تسنیم نوشت:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر ترکیه تأکید کرد کشورش در صورت ادامه خشونت‌های اسرائیل روابط کشورش با این رژیم را عادی نخواهد کرد.
آقای اردوغان بار دیگر شروط کشور ترکیه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که پس از حمله سربازان اسرائیلی به کشتی کمک‌رسان آنکارا به غزه در سال 2010 مخدوش شده بود را اینگونه یادآوری کرد: «شرایط ما روشن بودند: معذرت‌خواهی اسرائیل (بابت حمله سال 2010 به کشتی کمک‌رسان غزه)، پرداخت غرامت و رفع حصر غزه».
نخست وزیر ترکیه به برخی تلاش‌های اسرائیل از سال گذشته برای عادی‌سازی روابط با ترکیه هم اشاره کرد، اما گفت که با وجود شرایط فعلی این امر امکان‌پذیر نیست: «گفته شد که کاغذها روی میز (بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل) آماده هستند، اما این وضعیت (عملیات نظامی اسرائیل) همه آنها را از بین می‌برد.»
آقای اردوغان در ادامه در واکنش به جنایات اسرائیل در غزه و کشتار شهروندان گفت: «چند اسرائیلی کشته شده‌اند؟ هیچ اسرائیلی کشته شده است؟ هیچ‌کس! اما تعداد فلسطینی‌های کشته شده تقریباً 100 نفر است. زندگی (اسرائیلی‌ها) بر پایه دروغ بنا شده است. آنها صادق نیستند.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زين الدين IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    19 3
    قابل توجه سران عرب كه مث كبك سرتونو بردين توي برف
  • بی نام GB ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    24 14
    این آدم از یک طرف با اسرائیل رابطه داره از طرفی دیگه ضد اونا حرف می زنه ، مرگ بر هر چه منافق
    • حمید A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      3 2
      دوست عزیز متاسفانه نظر شما بر پایه ی اطلاعات نادرست هستش. نمیدونم چرا تو بعضی از سایت های ایرانی چهره ای بد از ایشون به نمایش در میارن... زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.
  • رهگذر A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    22 11
    هناي اين مردك ديگر رنگي نداره. خودش تمام مردم سوريه را آواره كرده از صهيونيست‌ها شكايت مي‌كنه. خيلي آدم خطرناكيه. خدا به داد مردم تركيه برسه با اين مسلمان نما.
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    14 4
    حمله صهيونيست ها فقط براي پوشش دادن به داعش است
  • حمید A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    1 0
    اردوغان کسی هستش که تلاش میکنه کشورش رو از چنگال استعمار رها کنه و تا حالا هم موفق بوده... وقتی میبینی رسانه های آمریکا، انگلیس، آلمان، روسیه، عربستان و ... همه علیه این شخص پروپاگاندا را انداختن اونوقت راحتتر میتونی درک کنی که داره تو مسیر درستی گام برمیداره. بخاطر همینم هستش که هر دوره بیشتر از دوره ی قبلی رای میاره