخه. بدنشم کاه از مقوا ميسازن
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    22 0
    هزینه ساخت پراید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان؟ هوووو خيلي زياده باور كنيد نصف اين عدد هم نيست.
  • حمیدرضا پیری A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    22 0
    فایده ای نداره . اگر صد سال دیگه هم بگذره باز هم این مافیای خودرو در ایران پا بر جاست و همون عوارض نابجا که اون بالا گفته شده مانع ارزونی خودرو میشه. مگه به خداو پیغمبر و آخرت معتقد نیستین؟ مگر ما ادعای نشر اسلام در جهان و باعث بیداری تمام کشورهای اسلامی نیستیم؟ پس چرا در کشور خودمان با قیمت های حرام و نا روا به مردم تحمیل میکنیم؟ اگر واقعا 3 میلیون و هفتصد هزار تومن تموم میشه ما مردم ایران چه گناهی کردیم که باید با هزار منت و معطلی بخریم 22 میلیون؟ این جواب ماست ؟ فقط موقع انتخابات میشیم ملت نجیب و سر افراز و عزت مند و غیور و ایستاده و سلحشور و...... همینکه رای آوردین دیگه ما فراموش میشیم؟ اگر هنوز یه ذره به خدا اعتقاد دارین زودتر جلوی این زور گیری های ایران خودرو و سایپا رو بگیرین.
  • psk IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    8 1
    پیدا کنید پرتقال فروش را
  • مریم IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    110 0
    من از شما میپرسم... آیا دزدی از قشر ضعیف جامعه شاخ و دم داره؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    9 0
    اگر پراید را با این قیمت ندهند که کسی پراید نمی خره . بعدش بره تصادف کنه و آمر جمعیت کم بشه . پراید سه میلیونی اسباب بازی بچه ها ست پراید باید بیست میلیون باشه تا کلاس داشته باشه
  • محمد GB ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    8 1
    ای رحمت به پدرت بلاخره کسی پیدا شد حرف راست بزنه امیدوارم آن روز برسد که این حرفها به اجرا هم برسد ومسئولین بالامقام کمی به فکر این ملت بشوند
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    5 1
    دولت و شهرداری ها عوارض نگیرند همین الان می شود 12 تومن.
  • بی نام EU ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    5 1
    اون زمان که زیر یک میلیون در میامد آنرا7750000میفروختن همه هم میدونستن حالا که بهانه تحریم دارن خودرویی که با آنالیز بازار زیر 3میلیون درمیاید را20میلیون میفروشند .....آنالیز آقایان بیشتر حقوق و پاداش مدیران میباشد
  • عریضه نویس A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    5 0
    حکایت تولید خودرو درایران حکایت سفره ایه که همه میخان از کنارش لفت ولیس کنن ودستشونو تا آرنج کردن تو این سفره وهرچی میخورن سیرنمیشن هرسالم که هزینه هاشون بیشتر میشه از گرده مردم درمیارن اونی هم که اصلا اهمیت نداره جان ومال خریدار وتعهد فروشنده س
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    9 0
    در ایران مدیریت هیچ ایرادی نداره گران کنید آقا نگران جیب مردم هم نباشید بهتره نگران جیب خودتان و آقازاده ها باشید گران کنید لطفا
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    5 1
    یعنی کسی نمی خواد جلوی این کارشونو بگیره ...ای ن یه کلاهبرداری آشکاره ... تعزیرات یا جای دیگه کسی جوابگو نیست ؟
  • هادی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    29 0
    وای به مردم ما که در مقابل این خودروسازهای بی انصاف ساکت نشستن
  • علی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 6
    خیلی واسم جالب آقای نوبخت که سه پست کلیدی را دارند هر از چند گاهی اظهار می دارند دولت با افزایش خودرو مخالف است اما چند روز بعد ما شاهد افزایش خودرو می باشم به نظر می رسددولت قصد دارد اعلم کند هیچ نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارد اما اقای نوبخت ملت ما مردم متفکرند حتی در دورترین نقاط روستایی و در روستاهی صعب البور شما الف و بگید مدم فهیم مون تا آخرش میخونند می خواهی چی بگید پس بفکر کاهش قیمت خودرو باشید نه به فکر کاهش اذهان مردم در بی تقصیری دولت در روند افزایش خودرو
  • رضا IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 1
    عجب
  • ایراندخت A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    22 1
    اونوقت این ماشین کشتار و به ما 17 میلیون گرون تر میدن آیا این میزان سود با کسب حلال اسلامی هیچ سنخیتی داره؟ فقط برای پخش افتتاحیه جام جهانی و روسری دخترا جاممعه اسلامی میشه؟
  • gg IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    47 0
    500 هزارتومنم زیادشه.. خبر بچاپ
  • حسین GB ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    82 1
    از خون سگ حرام تر شان
  • رضا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 7
    با سلام متاسفانه بسياري از ما ايرانيان در بيان هر موردي دچار افراط و تفريط مي شويم.نظيرش همين مورد كه اين آقاي محترم در جهت مطرح شدن خود ، سراغ موضوعي مي رود كه مورد انتقاد بسياري از هموطنان بوده و با هدف همراه ساختن عده اي با خود حرفهايي خلاف واقع رابيان مي نمايد كه با هيچ منطق و آماري سازگار نيست. در رد صحبتهاي ايشان همين بس كه توجه داشته باشيم دو قطب صنعت خودرو سازي كشور داراي شركتهاي متعدد زيرگروه با نيروي بيش از يكصد هزار نفر بوده و البته به اين رقم بايد نيروي كار هزاران قطعه ساز و زير مجموعه و تامين كنندگان مواد اوليه را نيز اضافه نمود كه با رقم اعلامي ايشان تفاوت فاحشي دارد.اينگونه كوبيدن يك صنعت نه دردي از آن دوا مي كند و نه راه حل درستي درجهت درمان آن به ما نشان خواهد داد.
  • آحسان A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 0
    بازم بیچاره مصرف کننده ها ا ا اااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • هم وطن A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    14 0
    خودرو سازان توی ایران از قدرتمندترین افراد هستند، چون هیچکس حریف اونها نمیشه، اونها همچنان با قدرت به تولید خودروهای بی کیفیت خودشون ادامه میدهند و با قدرت بیشتری دائما قیمتها رو بالا می برند و هیچکسی هم نمیتونه جلوی افزایش بی رویه قیمتهاشون رو بگیره، هرچقدر شورای رقابت بگه قیمت ها بالاست، هرچقدر نمایندگان مجلس بگن گرونی خودرو نتیجه ضعف مدیریت خودروسازهاست و هرچقدر هم کارشناسان بگن خودروهای تولید ایران ارزش به مراتب کمتری از قیمتی که دارن ارائه میشه دارند اما هیچ فایده ای نداره و اونها با قدرت خودروهارو گرون میکنند و کسی هم حریفشون نمیشه که نمیشه که نمیشه
  • کی هان IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    13 0
    همین هم زیاده پرایده...
  • بي نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 2
    با سلام خدا شر اين ادمهاي بي سواد رو از سر اين مملكت كم كند انشا الله اقاي كارشناس الان با اين مبلغي كه شما مي فرمائيد يك عدد لپ تاب هم نميشه خريد و......؟؟؟
  • فامیل دور IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 0
    من دیگه صحبتی ندارم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 0
    این کارشناسی تون بدرد خودتون می خوره؛ پراید یه خودروی سفارشی است که فقط سالی 20 تا تولید داره از این قبیل خودروها تو دنیا کمه حتی تولیدش از بوگاتی و لامبورگینی که شناسنامه دارند کمتره. این کارشناسی شما برای تولید انبوه هست.
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 3
    یعنی پراید در میاد 1300 دلار؟؟ دیگه هر چرتی رو که نباید منتشر کنید.
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 0
    مثل قضیه آب توشیر ریختن شیر فروش عاقبت گرون فروشی آه مردم می گیرتتون تا دیر نشده ماوالتفاوتشو به مردم برگردونین البته به اندازه دیرکرد اقساطی که بانکهای اسلامی امروزه میگیرن با سودش
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    5 0
    حتی اگر 3 میلیون مذکور در بالا صرفه جویی نشود با هزینه 3 میلیون و 700هزار اگر جمع کنیم هزینه تمام شده یک پراید میشود 6،700،000 تومان که با 20 و 22 میلیون فاصله فاحشی دارد.
  • طهران A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 0
    قیمت پراید 2 هزار دلار است که در ایران با در نظر گرقتن چپاول مردم به قیمت 7 هزار دلار به فروش می رسد. انصاف که وجود ندارد هم پول مردم را می گیرنند هم با این لگن ها جان مردم را. شورای رقابت هم کشک است. اگر دولت دولت مردمی باشد گمرک را از روی خودرو بر می دارد تا مردم از دست این لگن سازها و دلاهایشان نفسی بکشند. و با 6 تا 8 هزار دلار یک خودروی با کیفیت سوار می شونند. با 12 هزار دلار می شود یک تویوتای ترسل خرید . اما واقغیت این مملکت در سود جویی و دلال بازی خلاصه شده نه کیفیت بالاتر برای زندگی بهتر
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    5 0
    اگه مرده شوی و گورکن و مداح و اورژانس و بیمارستان و پرستار و تولید کنندگان ویلچر و ......... را اضافه کنیم می بینیم ایران خودرو با این خودروهای بی کیفیت و ناامن چقدر تولید اشتغال کرده
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 0
    آخه پراید هم ماشینه 20 میلیون می دید من پژو 206 با همون قیمت پراید بخرید مصرفش هم که کمه دیگه چی
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 1
    خداییش 4میلیون قیمت مناسبیه واسه پراید 300شم نوش جونشونهه هه هه
  • حسین خان IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    6 0
    3میلیونو 700 کجا؟20میلیون کجا دیگه بر همه اظهر من الشمس شد که انحصار داره کمر مردمو میشکونه و دنبال سودهای میلیاردی برای خود و نسلشون. بیایید همگی نخریم تا انحصار شکسته بشه.وقتی انحصار شکسته بشه، رقابت سالم بوجود میاد.تعرفه ورداشته بشه،رقابت بوجود میاد. آقایون خانمها اگر جانتان و مالتان را دوست دارین، و اگر دنبال پیشرفت صنعت خودروسازیمون هستید، باید نخرید تا انحصار شکسته بشه. اگه ماشین لازمید،دست دوم بخرید. در کل نخرید. یا علی
  • صادقی A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    2 0
    خلایق هرجه لایق مردم عزیز اگه میدونی لیاقت از این بهترشو داری نخر تا انحصار بازار خودرو برداشته بشه و بشتر از این بهمون توهین نشه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین