فارس نوشت:

فرمانده کل سپاه گفت: مرزهای ایران امن است و هیچ دشمنی حتی آمریکا جرأت تعرض به آن را ندارد.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در یادواره 14 شهید شاخص و ملی استان سمنان طی سخنانی گفت: امنیت کنونی کشور نتیجه دفاع مقدس است، امروز اگر بسیاری از کشورها، ایران را جزیره‌ای با ثبات در منطقه‌ای نا‌امن می‌دانند به دلیل آن است که در هشت سال دفاع مقدس و هشت ماه فتنه، اجازه بی ثبات کردن کشورمان را به دشمنان ندادیم.

جعفری گفت: مرزهای ایران امن است و هیچ دشمنی حتی آمریکا جرأت تعرض به آن را ندارد، آمریکایی‌ها به بهانه 11سپتامبر به کشورهای افغانستان و سپس عراق حمله کردند و با محاصره کردن کشورمان قصد داشتند تا به ایران نیز تعدی کنند، اما وقتی آمادگی 100 درصدی مردم و نیروهای مسلح کشورمان را در پشتیبانی از ولی فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیدند، از فکر حمله به کشورمان پشیمان شدند.

فرمانده کل سپاه گفت: از سال 80 تا 86 تهدید جدی علیه کشورمان وجود داشت، ولی محقق نشد، دشمنان این مردم و انقلاب بعد از اینکه دیدند با اقدام نظامی علیه کشورمان راه به جایی نمی‌برند، به سمت نا امن کردن شرایط داخلی کشورمان روی آورند که محصول آن هم فتنه 88 بود.

جعفری گفت: رشد و توسعه هر جامعه‌ای متأثر از امنیت آن جامعه است، یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس، توسعه انقلاب اسلامی است که به‌واسطه آن توانستیم انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم.
جعفری با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد دفاع مقدس که با پیروزی‌های آن قابل مقایسه نیست، حفظ و استمرار توسعه انقلاب اسلامی در جهان است، ادامه داد: این همان موضوعی است که رزمندگان ما بخاطر آن به شهادت رسیدند. عده‌ای شهدا را جزو تلفات جنگ محاسبه می‌کردند، در صورتی که شهید به نهایت آرزویش رسیده و این را برای خود افتخار می‌داند، پس حق نداریم شهید را به‌عنوان تلفات جنگ بدانیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امام(ره) جنگ را نعمت می‌دانستند، یادآور شد: آن موقع ما این جمله امام(ره) را درک نمی‌کردیم و از این نارحت بودیم که چرا جنگ به اتمام رسید و ما صدام را از بین نبردیم، ولی بعدها به‌واسطه اثرات این جنگ در آینده امنیت کشورمان و الگو گرفتن سایر ملل از این دفاع مقدس، پی به این سخن حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی بردیم.

وی در پایان سخنانش گفت: پیروزی نظامی ما بر دشمن بعد از فتح خرمشهر به دست آمد، اما اینکه چرا 6 سال و نیم جنگ به تدبیر امام(ره) ادامه یافت به این علت بود که می بایست با استقامت، ایستادگی و پایداری مقابل ظالم، حقانیت خود را به اثبات می‌رساندیم.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361756

برچسب‌ها