نسیم آنلاین نوشت:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سفير ايران در عربستان گفت: براي جلوگيري از بازتوليد جهل، تلاش همه كشورهاي اسلامي ضروري است تا القا نشود دولت‌های اسلامي براي امنيت خود نياز به قدرت‌‌هاي بيگانه دارند


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان، با اشاره به جايگاه دو كشور در جهان اسلام و نظام بين‌الملل، بر همكاري‌‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي ايران و عربستان تأكيد كرد و گفت: اقدامات گروه‌‌هاي تروريستي در منطقه، در سايه اختلافات دولت‌‌هاي اسلامي افزايش يافت كه باعث وهن جهان اسلام است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ترسيم چهره‌اي خشن از اسلام را تقبيح كرد و گفت: تروريست‌ها به اسم ديني رحماني كه رسالت پيامبرش دعوت مردم به عشق، محبت، صلح، بردباري، مدارا و تعامل بود، جناياتي مي‌كنند كه نتيجه‌اش اسلام‌گريزي ملت‌هاي آزاده است.
ايشان اقدامات تروريست‌ها را يادآور كارهاي عصر جاهليت خواند و گفت: با جهلي كه نسبت به مفاهيم آسماني اسلام دارند، جوانان پاك و ساده را به بهانه جهاد در راه خدا و رفتن به بهشت به كارهاي ضداسلامی و بشري وامي‌دارند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اقدامات گروهك‌ها در بخشي از كشورهاي اسلامي در آفريقا و آسيا را عليه انسانيت خواند و گفت: مخالفت آنها با بعضي از دولت‌ها، بهانه است تا ذهنيت جهاني را نسبت به اسلام مخدوش و جنايات صهيونيست‌ها را توجيه نمايند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به همكاري‌هايي كه جمهوري اسلامي در مقاطع مختلف با عربستان سعودي داشت، گفت: براي مقابله با افراطي‌گري و جلوگيري از بازتوليد جهل، تلاش همه كشورهاي اسلامي، به ويژه ايران و عربستان ضروريست تا اين‌گونه القا نشود كه دولت‌ها و ملت‌‌هاي اسلامي براي حفظ ثبات و امنيت خويش نياز به قدرت‌‌هاي بيگانه دارند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نقش علماي اسلامي را در اين برهه بسيار حساس و مهم دانست و گفت: وظيفه علماي مسلمان، به ويژه در ايران و عربستان به عنوان دو كشور تأثيرگذار در منطقه است كه دعوت به اعتدال، وحدت، برادري و كارهاي نيك را به عنوان تصوير واقعي اسلام در گفتار، نوشتار و رفتار خويش ترسيم نمايند.
در اين ديدار آقاي حسين صادقي نيز ضمن ارائه گزارشي از اوضاع داخلي عربستان و سطح روابط آن با جمهوري اسلامي گفت: برنامه‌هاي حضرت‌عالي در نگاه دولت و ملت عربستان همچنان اساس روابط است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان افزود: در مقاطعي به خاطر بعضي از اقدامات، سوءبرداشت‌ها بر حسن‌نيت‌ها سايه انداختند و باعث تضعيف روابط شدند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363768

برچسب‌ها