ایرنا نوشت:

معاون امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توقف استیضاح رضا فرجی دانا گفت:قرار است این وزارتخانه هر هفته گزارشی از عملکرد خود به کمیته نظارت برتفاهم انجام شده ارایه کند.

«سعدالله نصیری قیداری»روز دوشنبه با یادآوری جلسه امروز وزیر علوم با رییس مجلس،نایب های رییس و برخی از استیضاح کنندگان به خانه ملت گفت:با افزایش تعامل وزارت علوم با مجلس بسیاری از سوءتفاهم ها برطرف خواهد شد.

او از تشکیل کمیته نظارت 3 نفره متشکل از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، محمدرضا باهنر و غلامعلی حدادعادل برای پیگیری تفاهم های صورت گرفته درجلسه امروز خبر داد.

معاون امورمجلس وزیر علوم افزود:کمیته نظارت برتفاهم صورت گرفته هر هفته برنامه های وزارت علوم را رصدکرده و ما نیز هر هفته گزارشی از عملکرد خود ارایه خواهیم کرد.

او با یادآوری تشکیل کمیته نظارت بر تفاهم انجام شده از سوی نمایندگان، گفت: وزارت علوم با ارایه گزارش هر هفته به این کمیته از بروز سوءتفاهمات دیگر جلوگیری می کند.

نصیری قیداری ادامه داد: در جلسه امروز علاوه بر فرجی دانا و رییس مجلس شورای اسلامی، رییس مرکزپژوهش ها، غلامعلی حداد عادل و رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات و همچنین برخی از استیضاح کنندگان حضور داشتند و این جلسه در فضای همدلی، تفاهم و همفکری تشکیل شد.

او گفت: باید از رییس،نایب های رییس مجلس و همچنین حداد عادل صمیمانه تشکر کنیم که صلاح مملکت و نظام را مهمتر و بالاتر از هر چیز می دانند.

نصیری قیداری گفت: ما از این بزرگواران یاد می گیریم که هیچ وقت مصالح شخصی را برمصالح نظام ترجیح ندهیم و در این مدت نیز ما همه همت و تلاشمان براین بوده که این گونه باشد؛ممکن است خطایی هم صورت گرفته باشد ولی تمام تلاش خود را برای دفاع از جمهوری اسلامی که یادگار هزاران شهید و ایثارگر است انجام داده ایم.

قیداری که درمجلس هشتم نماینده مجلس بود،با بیان اینکه به هرصورت ما معصوم نیستیم و امکان این که از همه ما خطایی سر بزند وجود دارد٬ گفت: در این جلسه سعی بر این بود که بدبینی ها را تا جایی که مقدور است کنار بگذاریم و در یک فضای همدلی و صمیمی مسائل را مطرح کنیم.

نصیری قیداری با اعلام اینکه درجلسه یادشده علاوه بر رییس مجلس، نایب های رییس و وزیر علوم٬علی اصغر زارعی،محمدمهدی زاهدی، علیرضا زاکانی،قاسم جعفری،عباس مقتدایی، فرهاد بشیری حضور داشتند٬گفت: تلاش براین بود که دو طرف به یک تسامحی برسند که علاوه بر حفظ اختیارات و ضوابط قانونی وزارت علوم٬ مواردی که ممکن است موجب سوء استفاده دشمنان نظام قرار گیرد را چاره جویی کنیم.

او ادامه داد:درجلسه یادشده مسایل٬موارد و محورهای استیضاح مطرح و روی هرکدام بررسی هایی صورت گرفت و درنتیجه تفاهم هایی نیزحاصل شد.

معاون امورمجلس وزیرعلوم٬تحقیقات و فناوری گفت:در این جلسه بنابراین شدکه ما دریک ماه آینده اقداماتی را انجام دهیم و هرهفته نیز گزارش عملکردی از فعالیت های انجام شده به کمیته ای متشکل از ابوترابی فرد٬حداد عادل و باهنر تحت عنوان کمیته نظارت ارایه دهیم.

او ادامه داد:ما از همین امروز اقدامات خود را آغاز می کنیم و سعی خواهیم کرد که با تمام تلاش٬ همفکری و همکاری نمایندگان مسائلی که در این جلسه مطرح و متعهد به انجام آن شدیم را عملیاتی کنیم.

معاون پارلمانی وزیر علوم گفت: از نمایندگان مجلس صمیمانه می خواهیم که در انجام این کارها ما را یاری کنند.

او با بیان این که وزارت علوم با متخلفان از هر نوعی که باشند در چارچوب قانون و مقررات برخورد خواهد کرد٬ گفت: از نمایندگان می خواهیم اگر در جایی اتفاقی رخ می دهد که به هر دلیلی از چشم وزارت علوم یا روسای دانشگاه ها دور می ماند با توجه به ارتباط مردمی که دارند به ما کمک کنند تا این موارد نیز مرتفع شود.

نصیری قیداری گفت: امید است که بتوانیم با همکاری مجلس به اهدافی که در برنامه وزیر علوم به مجلس ارایه شده و مورد تایید نمایندگان نیز قرار گرفته عمل کنیم.

او با بیان این که رهنمودهای رهبری راهگشای مسیر وزارت علوم است، گفت: مسیر پیش رو مسیری پر پیچ و خم است که با حمایت مقام معظم رهبری و همدلی مسوولان و تلاش و جدیت آن را طی خواهیم کرد.

معاون پارلمانی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری با بیان این که وزارت علوم در تلاش برای کسب رضایت مردم با خدمت به خلق است، گفت: مجلس به دنبال هیچ حلاوتی دردنبال کردن استیضاح وزیر علوم نبود و انجام اقدامات مربوط به استیضاح از سوی برخی نمایندگان به خاطر نگرانی های آنها بوده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =