فارس نوشت:

معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکان شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از مشترکان برق درخواست کرد: بهای برق خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) محمدجواد شریفی با بیان آنکه قرائت، محاسبه، نگهداری و توزیع هر قبض برق در هر دوره بیش از 600 تومان هزینه دربر دارد، گفت: هم اکنون بیش از 30 میلیون مشترک برق داریم که با توسعه سامانه پرداخت الکترونیکی قبوض برق افزون‌بر کاهش هزینه، از نظر زیست‌محیطی و کاهش قطع انبوهی از درختان برای تولید کاغذ موثر است.

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه 1521 به‌منظور پرداخت الکترونیکی قبوض برق، از پوشش 60 درصدی مشترکان توسط این سامانه خبر داد.

به‌گفته او، هم‌اکنون سامانه 1521 در 20 شرکت توزیع راه‌اندازی شده است و به مشترکان خدمت‌رسانی می‌کند.

او گفت: هدف ما این است که در مناطقی که امکان دارد، پرداخت قبوض به‌صورت الکترونیکی انجام شود و بر این اساس، سامانه 1521 در فاز نخست در شش کلان‌شهر و در فاز دوم در 14 مرکز استان دیگر راه‌اندازی شد.

او ادامه داد: با وجود این که در تهران و سایر مناطق اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این زمینه صورت نگرفته است، روزانه بیش از هفت هزار مشترک با سامانه 1521 فقط در تهران تماس گرفته و نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام می‌کنند که به مرور زمان با اطلاع‌رسانی گسترده‌تر، اعتماد مردم به این سامانه افزایش می‌یابد.

او گفت: با توجه به راه‌اندازی این سامانه در کلان‌شهرها و مراکز استان‌های بزرگ 60 درصد مشترکان زیرپوشش این سامانه قرار گرفته‌اند و همزمان برای آنان قبوض کاغذی صادر شده است.

او با بیان اینکه مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری 1521، با این سامانه ارتباط برقرار کنند، گفت: مشترکانی که شماره تلفن همراه‌شان در سامانه ثبت شود، اطلاعات مربوط به قبض مصرفی ازطریق پیامک 100001521 به اطلاع آنان می‌رسد.

او گفت: هدف ما از راه‌اندازی این سامانه‌ها حذف قبوض کاغذی در درازمدت است اما در زمان حاضر از نظر قانون موظف هستیم که همچنان قبوض کاغذی را برای مشترکان ارسال کنیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 2
    خب اینجا چی به جیب مشترکین میره؟ بقیه نباید نون ببرند؟
  • بی نام US ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    4 1
    آن وقت آن ۶۰۰ تومان صرفه جویی شده به جیب مردم خواهد رفت یا حضرات دولتی ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    4 0
    600 تومن چه خبره بابا
  • امیر رشتی A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    7 0
    واقعا مضحکه که هر وزارتخونه ای برای دریافت بهای قبوض بخواد یه شماره اختصاصی داشته باشه.مردم همین الانش قاطی کردن شماره هارو .آقایونی که دم از دولت الکترونیک میزنن واقعا نمیتونن یه سامانه واحد با شماره ای ساده برای پرداخت قبوض ایجاد کنند؟ که وقتی تماس بگیریم کلید یک برای آب،دو برای گاز، و...باشه؟.. اروپاییها و آمریکایی ها دارن خارج از کهکشان اکتشاف میکنن اونوقت دولت ما چهارتا وزارتخونه رو نمیتونه باهم سازگار کنه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    فکر خوبیه ولی کاش اینترنتیش رو هم میذاشتن. از طرفی با توجه به اطلاعات اضافی در قبوض مثه میزان و قیمت مصرف و تاریخ مراجعه بعدی و غیره آیا به صورت پیامکی هم این اطلاعات داده میشه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    اینترنتی کنید بهتر است و بیشتر استقبال می شود
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 1
    بنده دریافت قبض کاغذی همراه اول را درسایتش حذف کردم و الکترونیکی پرداخت می کنم. اداره برق و تلفن هم باید قبض کاغذی را حذف کنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 0
    پول کاغذ رو نگیرید مردم اینترنتی میدهند
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    بهش میگم
  • محسن IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    3 0
    قبوض صادره شده متاسفانه حاود جداول وأرقام وعددهاي زبادي مي بأشد كه تحليل و مقاييسه انها نياز به داشتن ليسانس رياضي مي بأشد لطفا انرا ساده و از طريق آس ام آس بمشترك أعلام كنيد با توجه به تجربه عمومي مردم دراين رابطه حتما مورد قبول عامه قرار خواهد گرفت
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    2 0
    اونی که مستاجره سال به سال خونه اش عوض میشه چی؟
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    1 0
    متاسفانه دستگاهها فقط می خواهند یک طرفه عمل کنند. قبض هزینه دارد . اگر کسی حاضر می شود قبض کاغذی نگیرد و الکترونیکی استفاده کند باید بخشی از هزینه قبض بعنوان تشویقی به مشتری بر گردد. اما دستگاهها اینکار را نمی کنند. برای مثال بسیاری از افراد قبض تلفن همراه دریافت نمی کنند اما شرکت مخابرات نه تنها بخشی از هزینه قبض را به مردم بر نمی گرداند بلکه هزینه ها را افزایش می دهد. بدون برگرداندن بخشی از هزینه های قبض به مردم ، چرا باید مردم از این طرح استقبال کنند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    1 0
    شما هزینه صدور قبض رو هم سرشکن کرده و از مشترکان دریافت می کنید حالا که صرفه جویی میشه این پول باید به مشترک برگشت داده بشه. اصلا مشتری مداری می دونید یعنی چی؟ حروم و حلالش هیچی
  • همشهری A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    حرف حساب است حالا باید دید گوش شنوایی هم هست یا نه