ایسنا نوشت:

مشاور انجمن خودروسازان ایران موضوع جدیدی را درباره قیمت خودروهای داخلی مطرح کرد.

داوود میرخانی رشتی گفت: قیمت جدید اعلام شده برای خودروهای داخلی دو درصد کمتر از قیمت اصلی این محصولات است.

او با بیان اینکه شورای رقابت دو درصد از قیمت جدید محصولات را به عنوان عدم رشد بهره‌وری کم کرده است، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه ذکر شده که اقتصاد کشور باید دو درصد بهره‌وری داشته باشد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این زمینه شورای رقابت باید توضیح دهد که در شرایط فعلی کدام بخش اقتصادی کشور دو درصد بهره‌وری داشته که این شورا صنعت خودرو را به این دلیل جریمه کرده است؟

او گفت: آیا صنعت خودروی کشور که در شرایط بحرانی دو سال اخیر از بیکار کردن 30 هزار کارگر شاغل خودداری کرده باید تاوان این اقدام خود را با کاهش قیمت و جریمه دو درصدی بدهد.

میرخانی رشتی با بیان اینکه میزان اصلی افزایش قیمت خودروها 6 تا 9 درصد بوده است، گفت: با اعمال دو درصد جریمه بهره‌وری، میزان افزایش قیمت‌ها 4 تا 7 درصد اعلام شده است.

او گفت: با توجه به برنامه تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال جاری میزان ضرر و زیان خودروسازان از این ناحیه حدود 600 میلیارد تومان خواهد بود.

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: پس از دو سال بحران صنعت خودرو در حال بازسازی خود است اما برخوردهای این چنینی مانع این کار خواهد شد.


23231

 

کد خبر 362463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    22 1
    شما اصلا از اول ضرر بودید بد دست و پا در آوردید... خبر تو رو خدا چاپ کن
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    16 2
    به خاطر بيكار نشدن 30 هزار نفر ، 30حداقل ميليون نفر بايد متضرر بشن؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 0
    اینم مثل کارهای دیگه مردم چی باید بکشن
  • جعفر A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    5 1
    انشاالله به زودی ایران خودرو و سایپا اعلام ورشکستگی خواهند کرد و از دست دولت هم کاری ساخته نیست تا از جیب مردم خرج این دو تا کارخونه کنه