فارس نوشت:

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه دولت و وزارت کشور مشی رئیس‌جمهور را دارند و طبق آن پیش می‌روند، گفت: توصیه آقای روحانی این است که از افراد تندرو و افراطی در مناصب سیاسی استفاده نشود.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور درباره امنیت مرزهای کشورمان، فرآیند انتخاب استانداران و فرمانداران و ... به گفت‌وگو نشست که چکیده این گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

امیری درباره امنیت مرزهای کشورمان گفت: شرایط مرزهای ما شرایط خوب و قابل قبولی است، آقای رحمانی‌فضلی شخصا به همراه مسئولین ذیربط در وزارت کشور مرزهای جنوب شرقی و سیستان و بلوچستان، همچنین‌ کل مرزهای استان کردستان و کرمانشاه را بازدید کردند.
امیری در واکنش به برخی فشارها به وزارت کشور از سوی برخی جریان‌ها و رسانه‌های خاص نیز گفت: در کشور ما دموکراسی وجود دارد و در فضای دموکراسی هر کسی حق دارد حرفش را بگوید، اما آنچه وزارت کشور انجام می‌دهد اینگونه نیست، سیاست‌هایش را بر مبنای فشار تنظیم کند، وزارت کشور چارچوب دارد و براساس آنها یعنی قانون اساسی فرمایشات رهبری و سیاست‌های روحانی کارش را انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه روحانی شعار اعتدال را مطرح کرد و توصیه‌ شان هم این است که از افراد تندرو و افراطی در مناصب سیاسی استفاده نشود، افزود: خودشان هم استفاده نکردند؛ دولت و وزارت کشور هم مشی آقای رئیس‌جمهور را دارد و طیق آن پیش می‌رود؛ هم از اصلاح‌طلبان معتدل و هم از اصولگراهای معتدل استفاده کرده است چراکه کشور دیگر کشش دعوا و درگیری را ندارد.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس در پاسخ به این سؤال که فرآیند دادن مجوز به تجمعات به چه شکلی است، گفت: تشکل‌های قانونی در فضاهای بسته نیازی به در خواست مجوز ندارند اما در فضاهای باز و اماکن عمومی مثل معابر و پارک‌ها نیاز به مجوز است که وزارت کشور سیاست‌های کلی را تعیین کرده است اما مرجع صدور مجوز است استانداری ها هستند اگر صلاح بداند مجوز می‌دهد اما گاهی مسئولیت‌ها مشخص نیست یا گاهی محیطی است که منجر به زحمت‌هایی شود، مجوز نمی‌دهد.

او همچنین به انتخاب فرمانداران از سوی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 75 درصد فرمانداران تا کنون تعیین و تکلیف شده‌اند و تغییر پیدا کرده‌اند.

او با بیان اینکه حدود 430 فرمانداری داریم، گفت: انتخاب فرماندار یک فرآیندی دارد، استعلام از مراجع نظارتی باید برای آنها گرفته شود، هم در استان و هم در تهران مصاحبه دهند و یک کار اداری دارد که باید انجام شود که تا حدودی زمان‌بر است، ضمن اینکه ما باید دقت را فدای سرعت نکنیم، اما تلاش‌مان این است که هر چه زودتر دولت در همه سطوح مستقر شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =