مخالفان و موافقان تصمیم قالیباف  چه می گویند؟

موضوع جداکردن محل کار آقایان و بانوان در شهرداری و یا آنطور که شهرداری می گوید؛ «طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران» موافقان و مخالفانی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع جداسازی مردان و زنان از سالها پیش برای دانشگاهها مطرح بوده است. تاحدی که دولت نهم و دهم در آن پیشرفت هایی هم کرد و دانشگاه های تک جنسیتی راه انداخت. اما از چندی پیش با بخشنامه ای در شهرداری تهران تحت عنوان «طرح تکریم بانوان» این اقدام انجام شده است.

ماجرا در شهرداری از آنجا آغاز شد که ابتدا فرزاد خلفی، معاون رسانه مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران، گفت: از این پس زنان نمی‌توانند مسئولیت یک سری از مشاغل را در شهرداری برعهده بگیرند و به این دلیل که خانم‌ها از نظر خانوادگی و رفت و آمد آسیب نبینند قرار بر این شده است معاونان و مدیران شهرداری منشی و مسئول دفتر خانم استخدام نکنند .

پس از انتشار این خبر، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در دفاع از تصمیم جدید شهرداری با اعلام این مطلب که «ما غیرت دینی داریم»، عنوان کرد: حرف ما این است که نباید اجازه دهیم یک خانم در طول زمان معاشرت بیشتری با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زیرا این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

با رسانه ای شدن این موضوع مخالفان و موافقان هم نظرات خود را اعلام کردند و 185 نماینده هم در حمایت از اقدام شهرداری تهران، از قالیباف قدردانی کردند. هرچند که قائم مقام وزیر کار این کار را مخالف کنوانسیون حقوق کار دانست. در کل موافقان معتقدند که این طرح به کرامت زنان و شان آنها در محیط کار و خانه کمک می کند و مخالفان این کار را مخالف دیدگاه اسلام می دانند .

در جدول زیر اظهار نظر برخی موافقان این طرح آورده شده است:

نام مسئولیت شرح اظهار نظر
لاله افتخاری
نماینده مردم تهران در مجلس هفتم با توجه به سیره و راه و روش حضرت زهرا(س) و دیگر زنان بزرگ جهان اسلام و تشیع، ما نمی توانیم خارج از راه و روش آن ها رفتار کنیم. بر مبنای توصیه ی حضرت زهرا (س) زنان ما تا زمانی که لازم نباشد نمی توانند در محیط های مختلط حضور داشته باشند، اما هر زمانی که لازم و ضروری باشد می توانند در چنین فضاهایی فعالیت داشته باشند. بر اساس تجربیات من و بررسی های علمی در دنیا بازدهی کاری و یادگیری در کلاس های آموزشی و مراکز تک جنسیتی بیشتر از مکان های مختلط است.
مجید ابهری
جامعه شناس
براساس پژوهش‌های میدانی معلوم می شود که وقتی دو خانم با چهار آقا در یک اتاق مشغول به کار هستند، هم بانوان ناراحت هستند و هم آقایان. چرا که ممکن است در طول ساعات کار همکاران قصد گفتن لطیفه یا درد دل داشته باشند که با حضور جنس مخالف این کار غیرممکن است. از طرف دیگر بانوان شاغل باید بخشی از حواس خود را به رعایت حجاب ،طرز نشستن و رفت و آمد صرف کنند که همین موجب افت کارآیی آنها است.
شهرام گیل آبادی
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران
- در حال حاضر بعضی از شهرداران نواحی از همکاران خانم انتخاب شده‌اند و این خود گواه این است که انتخاب مشاغل برحسب توانایی، میل و زمینه فعالیت همکاران زن در این نهاد فرهنگی و اجتماعی و خدماتی است.
- متاسفانه غوغاسالاران، رسانه های مخالف و معاند نظام تعبیرات ناشایست را به غلط به شهرداری تهران در خصوص ارتقای شغلی بانوان نسبت می دهند. اما ارج نهادن به جایگاه زن از اصلی ترین اهداف شهرداری تهران است. آنچه امروز در شهرداری تهران مورد توجه است، تغییر و ارتقای شغلی بانوانی است که مشاغل آنها سنگین و از نظر زمانبندی تعریف نشده بوده است که این تغییر مورد درخواست خود این افراد است.
- شهرداری تهران بی شک مانند بسیاری از کارهای بدیع و ماندگار خود در حوزه مدیریت این حرکت را برای ارتقاء سطح کار بانوان و بهره گیری از توان این بزرگواران در امور کارشناس و مدیریت منابع خود تمهید کرده است که متاسفانه این امر از سوی غوغاسالاران و رسانه های مخالف و معاند نظام تعبیرات ناشایست و کجروی را به غلط به این کار نسبت دادند.
بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - اقدامات و عملکرد فرهنگی شهردار تهران در تکریم و ارج نهادن به مقام زن و خانواده جای قدردانی دارد.به کار بردن عبارت «تفکیک جنسیتی» درخصوص تصمیم ارزشمندی که در جهت ارتقا شغلی بانوان در شهرداری گرفته شده، عبارت غلطی است و به نظر من این واژه باید تحت عنوان احترام و تکریم در فضاسازی مناسب بیان شود. هر کسی بنا به شخصیت خود باید در فضای خود قرار گیرد.
- در یک فضای امن خانم ها با آرامش بیشتری کار می کنند و از این طریق نیز می توانند حجاب خود را بهتر حفظ کنند پس حتما وظیفه داریم که این کار را انجام دهیم. حتی در کشورهای غربی نیز این بحث بدین شکل مطرح نیست. تکریم آقایان و خانم ها در جای ویژه خود صد در صد جز قوانین است. متاسفانه برخورد با این مسئله برخورد سیاسی است نه برخورد منطقی.
- در بسیاری از کشورها همچون ژاپن طرح هایی را از 10 سال پیش ارایه داده اند که بر طبق آنها واگن های خانم ها و آقایان جدا شده است. ازدحام جمعیت در ساعت های پیک ترافیک بسیار زیاد است و خانم ها در این بین با مشکل مواجه می شوند. پس باید بگوییم که این کشورها عقب افتاده هستند. در حالی که می توان نتیجه گرفت که خانم ها به لحاظ فیزیکی و رعایت برخی مسایل شرایط خاص خود را دارند و نمی توانند با آقایان برابری کنند و با زور وارد واگن های مترو شوند.
سیدعیسی دارایی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس - تفکیک جنسیتی هیچ‌گونه مغایرتی با قانون ندارد و احتمالا وزیر تعاون و کار، قانون کار را به درستی مطالعه نکرده است.چه ایرادی دارد که در محل کار بانوان از آقایان جدا باشند؟ من فکر می‌کنم وزارت کار در صدد بوده تا با این مسئله سیاسی برخورد کند.
- شهرداری تهران از جمله سازمان‌هایی است که کمترین انتقاد به آن وارد است و من فکر می‌کنم باید به وزیر کار بگوییم شما به کارهای خودتان برسید و مشکلات دیگر را برطرف کنید.
حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران
- معتقد است منشی و مسئول دفتر مدیران مرد، خانم نباشد چرا که این خانم مجبور است تا دیروقت و در خارج از وقت اداری در سازمان بماند که این موضوع ممکن است برای یک خانم با توجه به مسئولیت‌هایی که در خانواده دارد مشکل باشد.
- گزارشی که شهرداری تهران در حوزه عفاف و حجاب ارائه داد هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی گزارشی بسیار خوب و ارزشمند بود. شهرداری به لحاظ اخلاقی اقداماتی انجام داده است که به نوبه خود کم نظیر قابل تقدیر است.
- شهردار تهران پیش از خطبه ها به نکته قابل قبولی اشاره کرد و آن هم به معنای جداسازی خانم و آقایان نبود بلکه نظر ایشان این بود که منشی و مسوول دفتر مدیران مرد ، خانم نباشد چرا که این خانم مجبور است تا دیروقت و در خارج از وقت اداری در سازمان بماند که این موضوع ممکن است برای یک خانم با توجه به مسئولیت هایی که در خانواده دارد مشکل باشد.
اسماعیل دوستی
عضو شورای اسلامی شهر تهران قالیباف اعلام کرده مدیران به جای منشی خانم در دفاتر از منشی آقا استفاده کنند و این هم به معنی تفکیک در شهرداری نیست. در جریان این بخشنامه نیستم، بخشنامه را هم نخواندم اما خبر تشکر 200 نماینده از شهردار تهران در این خصوص را دیدم.
رضا تقی پور
سخنگوی شورای شهر تهران اقدام قالیباف در خصوص مصوبه شورای انقلاب فرهنگی «شجاعانه» بود اما از سوی بی‌بی‌سی و برخی از رسانه‌ها در خصوص بخشنامه اخیر شهردار تهران در خصوص فراهم کردن شرایط امن و سالم برای بانوان در شهرداری،شاهد سناریو سازی هستیم. نکته‌ای که بسیار مهم و حائز اهمیت است این است که ما مسلمان هستیم به طوری که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها و بارها در فرمایشاتشان در خصوص مسئله عفاف و حجاب صحبت‌هایی داشته‌اند.
مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر
در هیچ جای دنیا اینچنین نیست که بانوان تا دیر وقت در ادارات مشغول به کار باشند. تعداد قابل توجهی از زنان در مجموعه شهرداری در رده‌های مختلف مشغول به کار هستند.در بعضی از مدیریت‌ها در مجموعه شهرداری تهران کار ادرای تا 9 شب به طول می‌کشد، قطعا خانم‌ها نمی‌توانند تا آن ساعت در ادارات مشغول به فعالیت باشند. کار بانوان باید به شکلی باشد که ضمن حفظ بنیان‌های خانواده، آنها بتوانند به خوبی در خانواده نیز به ایفای وظایف بپردازند.

 

در جدول زیر دیدگاه برخی مخالفان با این طرح آورده شده است:

نام
مسئولیت
شرح اظهار نظر




معصومه ابتکار
رئیس سازمان محیط زیست
- زنان باید فرصت برابر در محیط‌های شغلی داشته باشند، تفکیک جنسیتی راه‌حل مناسبی برای حل معضلات اجتماعی و مدیریت منابع انسانی نیست.از جزییات این موضوع در شهرداری اطلاع زیادی ندارم اما به طور کلی راه‌حل مدیریت نقش زنان و مردان را تفکیک نمی‌دانم و فکر نمی‌کنم تفکیک زنان و مردان در محیط‌های مختلف شغلی و تحصیلی راه‌حل اساسی برای رفع معضلات اجتماعی و مدیریت منابع انسانی باشد.
- برای مدیریت منابع انسانی، ارتقای آگاهی و فرهنگسازی برای تفهیم نقش زنان و مردان و جایگاه هرکدام، نتیجه بهتری خواهد داشت.با این کار بسیاری از مناسباتی که در برخی ادارات و دستگاه‌ها ممکن است اتفاق بیفتد را می‌توانیم کاهش دهیم.
- تفکیک جنسیتی تفکری است که به نظر من راه‌حل دقیقی نیست. در بسیاری از موارد زنان و مردان در کنار هم و در فضای سالم مشغول کار هستند و حتی در بسیاری از فضاهای شغلی خانم‌ها مدیریت می‌کنند. بنابراین لازمه محیط شغلی این است که زنان فرصت برابر برای حضور داشته باشند.
شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده اقدام شهرداری تهران در زمینه جدا سازی زنان و مردان در محیط کار، «بخشنامه حذف زنان» است. این کار به زنان لطمه می زند و نباید اجرا شود.
صادق زیبا کلام
استاد دانشگاه
- تصمیم جنابعالی مبنی برجداسازی محیط کار زنان و مردان شاغل در شهرداری تهران با استقبال شماری از اصولگرایان از جمله نزدیک به ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس روبرو گردید. برخی از آنان خواهان تقلید سایر دستگاههای دولتی شده اند.ایکاش جنابعالی در عین حال می توانستید به مردم پایتخت این توضیح را هم می دادید که این تصمیم بر اساس کدام مطالعه و تحقیقات صورت گرفته؟
- آیا قبل از اتخاذ این تصمیم جنابعالی دستور دادید تا کارشناسان و نهاد های تحقیقاتی مطالعات و بررسی انجام دهند و نتیجه یافته های آنان حکایت از این می کرد که کار کردن زنان و مردان در کنار یکدیگر دارای تبعات و مفاسد اخلاقی و اجتماعی است؟ آیا جنابعالی تحقیقاتی را انجام دادید و در نتیجه آن معلوم شد که جدا سازی زنان و مردان باعث افزایش بهره وری می شود؟
- مطمئن باشید نه اقدام به تفکیک جنسیتی و نه هیچ ترفند دیگری از جانب شما بهبودی در تغییر جایگاه شما نزد اصولگرایان بوجود نخواهد آورد و آنان همچنان شما را بعنوان نامزد اصلی شان در انتخابات ریاست جمهوری نخواهند پذیرفت.حاصل این اقدامات و مانورهای انتخاباتی مشابه، تنها باعث بی اعتباری بیشتر شما در نزد اقشار و لایه های فرهیخته و تحصیلکرده جامعه خواهد شد.

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مجلس
- با رفتار سرهنگی نمی‌شود شهرداری را اداره کرد . شهرداری یک نهاد مشارکتی است و باید مشارکت زنان را هم در تمام امورات شهرداری لحاظ کرد. انسان باید از پلیس درون بترسد و این اقدامات که به استنباط بنده به روز نیست و ایران اسلامی را از بعد عدالت و آزادی و حقوق بشر زیر سوال می‌برد نباید در اولویت کارهای ما قرار بگیرد.
- کارمندان خانم به حجب و حیا و مسائل ارزشی پایبند هستند، غیرت و حجب و حیای بانوان ایرانی بسیار بالاتر از آن است که عوض کردن اتاق‌هایشان تاثیری در این اخلاق داشته باشد. این‌گونه اقدامات را از ضرورت‌های جامعه نمی‌دانم، ضرورت‌های جامعه حل مشکلات اقتصادی، محیط زیستی و ترافیکی است و برای مثال شهردار تهران بهتر است به‌جای این کارها فاضلاب پردیس را پیگیری کند که اگر این آلودگی فاضلاب به سفره‌های زیرزمینی رسوخ کند، آب سالم تهران متاسفانه آلوده خواهد شد و دیگر آثاری از شهر سالم نخواهد بود.
فاطمه راکعی
فعال اصلاح طلب
- زمانی که طرح جدا سازی محیط های آموزشی در دستور کار مسوولان قرار گرفت، نخستین شخصی که با آن به شدت مخالفت کرد امام خمینی (ره ) بود. نبود مهارت ارتباطی مناسب میان برخی از مردم برای تعامل با جنس مخالف را ناشی از نبود آموزش در این حوزه است.
- سخنان قالیباف متأسفانه این معنی ضمنی را دارد که در طول سی و اند سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، مسوولان و مدیران نظام که به فکر تفکیک جنسیتی در محل کار کارکنان دولت نیفتاده‌اند، غیرت دینی نداشته‌اند و بی‌غیرت بوده‌اند!
غلامعباس توسلی

جامعه شناس اصلاح طلب

 

- اسلام هیچ گاه منعی برای معاشرت زنان و مردان در محل کار فراهم نمی‌کند و البته ناهنجاری‌هایی که امروز می‌بینیم بیش از هر چیز متعلق به چالش‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی است و این مسائل با تفکیک جنسیتی در محل کار و تحصیل حل نمی‌شود. متاسفانه این ایده چند سالی است از سوی برخی از فعالین سیاسی تبلیغ می‌شود و هیچ پایگاه جامعه‌شناسی و علمی ندارد، ما نمی‌توانیم بهانه‌های سیاسی را به جای دغدغه دینی به جامعه انتقال دهیم. اگر تفکیک در برخی از ادارات باب شود باید منتظر ناهنجاری‌های بیشتری در جامعه باشیم که شایسته ملت بافرهنگ و مسلمان ما نیست.
- کسانی که از نگرانی مومنین بهره‌گیری سیاسی و جناحی می‌کنند؛ اینگونه تحرکات و اظهارات بیش از آنکه محبوبیت و جایگاه علمی آنان را نزد اهل فن و دانشگاهیان بالا ببرد موجب حضیض این جایگاه می‌شود.
ایرج عبدی نماینده و سخنگوی کمیسیون اجتماعی طرح تفکیک جنسیتی که اخیرا توسط یکی از نهادهای کشور به اجرا گذاشته است، در ادارات موفقیت آمیز نیست.اجرای این گونه طرح‌ها در واقع کاری بیهوده است و به طور یقین در راستای اجرای این طرح‌ها افرادی که اجرا کننده آنها هستند، مقصود و مرادشان نیز برآورده نمی‌شود.

 

47232

کد خبر 368171

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    69 6
    به نظر من مردانی که نمی توانند با عفت نگاه شخصیت اسلامی رعایت عرفی و اجتماعی اخلاق انسانی و کنترل بیماری هرزه گی عدم خیانت به زندگی خانوادگی مقدس خود و....... در جامعه در کنار خانم ها با نذاکت و ادب و عفت کلام و پرهیز از هرزه گویی یا به عبارتی جوکهای آنچنانی برای کسب روزی حلال و انجام وظیفه و مسئولیت محوله مشغول بکار باشند باید از جامعه تفکیک و ایزوله گردند . این طرح غیر از بی احترامی به مقام زن و مرد سالم نیست
    • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      8 70
      این تنها کار درست قالیباف بود. کلا در کشور ما همه به کارهای بد عادت کرده اند. یک کار شرعی و خوب هم که می شود انتقاد ها بالا می گیرد...
  • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    70 22
    من به خاطر اينكه اقاي قاليباف اول شهر تهران و بعد مترو را نابود كرده با كاراي ايشون مخالفم و دوست دارم سريعتر از شهرداري استعفا بدهد.
  • مریم IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    48 11
    این حرکت نه تنها تکریم زنان نیست بلکه توهین به شعور و رفتار انان است . یعنی ما زنان خودمان تشخیص نمی دهیم چه شغلی داشته باشیم و چگونه کارکنیم و انتخاب نوع شغل ما به عهده کسانی است که بیشتر از خانواده ما خبر دارند تا خودمان از طرفی مگر محل کار جای شوخی و راحت طلبی است که با تفکیک اقایان می توانند شوخی بیشتری داشته باشند و خانم ها می توانند حجاب کمتر داشته باشند تا راحت باشند. از دید این اقایان همه زنان و مردان انقدر ضعیفند که حتی در محیط اداره پر رفت و امد و حضور زنان و مردان زیاد بازهم با دیدن همدیگر در پوشش اداری به خیانت می رسند و ........
    • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      7 39
      اگر تشخیص میدادید می نشستید خونه و این قدر فساد و طلاق و بیکاری مفرط ایجاد نمی کردید
    • مینا A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      10 1
      برادر من کافر همه را به کیش خود پندارد تو اگه مسلمون بودی میفهمیدی توهین گناهه اینو بدون زن عامل فساد نیست چشم هیز مردا عامل فساده درضمن بیکاری و تنبلی و حاضری بخوری شما دلیلش کار کردن خانما نیست
  • هاشم IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    23 6
    فقط صادق
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    10 69
    هر کس توی این مملکت کار درست انجام داد مورد انتقاد واقع شد.
  • عبدی IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    66 5
    من موافقم. دو جنس نبایذ برخورد داشته باشنذ. حتا ازدواج هم جایز نست.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    26 2
    البته يه همچين طرح هايي كم و بيش و بدون سرو صدا در ادارات دولتي پياده مي شود ولي شهردار تهران چون مي خواست از اين موضوع استفاده ابزاري كنه و توجه اصولگرايان رو جلب كنه بيشتر سرو صدا كرد. لازم به ذكر است كه اصولگرايان كه همه مردم ايران نيستند بلكه بخشي از مردم هستند.
  • حنظله A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    29 2
    آقای قالی باف 8سالی که در نیروی انتظامی بود دست به این کار نزد و8سالی هم که شهردار بود این کاررا نکرد ولی چطور در این روزهای آخر به این فکر افتاده؟ ولی باید بداند مردم ایران بسیار فهمیده تراز آنند که او فکر می کند...
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    6 37
    در این طرح حفظ خانواده ها و عدم ارتباطات غیر ضرور صورت گرفته و کار خیلی خوبی صورت گرفته.
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    28 4
    جاوید و پاینده باد استاد زیبا کلام
  • ادم خوب IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    23 2
    سلام.قالیباف اول بره تکلیف اون کارهایی روکه کرده روشن کنه بعد بیاد فتوابده.اتشنشانی .امنیت جان مردم.مترو.تونل توحید.خیابانهاو...بعدازاون حادثه جمهوری که معلوم نشدچرااونجا اتش گرفت وجان اون 2کارگرزن گرفته شد آیاافرادی که مسئول بودن محاکمه شدن یانه مردم هنوز یادشون نرفته.قالیباف اون دنیایی هم هست.جان مردم یاتکریم
    • بدون سانسور A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      3 23
      آدم خوب اول خبرها رو پیگیری کن بعد نظر بده یه سری به اخبار بزنی میبینی که مشخص شد اون دو تا خانم چرا جونشونو از دست دادن و حادثه جمهوری چی شد ... فقط میخواین مخالفت کنید هیچ دلیل منطقی هم ندارین چشماتونو میبندین و فحش میدین . قالیباف هر جا رفته موفق بوده
  • مرد IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    23 1
    راست میگه این هموطن عزیز.معلوم نشد افرادی که دراتشسوزی جمهوری بایدبه دادگاه میرفتن.رفتن یادادگاهی درکارنیست قالیباف بایه معذرت خواهی فکرمیکنه از خانوادهای ان دومرحوم همدردی کرده اینجوریشوندیده بودیم یامردم عقلشون...یاقالیباف....
  • محسن IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    13 0
    من وقتی فیلم اون حادثه رو نگاه میکنم میگم ای کاش اون نردبون بازمیشد تا اون زن دوم که زمان زیادی تحمل کرد نجات پیدا میکرد.مانباید هربی انظباطی روبگیم خداخواست تا اون دوزن به پایین پرتاپ شوند این اقایون باید به فکرمردم باشند امثال قالیباف فرقی نمیکنه جای دیگه ...فقط بگم خدا به خانواده اون دوزن صبر بده مطمئن باشن مردم ازیاد نبردن چون این حادثه خیلی دل انسان روبه درد میاره اون در مرکزشهرتهران .شهردار خوب کار نکردی خودتو بیشتراز این خراب نکن روح اون دوزن دربهشت راحت میشه چون شهیده هستن
  • سید حسن A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    8 25
    در اینکه از منشی و مسئول دفتر استفاده نشه کار بجایی هست گذشته از اینکه یه خانم ممکنه تا دیر وقت به خاطر اینکه رئیس تو اداره هست سرکارش حضور داشته باشه و از خانواده و همسرش دور باشه ممکنه خدای ناکرده سوءاستفاده هایی هم پیش بیاد
  • علی A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    16 2
    این حرکت، اتفاقا توجه‌ها را به سمت مسائل جنسی سوق می دهد. کارمندان شهرداری از این به بعد، مسائل جنسی برایشان سوژه می‌شود و تا زنی را میبینند، اولین مسئله برایشان مسئله جنسی است
  • نور IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    5 1
    این بدون سانسور انگارقاضی دادگاه یا کاره ای که زود خبرمیده .چی شد هیچی نه دادگاهی تشکیل شد نه مقصرین .توهم برداشتی مردم خودشون فهمیدن کی مقصره نکنه توهم اره...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    7 2
    بحث شهرداری نیست.داستانی شروع شده که قربانیش شهرداریه,کسایه دیگه تصمیم می گیرن,این فقط یه استارت بود
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 12
    اگر با این دید که کدوم جناح با کدوم مقاصد سیاسی یا غیر سیاسی این حرف رو زده کاری نداشته باشیم .....خود مطلب ،مطلب درستی هستش چون شما که موافق یا مخالفی صرفنظر از بحث جناحی و حزبی و سیاسی آیا حاضری خانواده خودت تا دیروقت از خانواده دور باشه ؟
  • ب.ش GB ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    6 12
    اسلام هيچ كجا نگفته كه زن و مرد در كنار هم باشند.اگر كسي واقعآ مخالف اين طرح است با دلايل عقلي و منطقي آن را رد كند نه با وام گرفتن از اسلام و قرآن،چرا كه باز هم تآكيد ميكنم هيچ كجاي قرآن گفته نشده زنان و مردان در كنار هم مي توانند كار كنند.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      6 5
      آیا اسلام گفته تفکیک جنسیتی؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین