خانه ملت نوشت:

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ با بیان اینکه گاهی در شبکه های اجتماعی اعم از فیس بوک، وایبر، توئیتر و واتس آپ، فضا برای کلاهبرداری اقتصادی، اخلاقی فراهم است ، گفت: در این شبکه ها افراد سودجو با استفاده از احساسات کاربران کلاهبرداری های مالی کلانی انجام می دهند که در اکثر قابل بازگشت نیست.

حسین نوش آبادی با بیان اینکه با وجود رشد زیاد وسایل ارتباطی و فناوری اطلاع رسانی به واسطه رشد علم و دانش، سوء استفاده از طریق این شبکه ها هم افزایش یافته است، گفت: اصولا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امکان سوء استفاده وجود دارد، بنابراین باید نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی را به مردم بیاموزیم.

او با بیان اینکه مردم باید از شبکه های اجتماعی و امکانات توسعه ارتباطی استفاده سالم داشته باشند، گفت: مردم باید متوجه باشند که شبکه های اجتماعی همچون شبکه های ماهواره ای که اجناس نامرغوب مضر برای بهداشت و سلامتی مردم را برای فروش تبلیغ می کند، در برخی موارد به دنبال سوء استفاده از آنها هستند.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گاهی در شبکه های اجتماعی اعم از فیس بوک وایبر توئیتر و واتس آپ و سایر موارد به دلیل نوع ارتباط و فضای موجود در شبکه، فضا برای کلاهبرداری اقتصادی، اخلاقی و اعتقادی فراهم است، تصریح کرد: مردم مراقب باشند که فریب تبلیغات و نیرنگ هایی صورت گرفته برای جلب افکار عمومی و تحقق مقاصد پلید و شوم در شبکه های اجتماعی را نخورند.

نماینده مردم هشتم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شبکه ها گاهی به بهانه های مختلف از اعضا اخاذی و کلاهبرداری می شود، ادامه داد: در این شبکه ها افراد سودجو با استفاده از احساسات کاربران کلاهبرداری های مالی کلانی انجام می دهند که در اکثر موارد به دلیل عدم ارتباط مستقیم کاربران با یکدیگر و عدم توانایی در پیگیری، قابل بازگشت نیست.

او با بیان اینکه در بسیاری از موارد ارتباطات خوب و مفیدی در شبکه های اجتماعی بوجود آمده که باعث رشد و تکامل فرهنگی اجتماعی شده است، گفت: بنابراین نباید شبکه های اجتماعی را به واسطه وجود برخی مشکلات حذف کرد بلکه باید به مردم بیاموزیم از این امکانات متناسب با فرهنگ و عقاید خود استفاده کنند.

نوش آبادی با بیان اینکه صدا و سیما به عنوان نهاد رسانه ای ملی و پایگاه عظیم اطلاع رسانی کشور که همه قوا هم عضو آن هستند، باید در سریال ها گزارشات و اخبار خود مردم را نسبت به برخی خطرات شبکه های اجتماعی آگاه کند، توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مطبوعات و لابلای مصاحبه ها،خبرها و اقدامات فرهنگی و هنری خود با آگاهی دادن به مردم، نحوه استفاده از این امکانات متناسب با فرهنگ، نیاز و بنابر اقتضائات سیاسی و اقلیمی و جغرافیایی را آموزش دهد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =