امریکا از حجم معادلات تسلیحاتی خود با اعراب می‌کاهد تا عهد اخوت با اسرائیل را تجدید کرده باشد

ایالات متحده پس از یک سال سکوت در برابر گلایه‌های اسرائیل در باب معادلات هسته‌ای واشنگتن با جهان عرب در نهایت ناز تل‌آویو را خرید . چهل و هشت ساعت پیش بود که رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که واشنگتن به منظور خوشایند تل‌اویو از حجم قراردادهای تسلیحاتی خود با کشورهای عربی خواهد کاست. پس از منتشر شدن این خبر بر خروجی خبرگزاری‌ها، ارتش ایالات متحده اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد سیستم‌هایی را برای شرایط فوق العاده در سرزمین‌های اشغالی به ارزش800 میلیون دلار مستقر کند.


باراک اوباما از زمان حضور در قدرت هیچ‌گونه قرارداد نظامی را با اسرائیل تایید نکرده اما در نهایت ارتش آمریکا بر اساس توافق صورت گرفته با رژیم صهیونیستی درماه گذشته تجهیزات نظامی را برای شرایط فوق العاده در سرزمین‌های اشغالی به ارزش800 میلیون دلار مستقر می‌کند. براساس توافق صورت گرفته اسراییل می‌تواند از تجهیزات نظامی و ذخایر نظامی آمریکا در شرایط جنگی استفاده کند.
ارزش این تجهیزات، با ارزش تجهیزات کنونی در اسراییل برابر است. استقرار این تجهیزات مرحله پایانی از استقرار تجهیزات است که از بیش از یک سال گذشته آغاز شده است.


کنگره آمریکا با دو برابر کردن ارزش تجهیزات که به اسراییل منتقل می‌شود در قالب لایحه‌ ارائه ذخایر و سلاح‌های آمریکایی به کشورهای هم پیمان واشنتگن از400 میلیون دلار تا 800 میلیون دلار موافقت کرده است.
تلاش آمریکا در این زمینه از یک سال پیش آغاز شده است. آمریکا تجهیزات نظامی خود را به ارزش 400 میلیون دلار در اسراییل مستقر کرده بود و طی توافقی که ماه گذشته صورت گرفت، قرار شد این تجهیزات افزایش یافته و ارزش آن به 800 میلیون دلار برسد.


یک مقام امنیتی آمریکا در این خصوص می‌گوید: توافقنامه مذکور بیانگر تعهد ثابت واشنگتن در قبال اسراییل و امنیت آن است، چرا که آمریکا تحولات و شرایط اقتصادی را به خوبی درک می‌کند. آمریکا تعیین کننده نوع تجهیزاتی است که در اسراییل مستقر خواهد کرد و تمامی تجهیزات کنونی مستقر شده در اسراییل شامل انواع موشک‌ها، خودروهای زر‌ه‌ای و ذخایر توپخانه‌ای است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =