فارس نوشت:

رئیس اتحادیه نان سنگک گفت: نانوایی‌های محله‌‌هایی که جمعیت کمتری دارند، در ماه مبارک رمضان ساعت پخت نان کمتر می‌شود، ولی در محلات پرجمعیت‌تر تغییری نمی‌کند. قیمت نان هم فعلاً افزایش نمی‌یابد.

محمدرضا نظرنژاد در گفت‌وگو با فارس، در مورد ساعت کار پخت نانوایی‌های سنگکی و ساعت کاری آن‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به تراکم جمعیت در محلات شهر و نسبت نانوایی‌ها در هر محل ساعت کار نانوایی‌ها در این ایام متغیر است.

کاهش ساعت کاری نانوایی‌ها در محله‌های کم تراکم در ماه مبارک

وی خاطرنشان کرد: در برخی محلات ساعت کار نانوایی‌ها در ابتدای صبح کاهش داشته، ولی در برخی محلات به صورت یکسره از صبح تا شب پخت با فواصل معین ادامه دارد.

رئیس اتحادیه نان سنگک در مورد تغییر قیمت این نان نیز گفت: هر عدد نان سنگک طبق مصوبه فروردین سال ۹۰ به وزن ۴۱۰ گرم باید ۶۰۰ تومان فروخته شود، ولی در برخی موارد بنا به درخواست مشتری بر افزایش حجم نان و یا استفاده از کنجد افزایش می‌یابد.

قیمت نان فعلا افزایش نمی‌یابد/ نان سنگگ باید ۹۰۰ تومان شود

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان در دستور کار قرار دارد، گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های جانبی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ افزایش قیمت نداشته‌ایم و هم‌اکنون به مسئولان پیشنهاد کرده‌ایم، که برای هر سال ۲۰ درصد افزایش یابد و قیمت نان سنگک به ۹۰۰ تومان برسد.

نظرنژاد با تاکید بر اینکه طبق محاسبات ما استاندارد هر نان سنگک باید ۵۰۰ گرم باشد، افزود: الان وزن چانه خمیر ۶۵۰ گرم و نان پخته شده ۴۱۰ گرم است که در برخی موارد به دلیل بالا بودن هزینه‌ها برخی نانوایی‌ها نان را کوچکتر می‌کنند.

آرد مرغوب نصیب شیرینی فروشی ها می‌شود/ کیسه‌ای ۵۰ هزار تومان

وی توزیع آرد نامرغوب را یکی دیگر از مشکلات نانوایی‌ها عنوان کرد و گفت: علی‌رغم یارانه‌ بسیار خوبی که از سوی دولت به گندم اختصاص یافته، اما کارخانه‌ها آرد نول و با کیفیت را کیسه‌ای ۵۰ هزار تومان به شیرینی‌فروشی‌ها می‌فروشند و آرد نامرغوب که چیزی جز پوست گندم نیست، سهم نانوایی‌ها می‌شود.

رئیس اتحادیه نان سنگک با اذعان به اینکه راجع به این مسئله بارها با مسئولان صحبت کرده‌ایم، افزود: اگر قیمت آرد آزاد نشود، کارخانه‌ها رقابتی کار نخواهند کرد و وضع به همین شکل خواهد بود.

علی رغم پیگیری‌های مکرر خبرنگار فارس، برای جویا شدن وضعیت ساعات پخت و قیمت نان در نانوایی برای ایام ماه رمضان سرپرست فعلی اتحادیه نانوایان از مصاحبه امتناع کرد و هر بار آن را به زمان دیگری موکول کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    20 1
    این بود که دولت محترم می گفت چیزی گران نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه تا کی ؟؟؟؟؟؟؟
  • کی هان EU ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    13 0
    خاهشا چیزی را می خاهید گران کنید یه چیز دیگه رو بهونه نکنید...فکر اخرت خود باشید... از همون اول که نان رو در دولت احمدی نجات گرون کردید بهونتون این بود کیفیت بهتر میشود ولی .....
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 11
    بهتر است همین حالا نان را 900تومان کنید تا سال دیگر مجبور نشوید ان را 2000هزار تومان کنید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    10 1
    باید ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    21 2
    از حالا شروع کردین به جا انداختن موضوع نان سنگک 900 تومانی برای مردم ، تا به گرانی نانهای ارزانتر هم عادت کنند
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    12 0
    قدیمترها بهترین آرد و نان سنگگ مال تهران بود ، حالا سیاه ترین و کوچکترین نان سنگکها در تهران پخت میشه
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    9 0
    وای از این همه پررویی وتفسیرهای خودساخته که با کمال صراحت میگوید نان باید هرسال بیست درصد گران شود اتفاقا نان از ان جمله کالاهای مهمی است که با کمترین قیمت بایستی عرضه شود چراکه هنوز هم یارانه بسیار زیادی از بابت ارد و قیمت اب وبرق وگاز به ان تعلق میگیرد در عین اینکه وزن چانه ها هم از طرف اتحادیه کاهش یافته و هم از سوی نانوایان
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    10 0
    دیگر مردوم نان خالی هم نمیتواند بخورد