رئیس انجمن مراقبت های بیهوشی ایران گفت: متأسفانه داروهایی قاچاق نه تنها در شرایط غیر استاندارد بلکه از مسیرهای نادرستی وارد کشور می شوند که به دلیل سود گزاف افراد از خدا بی خبر در این زمینه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر علی امیرسوادکوهی درآستانه برگزاري همايش روزمبارزه باداروهاي تقلبي وقاچاق گفت: به طور معمول داروهای قاچاق به دلیل قرار نداشتن در شرایط مناسب ،تاریخ گذشته و فاسد شده اندو در واقع بدون عملکرد دارویی بوده و تنها نام آن را یدک می کشند.

وی ریشه ورود یا خروج داروهای قاچاق را سودجویی برخی افراد دانست و گفت: دستگاه هاي مربوطه باید به طور کامل بر این گونه مسائل نظارت داشته باشند. حال آن که متأسفانه در برخی سیستم هاي نظارتی آنطور که باید و شاید نظارت کاملی وجود ندارد.

سوادکوهی با بیان این که در تجارت های غیرقانوني جهانی بعد از اسلحه، دارو در درجه بعد قرار دارد خاطرنشان کرد: در کشورهای منطقه خاورمیانه نظیر ایران به دلیل حذف سیستم های نظارتی دقیق شاهد قاچاق داروهای خروجی یا ورودی هستیم.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه با اشاره به این که قاچاق دارو اقدامي غیر انسانی است تاکید کرد: باید با این پدیده باتمام توان برخورد شود و این امر نیازمند یک بسیج عمومی و نظارت بیشتر مسئولین مربوطه واطلاع رساني گسترده رسانه هاست است.

وی توصیه کرد: افراد در صورت خریداری داروهای غیر استاندارد و تقلبی باید خیلی سریع مسايل را به ارگان های ذی ربط گزارش دهند تا به این ترتیب از افزایش و شیوع مصرف وعوارض اين داروها جلوگیری به عمل آید.

سوادکوهی گفت: برای جلوگیری از اين اقدام غيرانساني نیازمند نظارت های دقیق تر در سیستم های مرزی و گمرکی و همچنین همت مردم وتوجه آنها به نحوه صحيح تهيه داروآنهم ازطريق داروخانه ها هستیم.

گفتني است همایش مبارزه با داروهای تقلبی روز پنجشنبه پنجم تیر 93 از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر با حضور جمعی از مدیران سازمان غذا و دارو و کارشناسان امور دارویی کشور در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    با قاچاق و سود جویی دلالان دارو خیلی ها به دلیل عدم دسترسی به دارو یا قیمت هنگفت کاذب آن، جان خود را از دست داده اند یا ناقص شده اند