وزارت بهداشت و دیوان عدالت اداری به دلیل حذف حق فنی داروخانه ها با اختلاف مواجه شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفته گذشته حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری از ابطال حق فنی داروخانه ها خبر داد. این خبر با واکنش داروسازان و البته سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مواجه شد. این خبر و واکنش به آن همچنن ادامه دارد و دیوان عدالت اداری اصرار بر ابطال دارد و سازمان غذا دارو چنین چیزی را نمی پذیرد. 

در آخرین اظهار نظر، رسول دیناروند،‌ رییس سازمان غذا و دارو گفت که ابطال کامل حق فنی امکان پذیر نیست مگر این که همراه با صدور مصوبه جدید باشد.

رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در واکنش آخرین اظهارات رییس دیوان عدالت اداری مبنی بر این که داروخانه ها به هیچ وجه مجاز نیستند مبلغی را بابت حق فنی از مردم دریافت کنند، گفت: دیوان عدالت اداری نمی تواند چنین حکمی را صادر کند مگر این که تمام قوانین مربوط به 20 سال گذشته در مورد دریافت تعرفه خدمات فنی را باطل اعلام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ رسول دیناروند با اشاره به مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر افزایش 15 درصدی حق فنی داروخانه ها در سال جاری، گفت: تا قبل از این مصوبه، داروخانه ها هر سال مبالغی را به عنوان حق فنی روی نسخ دریافت می کردند و هر سال نیز این مبالغ اصلاح می شد. مصوبات قبلی در مورد دریافت حق فنی هنوز باطل نشده، وزارت بهداشت تابع قانون است و به داروخانه ها اعلام کرده که تعرفه ها بر مبنای عدد سال گذشته دریافت شود نه بر مبنای افزایش 15 درصدی. ولی اگر قرار است ابطال کامل حق فنی اعلام شود، باید همراه با صدور مصوبه جدیدی در این زمینه باشد.

در عین حال منتظری، رییس دیوان عدالت اداری معتقد است ابطال حق فنی داروخانه ها مطابق قانون است.

او دراین باره به مهر گفت: از وزارت بهداشت انتظار می رود در جهت حفظ منافع عامه مردم قدم بردارد و تنها از منافع یک صنف خاص دفاع نکند. این تصمیم دیوان عدالت اداری کاملا قانونی بوده و اعتراضات در این زمینه به جایی نمی رسد. داروسازان باید برای دریافت های خود راهی قانونی پیدا کنند.

او گفت: ما با دریافت پول مخالف نیستیم اما وظیفه دیوان عدالت برخورد با دریافت های غیرقانونی است. در این زمینه نمایندگانی از دولت نیز در جلسات حضور داشته و اظهارنظر کرده اند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    31 51
    كار مثبتي هست داروخانه ها پول الكي ميگيرن
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      22 3
      اگه حق فنی ندی حق اعتراض در مقابل تحویل اشتباه دارو دستور دارویی نحوه مصرف نخواهی داشت
    • دکتر محمودی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      21 3
      معنی حق فنی رو بدون بعد نظر بده حق فنی بخاطر حق خوندن نسخه و مسئول فنی که باید از لحظه اول بازشدن داروخانه تا لحظه اخر اونجا حضور داشته باشه اگرنه نباشه از نظر مسئولان جرم است و... و اگر ناراحت هستید خودتون نسخه هارو بخونید دستور بزنید و با خوتون کلی هم کلنجار برید که چی با بیمه بوده چی نبوده کدومش گرونتره و... نایلون هم بیارید حتما و همچنین ازین پس مردم عزیز برای تایید نسخ اینترنتی تشریف ببرن خیابان فاطمی پول آزانس و خستگی راهو یک روز علاف شدن رو از خودشون بزارن حق فنی رو کامل بردارید تخفیف هم میدیم. لطفا بچاپ.
    • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      3 12
      وقتی دارو میگیری نه توضیح درست حسابی میدن نه تایید درست حسابی برای بیمه تکمیلی میدن اگه این کار ها رو انجام بدن بذار بگیرن
    • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      26 3
      هر وقت وارد داروخانه شدی داروهایت را مثل سوپر مارکت از قفسه برداشتی و سر صندوق حساب کردی تعرفه هم پرداخت نکن ،ولی اگر از دارو و نسخه چیزی نمی فهمی و باید چند نفر وقت بگذارند و نسخه شما را بخوانند و اماده کنند و در سیستم بیمه واردکنند و دستور بزنند و بعد از ان هم نحوه مصرف را شیر فهم کنند انوقت باید پول این خدمات را که از یک گواهی امضا 12 هزار تومانی بسیار سختر است رابپردازید.
    • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
      1 11
      وقتی دکتر تو نسخه نوشته calci care چرا ca mg zinc به مریض تحویل میدن در حالی که مقدار بعضی موادش بیشتره.
    • میثم A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
      15 0
      دوست عزیز تا حالا کسی با خوردن 100 mg کلسیم بالاتر یا پایین تر نمرده بخاطر همین بنا به صلاح دید پزشک داروساز ممکنه یه مکمل که ترکیباتشون تا حدود زیادی شبیه هم هست جایگزین بشه. من تعجب میکنم بعضی از مردم طبق یه ضرب المثل معروف از" سوراخ سوزن رد میشن اما از دروازه رد نمیشن" چون میان داروخونه آزیترومایسین 500 رو با چک و چانه زدن بدون نسخه میخوان اما یه ترکیب مکمل مثل کلسیم رو میذارن زیر ذره بین ببینن چقدر شرکتهاشون چقدر فرق میکنه باهم
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
      1 0
      شما چه حق فنی را بدهی یا ندهی گردن داروساز از مو باریکتر است . فقط فرق آن این است که شما اجرت مشاوره ای را که گرفته ای ، دادی یا ندادی
  • داروساز A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    10 0
    وای به حال مملکتی که افراد غیر تخصصی در مورد مسائل تخصصی نظر میدن.با شرایط فعلی خیلی از داروسازان مهاجرت میکنن بعد این چه خواهد شد.اگه حق فنی گرفته نشه در دراز مدت دودش به چشم همین مردم عامه میره که شما از حقش مایه میذلری.
  • افشین A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    14 0
    هر تصمیمی وزارت بهداشت و قوه قضائیه بگیرند مختارند. اما من بعنوان یک داروساز اعلام می کنم خدمات داروئی رایگان ارائه نخواهم کرد . اگر خدمات فنی و تخصصی شامل خواندن نسخه پیچیدن نسخه ثبت نسخه بصورت مکانیزه کنترل اقلام نسخه و تطبیق آن با بیماری کنترل تداخلات داروئی و ثبت دستور مصرف داروها توسط داروخانه نیاز نیست اعلام فرمائید بسیار خوشحال خواهم شد مسئولیت ارائه این خدمات را بعهده نداشته باشم. واقعا وجه اندک حق فنی داروخانه ارزش مسئولیت و زحمت کار داروخانه را ندارد. همین جا از قضات محترم دیوان عالی دعوت دمی کنم برای فهم صحیح از عملکرد و خدمات داروخانه فقط برای یک مرتبه یک نسخ بیمه را از ابتدا تا تحویل به بیمار شخصا انجام دهند تا ابعاد تخصصی کار مشخص شود .
  • یک داروساز IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    17 2
    داروساز داروخانه در دسترس ترین عضو گروه پزشکی است که مردم میتوانند بدون پرداخت وجهی در مورد بسیاری از مشکلات بیماری و دارویی اطلاعات کسب کنند این شخص با طی شش سال و دریافت مدرک دکترای داروسازی امکان مجوز تاسیس داروخانه را بدست می آورد تا بر توزیع داروی سالم ، نسخه های پزشکان و سلامتی بیماران نظارت داشته باشد اگر وجود داروسازان را غیر ضروری تشخیص میدهید بسیار خوب دانشکده های داروسازی را تعطیل کنند داروسازان شاغل فعلی هم میتوانند سرمایه های خود را در کارهای دیگری بکار بیندازند که قطعا سود بیشتری از داروخانه عاید شان میشود و داروخانه های فعلی هم به سوپرمارکت تبدیل شوند و مهمتر از همه مسئولیتی هم گردن داروسازان نخواهد بود زیرا حق متناسب با مسئولیت است
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    1 19
    حق سر گردنه هست اونم از افراد بدبخت بیچاره اگه قرار باشه تحت هر عناوینی مردم بچاپند دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه .
  • دکتر جاوید RO ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    2 23
    خیلی جالبه.....من داروخونه دامپزشکی دارم..کارم هم از نظر مسولیت و دقت،خوندن نسخه و پیچیدن و تفهیم نحوه استفاده به دامدار فرقی با داروخونه انسانی نداره،فقط از اول حق مسوول فنی نداشتیم...نه آسمون به زمین اومد،نه مهاجرت کردیم،نه سرمایمون رو جای دیگه خوابوندیم نه..............
    • میثم A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
      19 1
      از نظر شما ظاهرا فرقی هم بین دام و انسان وجود نداره وگرنه اینطوری حرف نمیزدی دوست عزیز.
    • سجاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
      0 0
      شما هم اشتباه کردی دکتر جان
  • علیرضا A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    8 0
    خوداییش خوب کلا میزارن سر مردم. فکر کنم حق نسخه دور و ور 1500 تومن باشه ولی ویزیت بالای پزشکا و خدمات تزریق و پرستاری و ... سر جاشه. خوب کل کل میکنیم سر 1500 تومن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 14
    رفتم داروخانه می گم کرم آنتی استرچ مارک بعد از بارداری میخوام دختره میگه چی؟ میگم کرم رفع ترک بعد از بارداری. اونوقت رفته کرم رفع ترک کف پا داده بهش میگم این دیگه چیه؟ میگه کرم رفع ترک وقتی توی داروخانه ها اینهمه آدم بی سواد داریم که یارو فرق اینو با اون نمی فهمه بعد حق فنی هم می گیرن بابا اوضاع خیلی بدتر از اون چیزی که فکرشو بکنید. این فقط یک نمونه است. حالا بیچاره اونی که خودش نتونه داروهاشو چک کنه. تا حالا هزاران داروی اشتباه و بی ربط دست مردم دادن و ...
    • میثم A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
      11 0
      حالا اسم یه کرم رو یاد گرفتی ها بعضی ها توقع دارن داروسازا بخاطر هزار تومن حتی اسم پوشک ها رو هم حفظ باشن نه جانم بعد ازین فقط نسخه بیار دارو ببر. تازه نسخه هم فارسیشو بیار.. هزار تومن ارزش اینهمه کار نداره.