مهر نوشت:

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: اگر کیفیت آب شرب پایتخت کاهش یابد شورا قطعا موضوع سلامت آب تهران را بررسی و کیفیت آن را رصد می‌کند.
محمد حقانی با بیان اینکه نیمی از آب شربی که شهروندان تهرانی می خورند، آب چاه است که گفته می شود با استفاده از کلر و گندزدایی قابل استفاده است، گفت: متاسفانه در فصول گرم سال، تناسب استفاده از آب چاه در آب شرب بهم می خورد و بیش از گذشته از چاههای پایتخت برای آب شرب برداشت می شود.

او ادامه داد: اگر کیفیت آب شرب پایتخت پایین بیاید و به سلامت پایتخت‌نشینان صدمه بزند، قطعا شورا به این موضوع ورود پیدا کرده و سلامت آب را دائما رصد خواهد کرد.

حجم فعلی آب موجود در سدهاي استان تهران در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته، 25 درصد كاهش يافته است. حجم آب ورودي به مخزن سدهاي تهران در دوره زمانی مشابه سال آبي گذشته 927 ميليون مترمكعب بوده است. همچنین حجم ذخيره آب در مخزن سدهاي لار، طالقان، كرج، ماملو و لتيان در مقايسه با سال آبي گذشته به ترتيب 38، 28، 26، 16 و دو درصد كاهش يافته است. در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، كرج، ماملو و لتيان به ترتيب 70، 204، 133، 112 و 69 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

چندی پیش معاون سازمان محیط زیست اعلام کرده بود: اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند وزارت نیرو برای جبران کمبودها ناچار است از آب چاه برای مصارف شرب استفاده کند که به دلیل بالا بودن مقدار عناصری مانند نیترات و کادمیوم در منابع زیرزمینی احتمال ابتلا به سرطان برای شهروندان به وجود می آید.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کی هان EU ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    5 0
    اگر نداریم شما وظیفه دارید اینکار رو انجام بدهید...خدایا توی این مملکت چی میگذره
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 6
    تنهاراه انتقال پایتخت است