در خبرها آمده بود 9 نفر از نمایندگان محترم مجلس به وزیر محترم دادگستری درخصوص ادامه ممنوع الخروج و ممنوع التصویر و ممنوع البیان بودن آقای «سیدمحمد خاتمی»، رییس جمهوری اسبق، تذکر داده اند.

اگر اصل خبر صحیح باشد آن گاه موارد قابل تاملی به شرح آتی به نظر خواهد رسید:
1- ممنوع الخروج کردن افراد به موجب ماده 133 قانون آیین دادرسی کیفری، یکی از تدابیر تامینی به منظور جلوگیری از فرار متهم و در دسترس نگه داشتن اوست که به صورت قرار از طرف مقام قضایی صادر می شود و اعتبار آن شش ماه و قابل تمدید است و در عین حال فرد ذی نفع ظرف 20روز بعد از ابلاغ قرار، می تواند از دادگاه تجدیدنظر استان تجدیدنظر بخواهد.
آیا چنین فرآیندی در مورد جناب آقای خاتمی طی شده است؟
2- ممنوع التصویر و ممنوع البیان شدن بی گمان محروم شدن از برخی حقوق اجتماعی است. محرومیت از حقوق اجتماعی، مجازات محسوب می شود و به موجب اصل 36 قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.
آیا ممنوع التصویرشدن، ممنوع الصداشدن و ممنوع البیان شدن در قانونی به عنوان مجازات تبیین شده است؟
به ویژه اگر منظور از «ممنوع البیان»شدن همان جلوگیری از سخن گفتن باشد اصل 24 قانون اساسی را چه باید کرد؟
مضافا اینکه با این وسعت ممنوعیت و امکان اعمال آن مثلا اگر کسی را ممنوع الحیات یا ممنوع التنفس کنند چه باید بکند؟
فی الواقع فرد دچار وهم و وحشت می شود.
3- به موجب ماده 192 آیین نامه داخلی مجلس در تمامی مواردی که نماینده یا نمایندگان مطابق اصل 88 قانون اساسی از رییس جمهوری یا وزیر درباره یکی از وظایف آنها حق سوال دارد می تواند درخصوص موضوع موردنظر به رییس جمهوری و وزیر مسوول کتبا تذکر دهند.
اصل168 قانون اساسی مقرر داشته است: «وزیر دادگستری مسوولیت کلیه مسایل مربوط به روابط قوه قضاییه با قوه مجریه و قوه مقننه را برعهده دارد.» به این ترتیب حدود اختیارات و وظایف وزیر دادگستری روشن است.
تذکر به وزیر آن هم در چنین موردی چه خاصیت و معنایی می تواند داشته باشد؟
با فرض اینکه وزیر چون مسوول رابطه با قوه مقننه است مفاد این تذکر را مثلا به رییس قوه قضاییه منتقل کند، آیا رییس قوه قضاییه مکلف به پاسخگویی است؟
با توجه به تفکیک قوا و سوابق تاریخی رییس قوه قضاییه تکلیفی به پاسخگویی ندارد و پاسخی هم نخواهد داد.
4- گذشته از اینها این سوال مطرح می شود که طرح چنین چیزی درباره کسی که هشت سال رییس جمهوری بوده، محاکمه نشده، حکمی علیه وی صادر نشده و اتهام مشخصی از مجاری قانونی صحیح علیه وی مطرح نشده است، چه صورتی دارد؟ و آیا به طور طبیعی این سوال در اذهان شکل نمی گیرد که وقتی فردی با این اوصاف در معرض چنین تعرضاتی باشد تکلیف دیگران چیست؟
5- و بالاخره گمان می رود نمایندگان محترم مجلس که باید عصاره قانون گرایی و احترام به قانون باشند در اقداماتی از اینگونه باید محتاط تر اقدام کنند، زیرا بحث سیاست از مساله قانون و قضا و مجازات و محرومیت از حقوق اجتماعی جداست.
منبع: روزنامه شرق

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    457 5
    سید ممنوع ازهمه چیز و همه کار هم که بشه باز هم عزیز ملت ایرانه ...
    • محسن GB ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      32 1
      دقیقا بهمین خاطر که سید بزرگوار خاتمی عزیز اکثریت مردم ایران است برخی نماینده ها قصد دارند برای ایشان محدودیت ایجاد کنند.
    • را IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      5 50
      من به عنوان یک ایرانی نخوام شما از طرف من حرف بزنید باید کیو ببینیم؟ من به عنوان یه ایرانی از این آدم متنفرم.خدا نکنه این عزیز من باشه.خیلی های دیگه هم هستن که مثل من فکر می کنن.پس لطف کن به اندازه یه نفر حرف بزن.حالا خوبه توی انتخابات 50 درصد رای آوردید.
  • آزادی A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    165 1
    قانون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بابا بی خیال
  • علی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    177 5
    شما تا روز قیامت بگو مگر در گوش این به اصطلاخ نمایندگان فرو خواهد رفت؟
  • amir A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    270 7
    اینها کسانی هستند که قانون مینویسند نه مجری قانون کسانی که پا روی قانون اساسی میگذارند ... متاسفم. بهترین دادگاه عادل هم رای مردمه،کافیه یه رفراندوم بگذارند ببینند نظر واقعی مردم چیه.
  • بی نام EU ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    219 7
    اون نماینده طرفدارای احمدی نژاد و جلیلی هستن که دارن رقیب های خودشون رو برای انتخابات آینده مثلا از راه بر میدارن. درود بر خاتمی. درود بر روحانی.
  • بی نام EU ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    237 5
    پس خواهشااگربازرس حقوق بشرگفت درایران حقوق بشررعایت نمی شودنگوییددروغ است.ممنوع البیان نداشتیم که اینم اضافه شد.کلاخوب اسباب خنده ملت وجورکردید.
  • احسان مجققی A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    220 5
    واقعا برای این دسته از نمایندگان متاسفم وواقعا برای مردم مشهد که چنین نماینده ای رابرای مجلس فرستادند درحالیکه صدا وسیما همیشه درتلویزیون نظزات دشمنان ملت مثل اسراییل وامریکا و حتی حرفهای تکفیری وه و...را پخش وصدا وتصویرشان دررسانه های ما پخش می شود درکشور ما صدا وتصویر یکی از مظلومترین ومحبوبترین ردیس جمهور های تاریخ ایران را ممنوع ویا حتی اجازه سخنرانی به اوداده نمی شود وهشت سال خدمات اودر کشور وجهان نادیده گرفته می شود
    • بی نام A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      20 4
      سلام.این اقایون نماینده اکثریت مردم مشهد نیستند.اینشاالله در انتخابات اتی مجلس نمایندگان واقعی مشهد رو می بینیم
  • قول سديد A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    اقای کشاورز تحريف قانون کار درستي نيست.بند 3 اصل 176 قانون اساسي به شوراي عالي امنيت ملي اختيار داده تا براي مقابله با تهديدات داخلي و خارجي تدابيري بينديشد.البته شوراي عالي امنيت ملي نمي تواند كسي را با مصوبه خود مجازات كند بلكه تدابير او بايد تأميني باشد ولي خودتان هم بهتر مي دانيد كه اقداماتي نظير ممنوع الخروج بودن و ممنوع البيان يعني ممنوعيت از سخنراني عمومي و مصاحبه رسانه اي ماهيتي دوگانه اعم از مجازات و اقدامات تأميني دارند و از اين لحاظ مشكلي با اصل 36 كه گفته حكم به مجازات بايد تنها از طريق دادگاه صالح باشد ندارد
    • بی نام A1 ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      7 2
      خدا وکیلی اصلا معلوم شد چی نوشتی ؟ فقط مغلطه
    • مریم IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      4 2
      قول سدید عزیز! یعنی دادگاه صالح نمی خواد هرکی خوشش نیومدحکم صادر کنه؟
    • سیاوش A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      7 2
      مطهری با اشاره به برخی اظهارات درباره اینکه مبنای چنین تذکری، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، یادآور شد: ممکن است منظورشان مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد؛ در این صورت دو نکته قابل ذکر است؛ اول اینکه این شورا فقط در شرایط بحران و اضطرار می‌تواند چنین احکامی آن هم به طور موقت داشته باشد و احکام دائمی نیازمند حکم قضایی است. به همین دلیل من معتقدم حکم حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی نیز فقط برای همان دوره بحران نافذ بوده و بعد از آن نیاز به حکم قضایی داشته است.
    • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      4 2
      دوست عزیز، مصوبه شورای عالی امنیت ملی یه جورایی صرفا در موارد خاص و امنیتی کاربرد داره و مدتش کوتاهه واگر نیاز باشه که ادامه داشته باشه حتما باید قوه قضاییه حکم صادر کنه.
    • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      2 3
      دوست عزیزکه گمان به سواد بالای خود دارید،اولا اینرا بدانید که هرکسی در شاخه مربوط به خود توانایی دارد،مثلا بنده در رشته ریاضی که کارشناس ارشد هستم،اما گمان به اینکه دیگران نمی توانند از صحبت های ما تحلیلی داشته باشند کاملا اشتباه است،علی الخصوص در مورد رفتارهای مسئولین در جامعه.شاید درریاضیات افراد کمی تبحر داشته باشند اما در مورد سیاست،رفتارهای اجتماعی وقوانین کلی باتوجه به دسترسی مردم به اطلاعات از طرق مختلف که حاصل پیشرفت جامعه در همه ابعاد است،مردم عادی هم تاحدودی آشنا به آن شده اند.اینکه در دنیای امروز و حتی کشورما گاهی قانون معنایی ندارد و مصلحت اندیشی بعضی ها مقدم بر آن است برهمه روشن است...
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      2 2
      خب حالا همون شورای عالی امنیت ملی که میفرمایید، چنین حکمی داده؟
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    261 6
    خیلی خوب گفتین آقای کشاورز... ممنونیم خدایا ما را به حق خون حسین ع از شر بعضی نمایندگان مجلس در اسرع وقت رها بفرما :
    • محمدرضا IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      21 2
      آمین
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    189 5
    اگر این قدر به فکر مصالح کشور هستید که رییس جمهور منتخب هشت ساله را که طرح گفتگوی تمدنها را اجرا کردند و انهمه اعتبار برای ایران عزبز در دنیا را تجدید کردند ممنوع البیان کردبد چرا به اقای احمدی نزاد که در هشت سال انهمه صدمه اقتصادی وارد شد کاری ندارید.
  • علي ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    208 4
    قريب به اتفاق نماينده هاي اين دوره مجلس واقعا نوبرن با اين نظرات عجيب و قريب اميدوارم نماينده هاي دوره بعد حداقل ٥درصد از فكر و وقتشون رو صرف حل مشكلات مردم و همكاري با دولت جهت مرتفع نمودن انبؤه مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم کنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    316 4
    من توصیه می کنم از دوستان نماینده به هنگام اعلام آمادگی برای ورود به مجلس آزمون اشنایی با قانون اساسی گرفته شود به خصوص از دوستان جبهه پایداری و حتما طی کلاس های توجهیی به این عزیزان یادآوری و تاکید شود که مجلس خونه خاله نیست بلکه محل قانون گذاری است و حساب و کتاب به اسم قانون اساسی دارد
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    616 7
    حتی از عکس خاتمی هم می ترسند .....
  • بی نام US ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    385 5
    یه روزی هم نوبت بعضی هاست ....
  • نقی A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    333 4
    اینها چه جور نماینده های ملتی هستن؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    سلام بر خاتمی
    • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      59 3
      دوستان دلواپسم اين همه تلاش هشت ساله تان براي منزوي كردن خاتمي شكست خورده؟ عصباني باشيد و از عصبانيت.....
    • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      50 5
      با این همه بلندگوها در اختیارشان است از سکوت این سید دوست داشتنی از حضورش و به گمانم از اندیشیدنش می ترسند حالا می توان درک کرد چرا خلفا ائمه را در زندان نگه می داشتند بی آنکه آنها سلاحی داشته باشند اما فکر نمی کنید زمان این رفتارها به لطف آگاهی عمومی و انتشار سریع اطلاعات گذشته اگر می شد با هشت سال بایکوت خبری خاتمی و هاشمی وضع شما در انتخابات این نبود
    • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      24 4
      سيد خاتمي به مولا دوست دارم
  • ali A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    هم ممنوع الخروجی هم ممنوع البیانی حق محمد خاتمی است................هر کی خربزه خورده باید پای لرزشم هم بشینه
    • بی نام A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      متاسفم برات که هنوز فرق حق و مجازات رو نمیدونی ولی به خودت اجازه اظهار نظر میدی. لیاقت امثال تو هم همون ا. ن. هست.
    • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      85 18
      اشتباه مثبت دادم
    • محمد A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      13 2
      تو هم مانند نمایندگان جبهه ناپایدار عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
    • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      14 2
      "ا.ن" یعنی همون احمدی نژاد؟؟؟
    • غضنفر A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      14 2
      تو منفي بخور حرص نخور برادر دلواپس
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      7 2
      شما قاضی هستی ؟توو کدوم دادگاه صالحه حکم دادی؟
    • رضا IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      3 4
      محمد جان تو هم از ممنوعیت خاتمی عصبانی باش از عصبانیت بمیر
  • آروين CN ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    591 6
    آيا انديشه را هم مى توان ممنوع كرد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    537 6
    درود بر اقای کشاورز . ملت به خوبی می داند که دشمنان سید محمد خاتمی .عناصری هستند افراطی که با تهمت زدن و تخریب شخصیتها ی مردمی به دنبال منافع و رسانه ای کردن خود هستند . اقلیت تندرو خطری است که اگر مهار نشود مانند طالبان و داعش کشور را نابود میکند
    • بی نام EU ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      13 3
      اشتباهی منفی دادم
    • تاببزالبتفیف IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      27 2
      دمت گرم حرف درستو زدی ، اگر این افراطی ها رو ول کنی از داعش و القاعده و.... بدتر میشن ولی خوشبختانه جوونای مملکت عاقلند و اکثرشون اصلاح طلب.......فردا از ان ماست.
  • بی نام US ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    653 8
    اینها نماینده مردم نیستند نماینده جبهه پایداری هستند که در انتخابات آبرویشان رفت.
    • نگار IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      41 0
      اگر برای آقای خاتمی که محبوب دل هاست چنین حکم ناعادلانه ای عنوان می کنند برای آقای احمدی نژاد که با این همه خسارت به ملت و ممکلکت و جرائم چه حکمی در نظر می گیرند؟اصلا آیا درباره عملکرد ایشان کسی احساس مسئولیت نسبت به محاکمه و محکوم کردنشان می نماید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کسی دلواپس فساد عملکرد و به قهقرا کشیده شدن ممکلکت در دوره ریاست جمهوری ایشان هست؟
    • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      29 0
      این آقا می گفت خاتمی صدنفرطرفدار داره واقعن ایشون به نمایندگی ازطرف مردم مشهد این حرفها رو میزنه؟؟؟
  • داريوش A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    243 5
    زنده باد سيد محمد خاتمي.گفتگوي تمدن درسيه كه بايد به بعضي نماينده نما ديكته شب بشه
    • سینا IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      4 41
      گفتگوی تمدنهایی که منجر به محور شرارت خواندن ما توسط آمریکایی ها شد
    • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      14 3
      از اینده فرزند فاضل حضرت امام وحشت دارند . امت اسلامی به داشتن او افتخار می کند.خدایا سلامت دارش.
  • شهروند با تدبير اما نااميد A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    225 2
    دراين كشور هيچ چيزى ديگر عجيب نيست …
  • علی A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    307 5
    این نشونه عمق وحشت این اقایون از پایگاه عجیب مردمی سید خاتمی است....
  • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    175 7
    اینها چند درصدی رای مردم دارند.و خجالت هم نمیکشند .
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    10 2
    ‏‎ ‎همه میدانند خاتمی تو قلب ملت ایران است و پس از رفتنش ملت در ۸سال فهمید چه کسی را از دست داده و حتی یک مورد کار خلاف از او پیدا نشد ،چرا دولت قبل با این سیل خلاف را بازخواست نمیکنید؟؟؟؟
  • ن مهربان A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    23 2
    واقعیت موضوع اینه که انتخابات مجلس نزدیکه. اعضای پایداری بخصوص این قلیل نماینده گان که با اقل آرا و به لطف رد صلاحیت کاندیداهای مردمی وارد مجلس شده اند می دونند که جناب خاتمی از چه جایگاه بالای مردمی برخورداره. پس میخواهند وی را لال و کر و کور مهجور و منزوی کنند تا نتونه از کاندیدای خاصی حمایت کنه و اقبال مردم به سمتش بره. واقعاً جای بسی تاسف است که در قرن 21 عده ای همچون قرون وسطی و یا پیش از اسلام کسی را ممنوع الحرف و بیان و تصویر کنند. مطمئنم اگر زورشان می رسید این سید خدا رو تکه تکه میکردند تا نام و نشانی ازش باقی نمونه. واقعا قدرت چقدر لذت بخشه که ادمی را به پست ترین درجات میرسونه؟...
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    11 2
    لطفا کامنت من رو حذف نکن خبر آنلاین ما در کشوری زندگی میکنیم که اکثریت مردم در یک ظرف اقلیت دیده میشوند،سپس اینطور میشود که گروه حاکم یا پر زور برای ما ملت، به ظن آنها ملت در اقلیت، از روی کینه تعیین تکلیف میکنند
  • حامد A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    11 0
    اینایی که با خاتمی مشکل دارن بدونید شما 1 درصد جامعه ایران رو هم تشکیل نمیدید 99 درصد مردم ایران هیچ سیاستمداری رو اندازه خاتمی دوست ندارند .بهتون توصیه میکنیم تا دیر نشده به مردم پیوندید
  • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    8 2
    اسامي اين ٩ نفر لطفا ؟
  • اصلاح طلب عاشق خاتمی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    11 3
    سلام و درود بر سیدبززگوار که نشان داد در برابر مخالف میتوان با سکوت و متانت فاتح قلوب میلیونها ایرانی شد. سیدجان نام نیکت در تاریخ ایران بزرگ به نیکی ثبت شد و ...
  • ن مهربان A1 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    27 2
    آقایون پایداری که مطمئنم تو مجلس بعدی پایدار نمی مونید اگر این سید خدا رو حلق آویز هم ببینید از جنازه اش هم در هراسید. اصلا این آقا رو دستور دهید اعدام کنند منتهی نام و اعتبارش رو چطور میخواهید از بین ببرید؟؟؟ بس کنید و خجالت بکشید. هی مردم ما هیچی نمیگن شما هر روز پررو تر میشوید و گندش را در اورده اید.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    9 2
    جناب آقای کشاورز سخن از زبان قاطبه ملت میگوئی از شما متشکریم .کاش مدعیان قانون یک بار فقط قوانین را روخوانی کنند و بس .
  • محمدرضا قاسمي A1 ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    22 3
    يكي از اين امضا كننده ها ديروز گفته بود خاتمي صد نفري انهم در بين قوم و خويشانش طرفدار داره، خوب جناب! ادمي كه هشت سال رييس جمهور بود و الان به اين وضع فلاكتبار افتاده كه ديگه لازم نيست اينهمه شدت عمل عليه ش بكار ببري. بذار صحبت كنه وقتي شنونده نداره. بذار تصويرش پخش بشه وقتي خريدار نداره. يعني ادم از اينهمه پررويي اين جماعت سوخته از محبوبيت اين مرد بزرگ، متحير ميشه. اگه راست ميگيد كه او محبوبيتي نداره، طرفداري نداره يكبار خودتون با تمام دارودسته و وجاهتتون را فقط با عكس خاتمي در كفه ترازوي نظرسنجي مردم بذاريد ببينيد خوار تر از خودتون ادمي ميتونيد روي زمين پيدا كنيد والا من يه كارمند جزء هستم ولي براي دفاع از اين سيد بزرگوار چيزي براي از دست دادن ندارم...
  • منصور A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    5 2
    زنده باد مخالف من
  • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    6 1
    جبهه پايداري ميخاد جامعه تك صدايي باشه وفقط صداي اونا به گوش مردم برسه بعضي از نمايندگان كه در برابر خيلي از بي قانونيهاي دولت قبل ساكت وخاموش بودن الان شدن كاسه داغتر از آش.ولي مردم ايران فهيم تر از اين حرفها هستن
  • یک ایرانی IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    8 2
    هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود از دماغ من سرگشته خیال دهنت به جفای فلک و غصه دوران نرود در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند تا ابد سر نکشد وز سر پیمان نرود هر چه جز بار غمت بر دل مسکین من است برود از دل من وز دل من آن نرود
  • بی نام EU ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    4 2
    جناب کشاورز کی به دنبال اجرای قانون است ؟چند نفر خودخواه که فقط به فکر مطامع و منافع نامشروع خودشان است و هر روزی بی توجه به مشکلات اساسی مردم به فکر ایجاد دعواهای بی حاصل و سرگرم کردن دولت برای خدمت نکردن به ملت و تصمیمات عجیب و غریب ؟ اگر اینها راست می گویند که در ذات اینها راستی دیده نمی شود موضوع خاتمی فهیم و وارسته و متخلق به اخلاق حسنه را بین مردم به رای بگذارند اگر خاتمی رای صد در صدی در این مملکت نیاورد. چقدر ترسو اند اینها که از سکوت خاتمی هم می ترسند . خاتمی فرهیخته و نجیب و مومن واقعی و مورد محبت مردم است چه اینها را خوش بیاید یا نه فقط متاسفیم که اینها نمایندگی مردم ؟؟؟ را یدک می کشند با چقدر رای ؟
  • یک ایرانی به تنگ امده از این همه انحصار طلبی IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    14 0
    درود بر خاتمی
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    8 2
    باانديشه چه مي كنيد؟ باريشه چه خواهيدكرد؟
  • مهرداد IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    9 2
    ضرر این جماعت عصبانی ناپایدار از داعش هم برای این مملکت بیشتر است . یک جماعت تندرو و افراطی در اقلیت محض که چون تربیون دارد هر لاطائلاتی را بیان نموده و کسی هم اعتراضی ننموده ...
    • رضا IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      0 4
      امثال شما هم از اسرائیل واسه این مملکت مضر ترید
  • حقوقدان A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    4 2
    سئوالات مطروحه از سوی جناب کشاورز و تحلیل حقوقی و قانونی ایشان در این باره درست و منطبق با موازین حقوقی و قانونی است اما اساسا باید به این نکته توجه داشت؛ گرچه نمایندگان مجلس برابر قانون اساسی حق طرح سئوال یا استیضاح وزیر یا وزراء را در چهارچوب آن دارند، اما تذکر احتمالی آنها نه موجد قانون بوده و نه سبب تقنیین آن می شود؟ اصل قانونی بودن جرم و مجازت ها ایجاب می کندهیچ فعل یا ترک فعلی،جرم نبوده و برای آن مجازت مقرر نگرر، مگر به موجب قانون. تذکر نمایندگان نمی تواند سبب ایجاد محرومیت یا ممنوعیت خاتمی، صرفنظر از چگونگی ارزیابی دوران ریاست جمهوری وی و پس از آن گردد. محرومیت از برخی از حقوق قانونی و اجتماعی مستلزم نص صریح قانون و رعایت تشریفات قانونی مقرر و صدور احکام قضایی قطعی در چهارچوب آن ا ست
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    9 2
    درود و سلام بر تمامی مردان آزاده و روشن بین
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    12 3
    اینان حتی از مرده خدا نکرده آقای خاتمی هم می ترسن .
  • فرهاد IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    13 3
    خیلی خنده داره مردم آقای خاتمی رو دوست دارن ولی نماینده های مردم به غیر از این فکر میکنند میگم شاید اینها نماینده های مردم کشور دیگه ای باشند که اشتباهی وارد مجلس ایران شده اند
  • علي ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    10 2
    آقا احسان نماينده مشهد ( آقاي قدوسي ) مطمئنا نماينده اكثريت مردم مشهد نيست مطمئن باشين
    • رضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      0 6
      مطمئن باشید که هست.این رو به عنوان یه مشهدی میگم
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    11 2
    اقای خاتمی در قلب مردم ایران است ومردم درانتخابات اینده جواب شمارامی دهند
    • رضا IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      0 9
      از طرف مردم ایران حرف نزن.ایشون هیچ جایی توی قلب من ندارن
  • طرفدار حق IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    15 0
    زنده بادخاتمی زنده باد اخلاق
  • احمد A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    13 2
    خدايا خودت سيد راكمك كن
  • جهانگیری بابادی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    7 3
    سیدجان مایوس ودلخورنشوید...همیشه مردان بزرگ دشمن دارند...منتظربازگشت قهرمانانه تان هستیم..
  • محمد رضا لرستان IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    12 2
    جناب خاتمی در قلب ماست واقعا سید به تمام معناست . مگر ایشان چکار کرده . بعضی از آقایان فرزندانشان جز گروهک منافقین بوده .سلام برسه سید فاطمی خمینی .خامنه ای . خاتمی
    • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      1 10
      خاتمی که در قلب تو است چی کار کرده بگو ما هم بدانیم. بجز این که 8 سال خندید به مردم ایران و اخرش هم گفت من تدارکات چی هستم الان هم میره مهناز افشار عقد می کنه، چی کار کرده؟ یک کار او را اگر وجدان دارید بگو. رستم افراسیاب بوده تو قلب شماست .چرا جو گیر می شوید چرا راستشو نمی گویید؟
  • احمد یاداور A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    2 2
    امیدواریم منبعد وکلای کشور کمی احساس مسئولیت کنند وبیشتر به بعضی از نمایندگان ما منجمله این اقایون از طریق مستنادات قانونی بی پایه بودن اتهاماتشات را در رسانه ها گوشزد کنند که مستندات انها محکمتر ومستدلتر هست . با تشکر از وکلای درستکار وصادق
  • ن م A1 ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    6 0
    ما اکثریت مردم نای خفه کردن عده ای اقلیت متوهم رو نداریم... چون اگر نای و نفسی باقی بود که محبوبترین فرد اکثریت ملت اینطور مورد هجوم و هتاکی قرار نمیگرفت. واقعاً الان میفهمم که چرا حکام جبار اموی و عباسی اینگونه از امامان شیعه و محبان اهل بیت در هراس بودند با اینکه هیچگونه منصب و مقامی این عزیزان نداشتند ولی همیشه در بند زندان و حصر و مورد آزار و اذیت و شکنجه و نهایتاً شهادت بودند. چون محبوبیت اینان، حرف و صدای این عزیزان از ده ها و صد ها لشگر جنگی خطرناکتر بود... خدایا بنام دینت در زمانهای مختلف دینداران را کافر و کافران را دیندار نشان داده و میدهند... یا حسین مظلوم قربان مظلومیتت...
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    2 0
    ای آقایان دلواپس از محبوبیت آقای خاتمی عصبانی باشید و از عصبانیت خود بمیرید و این مصداق آیه قرآن است که می فرماید: عزت و ذلت دست خداست و بحمدلله آقای خاتمی عزیزند و عزت دارند
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    1 0
    پاینده باد خاتمی...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    درود بر حقوقدانان و وکلای این مرز و بوم که حافظ حق و عدالتند...
  • دکتر اثناعشری IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    1 0
    افتخار میکنم که دو بار ساعتها تو صف ایستادم تا به این بزرگمردجناب حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رای بدم. 72 دکتر جاسبی 76 جناب حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی 80 جناب حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی 84 مرحله اول دکتر معین مرحله دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی 88 مهندس میر حسین موسوی 92 دکتر حسن روحانی و به تمام رای هایی که دادم افتخار میکنم. تماشای این عزیزان هم لذت بخشه
  • سعید US ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    2 0
    خاتمی مرد بزرگی در تاریخ ماست او با تابو شکنی و با یاد آوری حقوق ملت و قرائت خود از اسلام نقش افرینی لازم خود را در تاریخ انجام وهم اکنون نیز وجود ش سود سوزآوری بر وجود دشمنانش است دیگر با حذف فیزیکی او هم نمی توان کاری انجام داد ایشان بنیانگذار جمهوری دوم می باشد ما هم پیرو امام و هم رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای و هم ایشان را خیلی دوست داریم ایکاش ایشان نامزد مجلس خبرگان بودند .
  • سعید A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 1
    هر کس میخواد ممنوع الخروج ممنوع البیان بشه خودشو کاندید رئیس جمهور کنه