مهر نوشت:‌

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه میزان فروش بلیت غیرحضوری قطار به ۵۰ درصد از کل فروش بلیت‌ها می‌رسد، گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف این شرکت، افزایش میزان فروش بلیت غیر حضوری قطار است.

سیدحسن موسوی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت یازدهم برای ارائه خدمات ماندگار به مردم اظهار داشت: طبق گفته رییس جمهوری اگر بناست این دولت نتایج ماندگاری از خود به جای بگذارد باید در سه حوزه حمل و نقل ریلی، IT و بهداشت باشد که شرکت رجاء با تلفیق دو حوزه ریلی و IT در حال حاضر سامانه هم‌قطار (فروش موبایلی بلیت قطار) را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین اهدافی که این شرکت دنبال می‌کند افزایش میزان فروش بلیت غیرحضوری قطار است و امیدواریم این میزان که اکنون حدود ۲۰ درصد است به زودی به ۵۰  درصد از میزان کل فروش بلیت برسد که قطعا در این زمینه سامانه «هم قطار» نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار داشت: تلفن همراه (موبایل) كه به عنوان یک وسیله ارتباطی در اختیار همه مردم است كاربردهای زیادی دارد كه می‌توان خیلی از فعالیت‌های روزمره را از این طریق انجام داد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: تهیه بلیت یکی از کارهایی است که می‌توان با استفاده از تلفن همراه انجام داد از این رو با توجه به این‌ كه یکی از دغدغه‌های مردم برای سفر با قطار تهیه بلیت است، سامانه هم‌قطار (فروش موبایلی بلیت قطار) امروز راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه با تمام اپراتورهای تلفن همراه می‌توان نسبت به خرید بلیت اقدام کرد، گفت: سیستم پرداخت در این سامانه مطمئن بوده و این سامانه یکی از روش‌ها برای تهیه بلیت است.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: مشترکان تلفن همراه ایرانسل و رایتل می‌توانند با شماره‌گیری #۷۹۷* و مشترکان همراه اول نیز می‌توانند با شماره‌‌گیری #۷۹۷*۷۲۰* نسبت به تهیه بلیت قطار اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا همچنین از یکسان‌سازی کد در سامانه خرید بلیت اینترنتی قطار تا یک ماه آینده خبر داد، و گفت: این سامانه که از این پس امکان خرید بلیت قطار را از طریق تلفن همراه فراهم می‌کند بناست به مدت یک ماه در مسیر تهران - مشهد به صورت آزمایشی فعالیت کند و سپس تمام شبکه ریلی کشور را تحت پوشش قرار دهد.

این سامانه که کار روی مسائل امنیتی آن بیش از یک سال زمان برده بناست هر سه ماه یکبار به روز رسانی شود و در اختیار مشتریان سفر با قطار در کشور قرار گیرد.

بر این اساس هموطنان علاوه بر خرید حضوری در دفاتر فروش و سامانه اینترنتی بلیت قطار که پیش از این امکان آن فراهم شده بود، می‌توانند از طریق دانلود سامانه موبایلی از این آدرس http://www.charge797.ir/ticket اقدام به خرید بلیت کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =