خبرگزاری ایکنا نوشت:

معاون بنیاد علوم وحیانی اسراء ضمن تشریح برنامه‌های این بنیاد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از عرضه ۷ جلد از آثار جدید آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در این نمایشگاه خبر داد.

ابوالفضل خراسانی، معاون بنیاد علوم وحیانی اسراء درباره ارائه جدیدترین آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی در نمایشگاه قرآن امسال، اظهار کرد: بخشی از کتاب‌های این بنیاد در بخش فروش بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود و شرح کتاب رسالةالولایة در دو جلد به تازگی از چاپ بیرون آمد و از آن طی مراسمی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این کتاب تحریری بر رسالةالولایة مرحوم علامه طباطبایی است که شرح کامل رساله به قلم آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی منتشر شده است و پیش‌بینی‌می‌شود همچون دیگر آثار با استقبال خوبی مواجه شود. جلد 12 کتاب رحیق مختوم، شرح اسفار صدرالمتالهین ملاصدرای شیرازی نیز در نمایشگاه قرآن این دوره برای نخستین بار عرضه می‌شود.

خراسانی بیان کرد: امسال شعاری داریم که می‌خواهیم 40 اثر از آثار آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی را عرضه کنیم؛ یعنی هر هفته یک کتاب. تاکنون 9 اثر منتشر شده است و بدین ترتیب در نظر داریم که به صورت میانگین هر هفته یک اثر منتشر کنیم.

وی توضیح داد: بیشتر این آثار حاصل سخنرانی‌های این مفسر قرآن کریم است که پیاده می‌شود و معظم له مجددا آن را مورد بازبینی قرار می‌دهند. جلد 9 کتاب ادب فنای مقربان، ویراست دوم مفاتیح‌الحیاة، کتاب الاجاره از مجموعه کتاب‌های فقهی، جلد 33 تفسیر ترتیبی مجموعه تسنیم، جلد چهارم فصلنامه اخلاق و جلد 15 فصلنامه اسراء از عناوین کتاب‌هایی است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه می‌شود.

معاون بنیاد علوم وحیانی اسراء گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های ما در نمایشگاه قرآن است. همچنین از آنجا که پایان‌نامه‌های زیادی درباره نظرات و دیدگاه‌های آیت‌الله جوادی آملی نگاشته می‌شود، بخشی را نیز به راهنمایی و مشاوره دراین خصوص اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در غرفه ما طی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کارشناسان متعدد و اعضای هیئت علمی ما حضور دارند و به طور میانگین هر شب حداقل یک نفر از کارشناسان پاسخگوی سئوالات بازدیدکنندگان هستند.

خراسانی گفت: چهار نشست با محوریت کتاب قرآن در قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تدارک دیدیم که اولین جلد از کتاب‌های موضوعی تفسیر قرآن کریم آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی است و تناسب ویژه‌ای با ماه رمضان، ماه بهار قرآن دارد. همچنین با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری امسال سال فرهنگ نامیده شده است، نشستی هم با عنوان فرهنگ و قرآن در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: عقلانیت و قرآن نیز از دیگر موضوعات این نشست‌ها است. با توجه به اینکه ما دومین جشنواره ملی ملکوت هم در پیش داریم و سال اول آن با محوریت سیرت و صورت انسان در قرآن برگزار شد و امسال با محویت کتاب قرآن در قرآن برگزار می‌شود، ویژه‌نامه اول از پنج ویژه‌نامه آن تا نیمه ماه مبارک رمضان با محوریت موضوع حقیقت قرآن در نمایشگاه عرضه می‌شود. علاقه‌مندانی که می‌خواهند در این جشنواره شرکت کنند می‌توانند اطلاعات کاملی را در این ویژه‌نامه مطالعه کنند. این مسابقه بیشتر در فضای مجازی انجام می‌شود.

معاون بنیاد علوم وحیانی اسراء همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دلیل کندی انتشار آثار استاد جوادی، اظهار کرد: بخشی از سخنرانی‌های انجام شده به پژوهشگاه می ‌آید و مطالب آن تدوین و تنظیم می‌شود و مجددا به معظم له ارجاع داده می‌شود و هم‌زمان پنج پژوهشکده فعال هستند و آثار را تنظیم می‌کنند و این‌گونه نیست که یکی از پژوهشکده‌ها کار خود را متوقف کند. از این رو درس گفتارهای نهج‌البلاغه ایشان متوقف شده است، زیرا گروه مربوطه بر روی تکمیل کتاب ادب فنای مقربان کار می‌‌کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    16 56
    خداوند علمایی چون ایشان را برای امت اسلام حفظ نمایند.