۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

تسنیم نوشت:

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه و تدوین طرح نحوه قیمت‌گذاری خودرو در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر در این کمیسیون آماده شده و هفته آینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح نحوه قیمت گذاری خودرو در این کمیسیون خبر داد و گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و رئیس شورای رقابت در این کمیسیون برگزار شد که در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که طرح نحوه قیمت‌گذاری خودرو با همکاری شرکت‌های خودروسازی و شورای رقابت در این کمیسیون تهیه و تدوین شود.
او با اعلام این خبر که طرح نحوه قیمت‌گذاری خودرو در این کمیسیون تهیه و تدوین شده است، گفت: این طرح براساس مواد 236 و 49 آیین‌نامه داخلی مجلس آماده ارائه به صحن علنی است و هفته آینده برای اعلام وصول تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: از سوی کمیسیون، مسئولیت تهیه و تدوین این طرح به کمیته 3 نفر‌ه‌ای متشکل از حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه و علی علی‌لو نماینده مردم شبستر در مجلس واگذار شده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 3
    قیمت خودرو باید در بازار تعیین بشه اونم بازار آزاد. چرا واسه چیزای دیگه میگید نباید دولت دخالت کنه یا نگه داشتن به زور قیمتها در یک سطح به زیان تولید کننده و مصرف کننده س ولی اینجا بجای چاره ی اساسی همش دنبال نظارتهای ناپایدار و موقتی اونم فقط بر قیمت هستید؟
    • موسی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      3 0
      وقتی خودروسازی انحصاریه و دولت در روند آزادسازی واردات خودرو دخالت می کنه ، پس باید هم در قیمت گذاری اون دخالت کنه. فقط زمانی ما می تونیم انتظار تعیین قیمت خودرو در بازار رو داشته باشیم که تنوع خودروهای موجود در بازار هم بدون دخالت دولت باشه.
  • حمیدرضاپیری A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 0
    خدا به خیر بگدرونه. والله تا حالا که هر وقت آقایان گفتند که میخوان طرح بدن و بازنگری بشه ، نتیجه کار برعکس بود و فقط گرون تر شد. ایکاش در خردادماه اصلا اعتراض نمیشد و بازنگری تیرماه صورت نمیگرفت . یهو 4 میلیون خودروها گرون تر شدن و شورا گفت این بار کارشناسی کردیم. انگار اون سری مثلا 10.20.30.40 بازی کرده بودن و قیمت های الکی مصوب کردن تکدر رییس جمهور هم که کارساز نشد و آقای وزیر گفتن که رییس جمهور رو اغفال کردن و اطلاعات نادرست دادن بهشون. .....با این اوصاف هفته آینده نمایندگان میان و میگن ببخشید به دلیل مشکل در سیستم ماشین حساب ما و گیر کردن دکمه هاش محاسبات ما اشتباه بوده و خودروسازان درست میگن و حق با اونهاست و باید 2 تا 3 میلیون دیگه گرن بشه .ما یه سری چیزهارو ندیده بودیم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 1
    فعلا که در تعطیلات به سر میبرن وقتی هم برگردن کارشون فقط استیضاح وزراست .
  • مهدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    3 1
    اوه اوه، بیوفته دست مجلس 8 برابر میشه..
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 0
    وقتی با پراید میشه سود کرد چرا خودروسازان تنبل را وادار به کارهای سخت میکنید؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 0
    آخه کجای دنیا قیمت خودرو را دولت و مجلس تعیین میکنه؟؟ آقا کلا تعرفه خودوهای وارداتی را به صفر برسانید و واردات را کاملا آزاد کنید. ایران خودرو و سایپا را هم به حال خودشون رها کنید تا به دلخواه برای محصولاتشون قیمت تعیین کنند. تا ببینیم مردم با پولشون چی میخرند
  • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    3 0
    خودرو ساز فقط میگه پورشه 100برابر پراید قیمت دارد. ولی نمیگوید با 4 ماه پس انداز در کشور تولید کننده پورشه میشود انرا خرید ولی در ایران با 10 سال پس انداز میشود پراید خرید.
  • حمید IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 1
    فعلا که رئس بازاریابی سایپا درروز یکشنبه 12 مرداد زیر بار کاهش ویا بازبینی قیمت خودرو نرفته. میگن شاه می بخشه شاه قولی نمی بخشه آقای دکترشیوا درجلسه کمیسیون تحقیق وتفحص به اشتباه ودرست نبودن اطلاعات ازسمت خودرو ساز راقبول می کنه وبه بازبینی دوباره قیمت خودرو تاکید می کنه آنوقت قسمت فروش وبازاریابی سایپا قیمت جدید اعلام می کنه .دراین کشو ر رئیس شورای رقابت را رئیس جمهور انتخاب می کنه ولی رئیس جمهور ودولت حق دخالت ندارند جالب نیست ؟ آنوقت یک مدیر دریک قسمت ازسایپا مجلس وتصمیمات این مملکت را به هیچ عنوان قبول ندارد وسازخودش را می زنه جالب نیست ؟ کلا همه چیز جالبه جالب تراز اینکه درکشور انگار هرکی هرچی دوست داشته باشه ازنظر قیمت اعلام می کنه وبه هیچ ارگانی ربطی نداره جالب نیست ؟