مهر نوشت:

معاون آبفای استان تهران با اعلام اینکه با شناسایی مشترکان پُرمصرف، اطلاعیه ها و هشدارهایی در این باره صادر شده است، گفت: احتمال اعمال محدودیت برای مصرف کنندگان بالای 40مترمکعب در پاییز امسال وجود دارد.

علیرضا نوذری پور گفت: در استان تهران دو سال متوالی با خشکسالی مواجه هستیم که هم خشکسالی هیدورلوژیکی و هم خشکسالی سالانه را شامل می شود.

معاون آبفای استان تهران گفت: اکنون ذخایر سدها در مقایسه با سال های قبل کاهش یافته به نحوی که در شرق تهران حدود 190 میلیون متر مکعب در مقایسه با سال 91 با کاهش ذخیره آب مواجه هستیم.

او با اشاره به اینکه در این مدت ورودی آب به سدها کاهش یافته است گفت: در شرق تهران حدود 80 درصد کاهش ورودی آب به سدها داریم که هشداری برای مصرف آب است.

نوذری پور گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران همه تلاش خود را به کار بسته تا فصل تابستان را که اوج گرما است مردم با کمترین مشکل عبور کنند.

این مقام مسئول در آبفای استان تهران با اشاره به اینکه انتظار داشتیم که 10 تا 15 درصد کاهش مصرف را شاهد باشیم گفت: پیش بینی ما این است از فصل تابستان که اوج گرما و مصرف آب است عبور کنیم اما فصل پاییز را با شرایط خاص در پیش داریم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای تهران گفت: به بارش ها و همکاری مردم امید داریم، اما انتظار ما این است تا آغاز بارش ها مردم در استفاده صحیح از آب همکاری کنند.

نوذری پور با بیان اینکه در برخی از نقاط شهر شاهد جدی نگرفتن توصیه ها و هشدارهای شرکت آب و فاضلاب هستیم گفت: چنانچه همه مردم در مدیریت مصرف بهینه آب همکاری نکنند، ناچار خواهیم بود در برخی نقاط شهر محدودیت هایی را برای مشترکان پُرمصرف قائل شویم.

او ادامه داد: در اینباره برنامه هایی را پیش بینی کردیم که در مرحله نخست مشترکان پُرمصرف غیرخانگی مانند سازمان ها و ادارات دولتی برای ایجاد محدودیت در اولویت هستند و پس از آن به سراغ مشترکان پُرمصرف خانگی خواهیم رفت. اما اگر مردم همکاری کنند امیدواریم به هیچ یک از این محدودیت ها نیازی نباشد و بتوانیم به خوبی از این شرایط عبور کنیم.

نوذری پور با اشاره به اینکه کارگروه تولید برای افزایش تامین در حد ممکن فعال است گفت: استفاده از ذخایر آب های سطحی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا دو ماه آینده تصفیه خانه هفتم تهران وارد مدار شود.

او تاکید کرد: در حوزه توزیع، فشارهای اضافی شبکه را کاهش دادیم و در حوزه مصرف نیز شناسایی مشترکان پُرمصرف انجام و هشدارها و اطلاعیه ها صادر و توزیع شده است.

معاون مهندسی و توسعه آبفای تهران گفت: درخواست ما از مشترکان مصارف زیر 20 متر مکعب این است که صرفه جویی را ادامه دهند، به مشترکان با مصرف 20 تا 30 متر مکعب هشدار دادیم و برای مشترکان بالاتر از 30 متر مکعب ماهانه حدود 700 هزار اخطار کتبی توزیع کردیم.

او گفت: اگر در فصل آبی جدید که از مهر آغاز می شود ورودی آب سدها افزایش نیابد، ناچار خواهیم بود برای مشترکان با مصرف بیش از 40 متر مکعب محدودیت هایی قائل شویم.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    5 1
    من یه سوال دارم. میخام بدونم اینایی که دارن ساختمون سازی میکنن و بعد از بتون ریزی شیر آب رو باز میکنن رو در و دیوار های بتون ریزی شده از آب شرب که این همه براش زحمت کشیده میشه استفاده میکنن؟ چطوری میشه جلوی این همه هدر رفت آب رو که تو بخش ساخت ساز ساختمونا هست رو کسی نمیگیره حالا اگه آب شرب هم نباشه آب ِ دیگه چرا باید اینجوری به هدر بره؟