شهروند نوشت:

گردانندگان یک وبلاگ که در فضای مجازی اقدام به جمع‌آوری و فروش عکس‌های مستهجن در سایت شخصی خود می‌کردند توسط کارآگاهان پلیس فتا خراسان رضوی دستگیر شدند.
چندی پیش کارآگاهان پلیس فتا خراسان رضوی با جست و جو در فضای مجازی با وبلاگ عجیبی روبه‌رو شدند. کارآگاهان در این وبلاگ آگهی فروش عکس‌های غیراخلاقی در قالب پکیج‌های بسته‌بندی شده مشاهده كردند. نکته جالب‌تر اینکه گردانندگان این سایت این پکیج‌ها را با قیمت‌های متفاوت به فروش گذاشته بودند. کارآگاهان با دیدن این آگهی‌ها در برابر سناریوی عجیبی قرار گرفتند. به این ترتیب بود که تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان این ماجرا آغاز شد. تحقیقات اولیه ماموران حاکی از این بود که افرادی با انگیزه نامعلوم عکس‌های مستهجن را با بسته‌بندی و کاورهای غیراخلاقی در وبلاگ شخصی‌شان برای فروش به نمایش گذاشته‌اند.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد عاملان راه‌اندازی این وبلاگ قصد تبلیغ و تجارت داشته و دارند و تا به آن روز از این راه به درآمد قابل‌توجهی نیز دست پیدا کرده‌اند. همین سرنخ کافی بود تا ماموران پلیس فتا دست به تحقیق برای شناسایی گردانندگان این سایت مرموز بزنند.
اهمیت موضوع به‌حدی بود که رسیدگی به این پرونده به سرعت در دستور کارآگاهان قرار گرفت. کارشناسان فنی پلیس فتا پس از چند ساعت جست و جو در فضای مجازی موفق شدند رد پای ٢ پسر جوان را در این ماجرا پیدا کنند.
دو پسر جوان تحت تعقیب قرار گرفتند و سرانجام با تلاش ماموران هر دو گرداننده سایت شناسایی و اینگونه بود که عملیات دستگیری دو متهم جوان کلید خورد. ماموران در مخفیگاه این مردان مرموز با ٢پسر جوان روبه‌رو شدند که در پشت رایانه‌هایشان مشغول پاسخگویی به خریداران بسته‌های غیراخلاقی وبلاگشان بودند.

دو پسر جوان توسط ماموران دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند. وقتی این مجرمان مرموز توسط کارآگاهان تحت بازجویی قرار گرفتند ابتدا خود را بی‌گناه خوانده اما وقتی در برابر شواهد و مدارک کارآگاهان قرار گرفتند چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و گفتند: برای این‌که بتوانیم تجارت راحت و پرسودی را انجام دهیم تصمیم گرفتیم با جمع‌آوری عکس‌های غیراخلاقی از سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی پکیج‌هایی را تهیه کنیم و برای فروش در وبلاگ‌مان قرار دهیم. اما هرگز تصور نمی‌کردیم راز این تجارت در رصد پلیس قرار بگیرد.
سرهنگ سیدمحسن عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در رابطه با این خبر گفت: در پی کاوش کارآگاهان پلیس فتای استان مشخص شد افرادی با راه‌اندازی وبلاگ در فضای مجازی مبادرت به فروش پکیج‌هایی با عکس‌های غیراخلاقی می‌کنند. با این اطلاعات موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت تا این‌که با سرنخ‌های به دست آمده ٢ گرداننده این وبلاگ شناسایی و دستگیر شدند. پرونده متهمان برای رسیدگی به دادسرا ارسال شد و متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    46 3
    وقتی کار نباشه میشه این ...وقتی نصف پول مملکت دست 100 نفر باشه ، میشه این ...وقتی وام ازدواج نفری 3 میلیون باشه میشه این ...
  • مجتبا US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    47 4
    نویسنده خبر رو طوری نوشته که انگار قانل های زنچیره ای رو گرفتند. چه آب و تابی داده. بی خودی...
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    56 4
    1 ـ عکسهای مستهجن آنقدر در دنیای مجازی با کیفیت بسیار عالی و مجانی وجود دارد که کسی حاضر نیست آن را خریداری کند. وانگهی وقتی فیلم مستهجن را مجانی می توان دانلود کرد، کدام آدم نادان می رود سراغ عکس مستهجن؟ ما را جیگر فرض کرده اید؟ 2 ـ برای کشف این گونه افراد در فضای مجازی، نیازی به «چند ساعت جست و جو در فضای مجازی» توسط کارشناسان ندارد، بلکه خیلی راحت می توان از طریق شماره حسابی که اعلام کرده اند، طرف را شناسایی کرد.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    46 5
    ماشالا مشهد همیشه پرچمش بالاس در...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    2 12
    فقط اعدام