حجت الاسلام رهبر:اصلاح طلب ها می خواهند دولت را به نفع خود مصادره کنند

نماینده سابق اصفهان در مجلس معتقد است:این تصور که دولت روحانی منبعث از اصلاح طلبان است نوعی توهم و مصادره کردن است.

حجت الاسلام محمد تقی رهبرنماینده اصفهان در مجلس هشتم در گفت وگو با خبرآنلاین درباره دیدگاهش درخصوص اظهارات اخیر یکی از چهره های اصلاح طلب درباره رابطه دولت روحانی و اصلاح طلبان، اظهارداشت:خود آقای روحانی بعد از انتخابات گفت که وامدار هیچ گروهی نیستم و دراین دولت زیر چتر رهبری و ولایت است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم اصلاح طلبان این میزان رای نداشتند که ریاست جمهوری روحانی را بخواهیم به نام اصلاح طلب ها بزنیم،افزود:تمایل مردم به آقای روحانی بازمیگشت. نخست بر حسب اینکه ایشان یک روحانی شناخته شده و با تجربه بود ودوم هم اینکه برخی مشکلات در دو سال آخر دولت سابق مردم را اذیت می کرد.

این نماینده سابق مجلس درباره اینکه آیا رای روحانی مدیون حمایت خاتمی است هم ، اظهار داشت:بله، مسلم است که حمایت آنها در رای گروهی از مردم به آقای روحانی تاثیر داشت، اما در مجموع رای دهندگان به روحانی از طیف های مختلف بودند و این نگاه که دولت روحانی منبعث از اصلاح طلبان است نوعی توهم و مصادره به مطلوب کردن است.

وی که می گفت بهتر است دولت برای رفع این توهم دولت مواضع خودش را با مواضع اصولگرایان بیشتر هماهنگ کنند و تا این برداشت ها رخ ندهد، تاکید کرد: برخی اظهار نظر ها در عرصه فرهنگ که به مذاق لیبرال ها خوش می آید واقعیتی است که در دولت دیده می شود. بهتر است دولت به جامعه متدین اعتنا باید بیشتر داشته باشید و این امر از طریق شفاف سازی مواضع و دفاع از ارزش ها و رد کردن مواضع لیبرال ها به وجود می آید.

نماینده سابق اصفهان در مجلس هشتم، خاطر نشان کرد: دولت با جلب رضایت توده مردم به نفوذی ها مجال ندهد که به دولت وارد شوند.
وی با بیان اینکه امروز در دانشگاه ها مشکل وجود دارد، در حالی که دانشگاه باید هسمو با امت باشد،گفت: وزارت ارشاد هم باید بیشتر مواضع محکم و انقلابی بگیرد و صرفا به فکر 4 تا هنرمند نباشد.

امام جمعه سابق اصفهان درباره یکی دانستن جریان اصولگرایی و جریان احمدی نژاد هم، اظهار داشت:دولت احمدی نژاد دولتی برآمده از جامعه از اصولگرایی بود منتها یک مقدار در سالهای آخر، نفوذی های مثل مشایی احمدی نژاد را از اعتبار انداختند که  موجب گلایه علما و حتی حامیان ایشان شد، ولی  احمدی نژاد وقت به مجلس آمد همه چیز را به تمسخر گرفت.

وی درباره رفتار و مواضع برخی اصولگرایان نسبت به دولت نیز، تاکید کرد:من نمی خواهم به صورت خاص به یک جبهه اشاره کنم، اما این رویه که گروهی بخواهند سکاندار تمام حرکت ها باشند، نه روش درستی است و نه و واقع بینانه است.

او که می گفت درکشور در میان حوزه و دانشگاه طیف های مختلفی هستند، گفت:اکثریت جامعه با ولایت و اصولگرایی همراه است و منتقدان شدن دولت در همه چیز شدن درست نیست چون موجب نوعی شقه شقه کردن جامعه می شود. معتقدم آنهایی که تند هستند و آنهای که کند هستند هر دو رفتاری داشته باشند که به هم برسند و نوعی تعادل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این مدت برخی از انتقادها از دولت بیش از حد معمول بوده است، گفت: در پاره ای از موارد انتقادها وارد بوده و در برخی موارد هم وارد نبوده است. مشی رهبرمعظم انقلاب باید برای همه الگو باشد . ایشان خود گفتند از دولت حمایت می کنند و البته اگر نیاز به تذکر باشد، آن را اعلام می کنند

212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    119 4
    درود بر خاتمی سلام بر روحانی اصولگرایان در اقلیت جامعه هستن ولی اصلاح طلبان در اکثریت باور ندارید لایک هارو بشمارید
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    40 2
    آخه برادر من کدوم اصولگرا زمان انتخابات از ایشون حمایت کرد که الان این دولت رو مال اصلاحطلبا ندونیم؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    28 3
    اصلا روحانی اصولگرا و کلا شما مصادره کنید فقط بزارید کار کنه و انقد چوب لای چرخ دولت نزارید
  • احسان A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    67 2
    اقا اصلا روحاني مال اصوكراها راضي شدين؟ خب بذارين دولت راحت كارش و بكنه انقدر سنك جلو باش نندازين
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    28 3
    کلا شما اصولگراها آدم های جالبی هستین.
  • ایرانی A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    27 1
    آقای رهبر به دوتا مطلب خوب توجه کنید. اول اینکه مسئولیت حمایت هشت ساله از احمدی نژاد و کارها ی ایشان را بعنوان یک هم حزبی قبول کنیم میگویم کنیم چون من هم اصولگرا هستم. دوم با ادعا کردن نمیتوان روحانی را به نفع اصلاح طلبان یا اصولگرایان تصاحب کرد بیاییم با حمایت منطقی از دولت همدلی و خیرخواهی خودمان را اثبات کنیم. والله مع الصادقین
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    32 3
    کدامگروه مطرح اصولگرا در انتخابات92 از جناب روحانی حمایتکرد که حالا انتظار دارید او را ازخود بدانید
  • سید A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    1 0
    ببخشید اقای رهبر بهتر است به ایام انتخابات برگردید و کادری که برای اولین بار پس از تایید صلاحیت کاندیدا در شبکه خبر پخش شد را نگاه کنید ایا در ان کادر اقایان روحانی عارف و غرضی اصلاح طلب نامیده شده بودند یا نه اگر اری پس حق اصلاح طلبان است که دولت را مصادره کنند . والله مع الصادقین
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    2 0
    اگر نبود حمایت رهبر اصلاحات سید محمد خاتمی روحانی رای نمی اورد
  • ظریف IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    1 0
    مگر اصلاح طلبی بد است مشکل انجااست که بانشر افکاراصلاح طلبی بساط رانت خواری سیاسی واقتصادی جلوگیری می شود.