ایسنا نوشت:

نخست وزیر منطقه کردستان عراق با بیان اینکه نیروهای پیشمرگ برای "اشغال" هیچ منطقه‌ای عمل نکرده‌اند، تاکید کرد که حل و فصل اوضاع در عراق نیازمند راه‌حل‌های سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، نیچروان بارزانی، نخست وزیر منطقه کردستان عراق در کنفرانس خبری مشترک با نیکولای ملادینف، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در اربیل اظهار کرد:‌ نیروهای پیشمرگ به دلیل خلا امنیتی دست به کار شدند که با عقب‌نشینی کامل نیروهای ارتش عراق به وجود آمده بود و نیروهای پیشمرگ برای اشغال هیچ منطقه‌ای عمل نکرده‌اند.

بارزانی با بیان اینکه قبل از این رخدادها مسئولان منطقه کردستان با مسئولان دولت مرکزی در عراق در تماس بوده و از آن‌ها خواسته‌اند که هماهنگی‌ها را در عرصه امنیتی به عمل آورند، گفت: منطقه کردستان عراق در حال حاضر به صورت مداوم با بغداد در تماس است.

وی با بیان اینکه وظیفه نیروهای امنیتی در کردستان براساس قانون اساسی محافظت از منطقه کردستان عراق است، گفت: اولویت ما حفظ امنیت کردستان خواهد بود.

بارزانی با بیان اینکه اوضاع کنونی در عراق را نمی‌توان از طریق عملیات امنیتی و نظامی حل و فصل کرد، عنوان داشت: حل و فصل اوضاع نیازمند راه حل‌های سیاسی و ریشه‌ای است و در کنار آن باید راه حل امنیتی نیز وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: درِ منطقه کردستان عراق برای استقبال از تمام آوارگان عراقی باز است.

پیش‌تر احسان العوادی، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون نوری مالکی اعلام کرده بود که نیروهای پیشمرگ خود را به عنوان نیروهای دوست به نیروهای عراقی نشان می‌دهند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    10 74
    انشااله که این فتنه از سر اماکن مقدسه و شیعه به زودی رفع شود آن موقع دولت عراق برای همیشه خودمختاری کردستان را ابطال و تابع بی چون و چرای دولت کند .
    • کومار A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      18 6
      دولت عراق مال این حرفا نیست عرضه نداشت جلو 5000 نفر داعش وایسه کردستان همیشه سربلند میمونه خبر کاش یه بار چاپ میکردی نظر منو