وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت مقدمه ای برای افزایش مشارکت مردم در مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری واطلاع رسانی وزارت بهداشت سید حسن هاشمی در حاشیه همایش کودکان کار (جشن کارنامه) گفت: طرح تحول سلامت در واقع مقدمه‌ای برای تحول بنیادین در نظام سلامت است.

وزیر بهداشت در خصوص زمان اجرای فاز دوم برنامه تحول نظام سلامت افزود: برنامه‌های تحول درحوزه بهداشت ‌آماده است و به زودی اعلام می شود ولی یک نگرانی در بین افراد دلسوز بهداشت و درمان و دوستان وجود دارد که در مورد تأمین منابع است.

وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد امنیت کامل برای همکاران مجری این برنامه در سراسر کشور هستیم از این جهت که هر اقدامی را زمانی شروع کنیم که مطمئن شویم اعتبارات آن هم به موقع برسد.

هاشمی گفت: ما هنوز راه طولانی در پیش داریم. امیدوارم که هیچکدام از مردم و فعالان عرصه سیاستگذاری سلامت تصور نکنند که با این اقدامات، مشکلات بهداشت و درمان مردم حل شده است، واقعیت این است که بسیاری از مشکلات هنوز پا بر جاست، خیلی از این مشکلات هم فقط با پول حل نمی‌شود. باید ساختار را تغییر دهیم که باید روی آن کار کنیم.

وزیربهداشت گفت: مهمترین مشکل ما ایجاد این فرهنگ است. ما حتی داخل سازمان وزارت بهداشت هم برای ایجاد این فرهنگ مشکل داریم برای اینکه همه فکر می‌کنند، حوزه بهداشت و درمان حاکمیتی است و فکر دولتی آنها را نمی‌شود تغییر داد. به خصوص در حوزه بهداشت که خیلی سخت تر است و در حوزه درمان هم مشکل داریم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    9 1
    نه خیالت راحت. ما هیچوقت از این فکرا نمیکنیم.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    21 7
    به نظر من وزیر بهداشت واقعا داره به قولهایش عمل میکند و وارد عملیاتی کردن ایده هایش شده۰۰۰۰ آفرین به این وزیر با کفایت۰۰۰
  • سیبیلو EU ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    9 5
    مردم غلط بکنن ازین فکرها بکنن ..
  • يه مامانه A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    18 7
    خداپدراين وزيربهداشت نازنين رو بيامرزه.واقعااااا هدفش خدمت به مردمه.
  • بی نام A1 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    11 2
    جناب وزیر درست می فرمایند . از کلمه مشارکت مردم و غیر دولتی بودن بهداشت و درمان چنین استنباط میشود که این بخش به سمت خصوصی تر شدن بیشتر حرکت کند یعنی روز بروز پدر مردم بیشتر در بیاید. خواهشاً برای یکبار هم شده برنامه بهداشت و درمان کشورهای پیشرفته کشورهای اسکاندیناوی . نروژ. سوئد. دانمارک. فنلاند و.... را بررسی کنید تا بفهمید که آنها چه برنامه ای دارندو ما الان کجای جدول قرار داریم
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    14 5
    خدا قوت دكتر دوست داشتني
  • مريم IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    16 6
    اقاي وزير نگران نباشيد مردم عادت كرده اند به طرحهايي با اسمهاي زيبا اما بي خاصيت كه هيچ دردي ازشون درمان نميشه .....
    • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      8 5
      به نظرم که ایشون خیلی خوب دارن کار می کنن هیچکدوم از طرحاشون هم هنوز بی خاصیبت بودنش به اثبات نرسیده
  • ناشناس A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    5 0
    جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم، با عرض سلام وادب، امیدوارم که طرح حضرتعالی نقطه عطف باشه برای تمام برنامه های وزارتخانه، اعم از بهداشتی،پژوهشی و آموزش تا با این هدف سلامت جامعه و مردم عزیز تامین گردد، نه اینکه از یک طرف با هزینه سنگینی طرح تحول سلامت، پزشک خانواده ودر نهایت طرح تربیت و آموزش کادر پزشکی به انحطاط بره، حتما مستحضر هستید، که جامعه پزشکی با نادیده گرفتن قوانین مکتوب توسط متوليان سیر قهقرایی دآرد، و هر کسی به خود اجازه میدهد تا ثمره این تلاش رو به تباهی بکشاند، چرا باید یک آرایشگر، یک دیپلمه، کارشناس حقوق و.....در امر پزشکی دخالت کرده و با به خدمت گرفتن پزشکان محترم عمومی با عوامفریبی به عنوان فوق تخصص زیبایی درکلینیک های پوست، موزیبایی ولیزر جولان بدهد.