حمید لولایی، چطور خشایارِ «زیر آسمان شهر» شد؟

حمید لولایی که با بازی در نقش خشایار در سریال «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان به شهرت رسید، از شکل گرفتن و ساخته شدن این شخصیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید لولایی، با حضور در برنامه «چهل تیکه» با اجرای محمدرضا علیمردانی، از گذشته خود و تجربه‌هایش از جمله بازی در سریال موفق «زیر آسمان شب» گفت.

او درباره نقش خشایار در این سریال توضیح داد: «نقش خشایار را خیلی دوست داشتم. خشایار به تنهایی داستان داشت و به تنهایی می‌توانست روایت را جلو ببرد. از نظر روحی خیلی بر من تاثیر گذاشت. بعد از خشایار که یک سال و نیم هم گذشته بود، رضا عطاران همه‌اش به من می‌گفت از خشایار بیا بیرون. بعد از این کار من در این نقش فرو رفته بودم. حتی دست‌هایم هم لرزش گرفته بود.»

لولایی افزود: «سر همین برنامه اتفاقاتی افتاد که اگر بخواهم روایت کنم، کتابی خواهد شد برای خودش. یکی تعریف می‌کرد که یک وانت نامه از روابط عمومی به دست‌مان می‌رسید. کار موفقی بود که ۳۰۰ شب طول کشید. کار به جایی رسید که هر روز ضبط می‌کردیم و همان روز هم پخش می‌شد. گاهی هم برخی سکانس‌ها را زمان کم داشت، من و بهروز را کنار هم می‌گذاشتند تا آن تایم را پر کنیم.»

این بازیگر با بیان این‌که برای مدتی عمیقا در نقش خشایار فرو رفته بود، ادامه داد: «یک روز، خبرنگاری از من پرسید که این کتک زدن‌ها در نقش خشایار خیلی شیرین است برای‌تان؟ گفتم آره. چون پدرم هم از این کتک‌ها به ما می‌زد. آن روزنامه طوری تیتر زده بود که گویی من نقش خشایار را از روی پدرم برداشت کرده بودم. درحالی که پدرم خیلی سرحال بود و در حدود ۶۰ سالگی فوت کرد. وقتی «زیرآسمان شهر» را کار می‌کردیم قرار نبود اصلا خشایار نقشِ پیرمردی اینچنینی باشد.

او درباره گسترش این شخصیت توضیح داد: «در چند قسمت اول فقط یک سرایداری بود که خیلی صریح بود. هفت یا هشت قسمت که پیش رفتیم من فکر کردم که خشایار می‌تواند پیر باشد. رضا عطاران هم آمد و دید، چون مشاور مهران غفوریان بود. رضا هم تایید کرد و دیگر با من در نقش خشایار کار نداشتند و گذاشتند کار با همین رویه پیش برود.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =