عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سوالات دو نماینده هفته آینده در صحن علنی مجلس حضور می یابد، همچنین 10 وزیر و معاون رئیس جمهور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.

به گزارش خبرآنلاین، مجلس هفته آینده روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد و قرار است وزیر کشور هفته آینده برای پاسخ به سوالات سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس حضور یابد.وی همچنین برای پاسخ به 11 سوال به کمیسیون شوراها می رود.

از بیمه بیکاری تا افزایش نرخ باروری


نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح جامع کاداستر کشور و بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی درباره طرح اصلاح مواد (1)، (6) و (7) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی می پردازند.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار و گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد.

خانه ملتی ها هفته آینده گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره رد طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می نمایند و طرح الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش را بررسی می کنند.

نحوه فعالیت احزاب در مجلس بررسی می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح استفساریه ماده (133) قانون مالیاتهای مستقیم و گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی را بررسی می کنند.

خانه ملتی ها هفته آینده گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی و گزارش شور دوم کمیسیون انرژی درباره طرح حمایت از صنعت برق کشور را بررسی می کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار و گزارش کمیسیون فرهنگی درباره طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را بررسی می کنند.

خانه ملتی ها همچنین در هفته آتی بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارند.

در کمیسیون های مجلس هم وزرای دولت هفته پر کاری را پیش رو دارند که به تفکیک کمیسیون ها به شرح زیر است:

جدول حضور وزرا درکمیسیون های مجلس

 

کمیسیون

وزیر

دلیل حضور

اقتصادی

وزرای جهاد کشاورزی، صنعت و نفت

پاسخ به سوال دو نماینده

شوراها و امور داخلی

وزیر کشور

پاسخ به سوال 11 نماینده

فرهنگی

ارتباطات

پاسخ به سوال یک نماینده

بهداشت و درمان

وزیر تعاون و کار

پاسخ به سوال دو نماینده

صنایع و معادن

صنعت و معدن

پاسخ به سوال چهار نماینده

برنامه و بودجه

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری

ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده در تدوین لایحه برنامه ششم توسعه

امنیت ملی و سیاست خارجی

وزیر نیرو

پاسخ به سوال یک نماینده

عمران

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

ارائه گزارش

فرهنگی

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

استماع گزارش درباره بودجه طرحهای در دست اقدام کمیسیون

 

بررسی تاثیر عملی توافق نامه ژنو در بهبود شرایط و رفع مشکلات

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاثیر عملی توافقنامه ژنو در بهبود شرایط و رفع مشکلات و تنگناهای موجود را سه شنبه آینده با حضور مسوولان ذی ربط بررسی می کنند.

بررسی طرح اساس نامه شرکت ملی نفت ایران در کمیسیون انرژی مجلس

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه طرح یک فوریتی اساس نامه شرکت ملی نفت ایران را با حضور مسوولان وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، و مرکز پژوهش های مجلس بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را نیز روز سه شنبه با حضور مسوولان ذی ربط بررسی می کنند.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در روز یکشنبه آینده گزارش سرپرست کمیته امداد امام (ره) درباره عملکرد برنامه ها و مشکلات اعتباری طرح های در دست اقدام کمیته را بررسی می کنند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز یکشنبه گزارش انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی ایران ، گزارش مسوولان سازمان صداوسیما درباره دیجیتال کردن فرستنده های صداوسیما و گزارش مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه گزارش رییس اتحادیه کشوری کفاشان دست دوز درباره مشکلات تولید کنندگان کفش را بررسی می کنند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه گزارش نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را بررسی می کنند.

پورزرندی مدیرعامل بانک شهر نیز در حمایت و مشارکت پروژه های عمرانی روز سه شنبه به اعضای این کمیسیون گزارشی ارائه می کند.

همچنین طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات طرح های صنعتی و علائم تجاری و لایحه الحاق دولت ایران به پروتکل الحاقی به کنوانسیون قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده راجع به سند حمل و نقل الکترونیکی در این کمیسیون در روز سه شنبه بررسی می شود.

بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها در کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی در روز یکشنبه طرح نجات و احیای دریاچه ها را بررسی می کنند.
اعضای این کمیسیون از نمایشگاه اختصاصی سازمان های اتکا و تامنی اجتماعی نیروهای مسلح نیز بازدید می کنند.
همچنین قرار است طرح اصلاح ماده 41 قانون اصلاح فصل پنجم و پاره ای از مواد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع در روز سه شنبه در این کمیسیون بررسی شود.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در روز یکشنبه طرح شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بررسی می کنند و قرار است در این روز از نمایشگاه توانمندی های وزارت دفاع نیز بازدید کنند.

طرح ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی می شود

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی یکشنبه آینده طرح ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران و چگونی انتقال پایتخت سیاسی و اداری را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون همچنین در روز یکشنبه طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کمیسیون اصل نود مجلس و هدفمندی یارانه ها

اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه آینده به شکایات واصله رسیدگی می کنند.
اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه آینده نشست عمومی برای بررسی گزارش های چگونگی اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها، عدم اجرای صحیح قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و مسائل و مشکلات مسکن مهر برگزار می کنند.

بررسی طرح واگذاری مدیریتی شبکه های ورزشی صداوسیما در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در روز دوشنبه به ادامه بررسی بندهای بیست و چهارگانه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی و طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران می پردازند.اعضای این کمیسیون در این روز همچنین طرح واگذاری مدیریتی شبکه های ورزشی صداوسیما و طرح واگذاری باشگاه های ورزشی از طریق مزایده را بررسی می کنند.

بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

اعضای کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در روز دوشنبه به ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کارگروه با حضور کارشناسان دستگاه های ذی ربط می پردازند.

بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران در کمیسیون مشترک

اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران در روز دوشنبه طرح یک شوری تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران را بررسی می کنند.


اقتصاد مقاومتی در کمیسیون آموزش مجلس

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه نشستی با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رییس سازمان مبارزه با مواد مخدر برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه موضوع اقتصاد مقاومتی را با حضور منتخبین کمیسیون و وزاری آموزش و پرورش، علوم، تعاون، بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه و طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات طرح های صنعتی و علائم تجاری و لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان را بررسی می کنند.


بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از نمایشگاه اتکا و ساتا

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در روز یکشنبه آینده طرح الحاق یک تبصره به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان و طرح الحاق یک بند به تبصره جز یک ماده 3 قاون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور را بررسی می کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در روز سه شنبه آینده طرح الحاق یک بند به عنوان بند ه به تبصره جز یک ماده 3 قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور و طرح الحاق بک بند به ماده 2 قانوون تشکیل شورای عالی اشتغال را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه آینده از نمایشگاه اتکا و ساتا بازدید می کنند.

بنزین پتروشیمی ها زیر ذره بین کمیسیون بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز یکشنبه آینده میزان آلایندگی بنزین های تولیدی از واحدهای پتروشیمی، پالایشگاهی و وارداتی را با حضور مسوولان بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه از نمایشگاه ساتا و اتکا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید می کنند.

اعضای این کمیسیون طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمان و وضعیت پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی کشور را نیز در روز سه شنبه بررسی می کنند و همچنین قرار است در این روز مسوولان سازمان های بیمه سلامت ایران و تامین اجتماعی جهت بررسی راهکارهای تحت پوشش قرار دادن فرآورده های خونی در این کمیسیون حضور یابد.

 پیش نویس طرح امر به معروف روی میز کمیسیون فرهنگی مجلس

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در روز یکشنبه آینده پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر را بررسی می کنند.

رییس سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون حقوقی مجلس گزارش می دهد

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه آینده طرح اصلاح موادی از قانون سازمان بازرسی کل کشور و لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می کند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه همچنین گزارش نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی را استماع می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرائم خشونت بار را بررسی می کنند.

/212  212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =