پایگاه اطلاع رسانی آیت الله یوسف صانعی نوشت:

 آیت الله صانعی در سخنانی پس از نماز ظهر در جمع روزه داران با اشاره به حوادث عراق گفت: «این گروهی که از عراق سر بر آورده، جنگش با سني و شيعه نيست، جنگش تنها با عراق یکپارچه و متحد نیست بلکه اصلاً با انسانيت، با بشریت سر نزاع دارند. فلذا مي‏بينيد حتی مسيحيان را شکنجه کرده و سرمي‏ برند، علاوه بر حسینیه ها، کلیساها را هم تخریب می کنند و سربازاني را که اسير مي‏ کنند به طرز فجیعی، سر مي‏برند و در یک کلام، وحشيانه ترين جنايت‏ ها را انجام مي‏ دهند. البته در دنیا جنايت هست ولي شايد به اين وحشي گري و عموميت نباشد که وحشيانه سرها را مي ‏برند و روي سينه افراد مي‏ گذارد و با آن عکس یادگاری می گیرند! سپس منتشر می کنند تا با حربه رعب و وحشت، پیروزی به دست آورند.

همين‏ ها هستند که برج بزرگي را در آمريکا منفجر مي‏ کنند و انسان‏ هاي بسياري را مي‏ کشند؛ همين‏ ها هستند که هزاران جنايت را در طول حاکميت شان در افغانستان داشتند و اگر کسي ريشش را مي ‏تراشيد شدیداً مجازات می شد! دو تار موي يک زن بيرون مي‏ آمد او را به بدترین وجه مجازات می کردند! هدف این گروه‌ها این است که به وسیله اين وحشي گري ها اسلام را به سمت و سوی ارتجاع ببرند. بنده به عنوان طلبه ای که در حد توان خود سال‌هاست در فقه اسلام و ارزش های آن مویی سفید کرده ام به صراحت اعلام می دارم که هیچ یک از اعمال این گروه ها به اسلام مربوط نیست و ساحت مقدس اسلام و پیام آورش، یعنی رسول رحمت(ص) با این گونه حرکات زشت و خشن سازگاری ندارد بلکه اسلام يک وسيله و بهانه ای براي آنان شده است.»

این مرجع تقلید در ادامه عنوان کرد: «امروز مقام منيع مرجعيت عالم تشيع در عراق حضرت آیت لله العظمی آقاي سيستاني (حفظه الله و ادام الله ظله علي روؤس المسلمين) است که با درک درست و حساب شده از اوضاع جهان اسلام، به درستی مردم و حاکمان را هدايت مي‏ کند و هداياتش خيلي ارزش دارد؛ او دارد بشريت را نجات مي‏ دهد نه عراق را. همه تان در ماه رمضان در اين شب‏ ها و روزها دعا کنيد که افراد به هدايت‏ هاي ایشان ترتیب اثر دهند. او مي‏ خواهد قوانين پياده بشود. او قانون شکن نيست. او مي‏ خواهد اسلام پياده بشود. او مخالف اسلام نيست. او مي‏ خواهد آزادي بياورد. او مخالف آزادي نيست.

او نمي‏ خواهد زحمات ملت عراق را در مبارزه با صدام از بين ببرد. او خودش صدمه خورده، چگونه مي‏ خواهد زحمات کشیده شده را از بين ببرد؟ اين عوام فريبي است که گفته شود ایشان دلسوز عراق و جهان اسلام نیست، بلکه رضايت مسلمين و اسلام عزيز در رأس اهداف مرجعیت اعلای عراق است. اميدواريم که ملت عراق در درجه اول، و ملت‏ هاي ديگر در مرحله دوم بتوانند هدايت‏ هاي ایشان را پياده کنند. ایشان در اين قضايا هم سلطه بر حکم دارد، هم سلطه بر موضوع و سلطه بر حکم و موضوع مهم است.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    درود بر آيت اله سيستاني كه دينش رو به دنياش نميفروشه و آلوده قدرت نشده.
  • سعید A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    99 3
    خداوند علمای دلسوز اسلام و مسلمین را در زیر سایه حضرت ولی عصر عج حفظ کند