ایرنا نوشت:

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: موسسه استاندارد به عنوان یک موسسه خارج از نفت مکلف شده تا کیفیت بنزین وارداتی به کشور را بررسی و کنترل نماید.

 عباس کاظمی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در آبادان با تکذیب برگشت کشتی‌های حامل بنزین وارداتی به کشور افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنزین وارداتی بنزین یورو چهار است و موسسه استاندارد می‌تواند بنزینی را که مطابق با استانداردهای لازم زیست محیطی نیست را برگرداند.

وی اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها صحبت‌های این جانب را تحریف کرده و به اشتباه این موضوع را انعکاس داده‌اند.

معاون وزیرنفت افزود: شرکت ملی فرآورده‌های نفتی علاوه بر تضمین امنیت عرضه انرژی وظیفه افزایش کیفیت آن را بر عهده دارد.

وی گفت: این شرکت در مرحله نخست شهرهای اراک، کرج، تهران و تبریز را زیرپوشش عرضه بنزین یورو چهار قرار داده و در دو شهر اهواز و آبادان نیز تا شهریور ماه بنزین با کیفیت یورو چهار توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: اولویت کاری ما این است که در مرحله نخست در هشت شهر آلوده کشور بنزین با کیفیت یورو چهار توزیع کنیم و هم اکنون در چهار شهر اراک، مشهد، کرج و تهران نیز نفت گاز یورو چهار در حال توزیع است.

کاظمی پالایشگاه آبادان را نخستین واحد صنعتی و نفتی ایران دانست و گفت: اکنون طرح توسعه و اصلاح تولید بنزین در مرحله نخست این پالایشگاه در حال انجام است که تا آبان ماه سال جاری به مرحله تولید می‌رسد.

وی افزود: با اجرای این طرح، چهار میلیون لیتر بنزین با کیفیت به تولید کشور افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از سرمایه‌گذاری خارجی در قالب فایناس در فاز دو پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: ایران سهم و تعهد خود را در سال گذشته انجام داده و منتظر سرمایه گذاری طرف خارجی است.

وی اضافه کرد: امید است این طرح در سال جاری اجرا شود تا علاوه بر حذف مشعل‌های روشن در پالایشگاه شاهد تاثیر مثبت آن از نظر زیست محیطی در شهر آبادان باشیم.

کاظمی گفت: با تکمیل فاز دو طرح توسعه پالایشگاه آبادان، بنزین با کیفیت یورو پنج در این پالایشگاه تولید خواهد شد که بخشی از آن به بازار به منظور تامین نیاز داخلی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش دیگر آن نیز به بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت هیات مدیره تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: با تعاملی که با نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی صورت گرفته هیات مدیره جدید تا چند روز آینده معرفی می‌شود تا با قوت تیمی را راهی مسابقات لیگ دسته یک کنیم.

وی افزود: هدف ما صعود تیم صنعت نفت آبادان به لیگ برتر است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =