ایرنا نوشت:

آیت الله سیستانی مرجع اعلای شیعیان عراق روز جمعه نسبت به توطئه از پیش طراحی شده جهت تجزیه این کشور هشدار داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، آیت الله سیستانی یادآورشد: رییس جمهور رژیم صهیونیستی هم اکنون علنا از توطئه یاد شده اعلام حمایت می کند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا در خطبه نماز جمعه در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) با اعلام این مطلب افزود: در شرایط کنونی که کشور عراق سپری می کند باید نسبت به توطئه های از پیش طراحی شده برای تجزیه عراق هوشیار بود.

کربلایی ادامه داد : بحران عراق هر چقدر که بزرگ باشد ، ملت عراق از آن بزرگتر است و در طول تاریخ طولانی خود بحران های بسیاری را پشت سر گذاشته است . نباید کسی به تجزیه کشور به عنوان راه حل بحران بنگرد.

وی اظهار داشت : حفظ وحدت عراق و اتحاد میان اقوام مختلف تشکیل دهنده آن تنها راه حل موجود بشمار می رود و اگر نیت ها خالص باشد می توان بر سر آن به توافق رسید.

کربلایی گفت : مدتی است که برای تجزیه عراق طرحی در حال تهیه شدن است و به همین دلیل ما برای آنکه فرصت را از دشمن بگیریم باید هوشیار و بیدار باشیم .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس عبدی مقدم منش بگلو A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 1
    عراق دست آمریکا بود دلش میخواست تا حالا تجزیه کرده بود
    • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      0 0
      حضور نظامی واسه تجزیه کافی نیست برادر که داری میگی می تونست تجزیه کنه ، بسیاری از فاکتور ها و برنامه ها در کنار هم باید باشند که بشه کشوری رو تجزیه کرد ، الان که داعش خودشو اهل سنت می دونه و از طرف مردم در قسمت هایی از عراق می تونه اعلام استقلال کنه و شیعیان و کرد ها هم جدا گونه ، افکار عمومی دنیا هم این رو می پذیره وطرح تجزیه راحتر انجام میشه