تسنیم نوشت:

لازم نیست خیلی اهل ماشین‌بازی و برند‌های بزرگ باشید‌، تنها کافی است یک انسان با احساسات باشید تا منطقه آزاد ارس بتواند رویاهای شما را که تا دیروز تنها در حد یک عکس اینترنتی بوده‌اند، به حقیقت بدل کند.
پیش از ارس، منطقه آزاد کیش و اروند این فرصت را داشتند تا با آزادی کامل پای خودروهایی را به کشورمان باز کنند که شاید طی 20 سال آینده هم امکان ورودشان به ایران وجود نداشت اما در غیبت ستارگان در این مناطق آزاد‌، منطقه آزاد ارس عجایبی را پیش روی مردم ایران قرار داد که حتی تصور ورودشان به ایران هم سخت بود اما این فرش قرمز ارس میزبان خودرو‌های تازه واردی در سال 93 بود که برخی از آنها حتی در منطقه خاورمیانه هم به سختی یافت می‌شوند . این ستارگان تازه‌وارد آنقدر خاص‌، با ارزش و در عین حال داغ هستند که به سادگی نمی‌توان از کنار آنها گذشت‌. به همین دلیل تیم خبری هفته نامه خودرو امروز در منطقه آزاد ارس تنها چند ساعت بعد از ورود این خودرو‌های خاص دست به کار شد و به سراغ ستارگان تازه وارد ارس رفت . آنچه در این مطلب می‌خوانید تنها معرفی کوتاهی از ستارگانی است که قدم بر فرش قرمز منطقه آزاد ارس و ایران گذاشته‌اند.

 

Chevrolet Corvette C7

ارس خیلی سعی کرد اولین منطقه‌ای باشد که میزبان نسل جدید شورولت کوروت افسانه‌ای است اما پیش از آن 2 دستگاه کوروت C7 وارد منطقه آزاد کیش شده بودند‌. این خودرو از سال 2014 روانه بازار‌های جهانی شده و کوروت وارد شده به منطقه آزاد ارس سومین هیولای 455 اسب بخاری شورولت است که قدم به خاک کشورمان گذاشته‌. پیشرانه این خودرو 6.2 لیتر حجم دارد و با بهره‌گیری از 8 سیلندر Vشکل حداکثر توانش به 455 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 624 نیوتن متر می‌رسد. شورولت این خودرو را با 2 نوع گیربکس 6 و 7 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه کرده که نمونه وارد شده به ارس از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و ابهت 1.5 تنی کوروت C7 را تنها در 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند و اگر باز هم تشنه هیجان و سرعت باشید کوروت می‌تواند شما را در هر ساعت 306 کیلومتر جابه‌جا کند! مصرف ترکیبی این هیولای سبک V8 حدود 9.3 لیتر در 100 کیلومتر است و از جمله مهم‌ترین رقبای آن می‌توان به SRT وایپر‌، نیسان GTR و جگوار F-Type اشاره کرد که هر سه در نوع خود بی‌نظیر هستند.

خودروهای رویایی در خاک ایران

 

MercedesBenz SLS AMG

SLS یک تفاوت بزرگ با دیگر خودرو‌های خاص وارد شده به ارس دارد. مرسدس بنز تولید این محصول را بعد از 4 سال در سال 2014 متوقف کرده است تا SLS با پیوستن به تاریخ و بدون جانشین به یک اسطوره مانند مدل مطرح SLR بدل شود‌. وامدار خلف در‌های گالوینگ از مدل 300 و جانشین مدل افسانه‌ای SLR در حالی به منطقه آزاد ارس وارد شده که از جمله آخرین نمونه‌های تولید شده این محصول در جهان به شمار می‌رود . SLS AMG با پیشرانه V8 6.2 لیتری و حداکثر توان 591 اسب بخار دومین خودرو قدرتمند وارد شده به منطقه آزاد ارس طی ماه اخیر است‌. این خودرو زیبا و شگفت‌انگیز با وزن 1.6 تنی صفر تا 100 را تنها در 3.7 ثانیه می‌پیماید و حداکثر سرعتش به 320کیلومتر در ساعت می‌رسد‌. غرش تنومند SLS AMG در ارس برای مالکش حدود 900‌میلیون تومان آب خورده است‌. از جمله مهم‌ترین رقبای این خودرو در منطقه آزاد ارس می‌توان به تنها فراری 458 وارد شده اشاره کرد‌.

 

خودروهای رویایی در خاک ایران

 

Bentley Continental GTC 2014

کانتیننتال GTC خودرویی کبریولت از کلاس GT است‌. این خودرو اولین محصول بنتلی بعد از مالکیت فولکس واگن در این شرکت به حساب می‌آید و اولین بنتلی تاریخ است که به صورت انبوه به تولید می‌رسد‌. آنچه در ارس شاهدش هستیم، جدید‌ترین مدل این خودرو در نوع کبریولت است که پسوند C پس از عنوان GT این خودرو نیز همین موضوع را بیان می‌کند‌. استون مارتین DB9 و فراری FF نزدیک‌ترین رقبای این بنتلی هیجان‌انگیز هستند و بعید نیست برای شکست دادن این کبریولت قدرتمند یکی از شهروندان تبریزی برای واردات این دو رقیب شگفت‌انگیز نیز دست به کار شود. این خودرو در رنگ سفید و با سقف و تودوزی قرمز به منطقه آزاد ارس وارد شده از پیشرانه 4 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد‌. حداکثر توان این خودرو عدد 500 اسب بخار را نشان می‌دهد و حداکثر گشتاورش نیز به 660 نیوتن متر می‌رسد. هیولای روباز بنتلی با وزن حدود 2.5 تن صفر تا 100کیلومتر را تنها در 5‌ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعتش نیز به عددی فراتر از 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد . با این حال ابرخودرو بریتانیایی در سیکل ترکیبی هر 100 کیلومتر حدود 10.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند . بنا به گفته مالک این خودرو حدود 830 میلیون تومان خرج روی دستشان گذاشته است و هم اکنون در پارکینگ این مالک در کنار یک رنج روور اتوبیوگرافی خانه‌ای تمام انگلیسی را به وجود آورده است‌.

 

خودروهای رویایی در خاک ایران

BMW 428i

خاص‌ترین و داغ‌ترین خودرو وارد شده به ارس طی هفته گذشته نه از باشگاه 500 اسب بخاری‌هاست و نه یک هیولا از لامبورگینی یا فراری بلکه این مهمان تازه‌وارد محصولی است که تنها حدود 2 ماه از ورودش به بازار خاور‌میانه می‌گذرد و با 4 سیلندر بیش از دیگر خودرو‌ها خودنمایی می‌کند‌. ب‌ام‌و سری 4 که در سال 2014 جانشین مدل سری 3 کوپه ب‌ام‌و شده وقتی شما این مطلب را می‌خوانید حدود 2 هفته از عمرش در خاک ایران می‌گذرد‌. این سری 4 دومین مدل قدرتمند از خانواده 4 است که با عنوان 428 معرفی می‌شود و از پیشرانه 2 لیتری توربو 240 اسب بخاری و پکیج M بهره می‌برد. کوپه فریبنده ب‌ام‌و که با طراحی زیبایش دست منتقدان را بسته با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک شتاب صفر تا صد 6 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند و حداکثر سرعتش به 250 کیلومتر در ساعت می‌رسد‌. این خودرو علی‌رغم قدرت و شتاب فوق‌العاده در سیکل ترکیبی تنها 6.3‌لیتر بنزین مصرف می‌کند‌. نمونه وارد‌شده به ارس مدل 2015 این خودرو است و در این منطقه 75 هزار دلار ( 238 میلیون تومان) قیمت دارد‌.

 

خودروهای رویایی در خاک ایران

Porsche Macan S 2015

ماکان در زبان اندونزیایی به معنای ببر است‌. پورشه از سال 2010 طراحی این خودرو را آغاز کرده است تا به عنوان برادر کوچک‌تر مدل دوست‌داشتنی کاین به بازار‌های جهانی عرضه کند. ماکان سرانجام در نمایشگاه سال 2013 لس‌آنجلس و توکیو به نمایش در آمد و فروشش از بهار سال 2014 در اروپا آغاز شد‌. یک سوم پلت‌فرم ماکان با برادر ارزان‌قیمتش یعنی آئودی Q5 مشترک است به گونه‌ای که از فاصله بین دو محور و طراحی سیستم تعلیق مشابه این خودرو استفاده می‌کند اما گیربکس‌، پیشرانه و نوع سیستم تعلیق آن کاملا با آئودی تفاوت دارد‌. یکی دیگر از نکات جذاب در مورد ماکان این است که این خودرو اولین پورشه‌ای است که بعد از 20 سال به پیشرانه 4 سیلندر مجهز شده‌. پیش از ماکان مدل سدان 968 نیز از پیشرانه 4 سیلندر بهره می‌برد که به نظر می‌رسد با شخصیت درنده‌خوی پورشه چندان همخوانی ندارد‌! پورشه هم اکنون ماکان را در 4 مدل معمولی‌، S ، S دیزل و توربو به بازار عرضه می‌کند. در پشت نمونه واردشده از این خودرو به منطقه آزاد حرف S بعد از نام ماکان می‌درخشد که نشان‌دهنده عدم بهره‌گیری از پیشرانه 4 سیلندر مدل معمولی است چرا که این خودرو به موتور 3 لیتری تویین توربو مجهز شده است و توانایی تولید حداکثر قدرت 335 اسب بخار و 465 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا 100 این شاسی بلند جمع و جور پورشه با وجود وزن 1.9 تنی تنها 5.4 ثانیه است و حداکثر سرعتش به 254 کیلومتر در ساعت می‌رسد‌. شاسی بلند عجیب و خاص پورشه در سیکل ترکیبی 8.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند و قیمت نمونه 2015 آن در منطقه آزاد ارس حدود 90 هزار دلار (286 میلیون تومان) تعیین شده است‌.

 


خودروهای رویایی در خاک ایرانFord Mustang GT با تیونینگ هرتز

 

نسل پنجم فورد ماستنگ آخرین روزهای تولیدش را سپری می‌کند تا به زودی با نسل ششم جایگزین شود‌. همین موضوع موجب شده تا تیونر‌ها برای جاودانه‌شدن این ماستنگ بعد از حدود 10 سال تولید برای تقویتش دست به کار شوند‌. ارس نیز از این مهمانی بزرگ تیونر‌ها بی نصیب نمانده است و این روز‌ها میزبان نسخه‌ای خاص و تولید محدود از ماستنگ GT است که نام Hertz & Penske Racing شناخته می‌شود . پیشرانه این خودرو در حالت استاندارد با حجم 5 لیتری و 8 سیلندر V شکل 420 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما شرکت هرتز از آنجایی که فکر می‌کرده این قدرت و شتاب 4.6 ثانیه ای‌اش آنقدر که باید شگفت‌انگیز نیستند، حداکثر قدرت این موتور را به 600 اسب بخار رسانده تا با صدایی مهیب و چهره‌ای خشمگین آن را نسبت به ماستنگ‌های دیگر متمایز جلوه دهد‌. یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی ظاهری این ماستنگ را از برادران استانداردش جدا می‌کند خط طلایی کشیده شده در طول بدنه است‌. تا کنون تنها 150 نمونه از این خودرو به تولید رسیده که مدل مذکور در منطقه آزاد ارس یکی از این مدل‌هاست.

خودروهای رویایی در خاک ایران


17231

 

کد خبر 368292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    جای ابر خودروی جهان...پراید..بسیار خالیست...
    • حجت A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      داستان پراید دیگه خز شده
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      78 4
      نه تو عکس اول ابهتش از دور به چشم میخوره شورلت جلوش مثل جوجس
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      44 84
      پراید هم ادم خودشو داره. اینا هم ادم خودشو
    • چهار A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      35 3
      جناب حجت داستان پراید خز نشده بلکه جاودانه شده
  • یک لقمه نان RO ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    127 4
    بله دیگه دلار های نفت به جای سفره مردم رفت تو ماشین هایی که فقط عکسشو دیده بودیم من اهل تبریزم و همزمان دو نفرو میشناسم یکیش فورد شاسی بلندداره یکیش محتاج نون شبش ...
  • هموطن A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    106 2
    دنیا به سرعت برق در حال پیشرفته در همه زمینه ها و بخصوص اتومبیل و ما هنوز اندر خم تولید خودروی مثلا ملی که قطعات چینی داره.متاسفم بحال خودم که تو این کشور متولد شدم
  • قوچعلی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    62 6
    در عوض ما هم دارای پراید می باشیم
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    50 39
    متاسفم برای وطنم که پولهای مازاد اقشار ثروتمندش جیب دلالها رو پر میکنه بجای اینکه گره از مشکلات اجتماعی و اقتصادی برداره.....باور کنید تو این شرایط کشور جای این ماشینها اینجا نیست.
    • بی نام US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      38 17
      بالاخره آن فرد باید از سود پولش یک کیفی بکند یا نه؟
    • سام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      19 32
      خوب شما بگو اونی که پول داره پولش رو چکار کنه؟ دیگه این بحث های کمک به دیگران کهنه شده. چرا اونی که پول داره نباید لذت ببره؟ چرا اونی که ضعیفه نباید بره تلاش کنه؟ من خودم دانشجوی پزشکیم چند سال دیگه که درآمد بالایی داشته باشم مطمئن باش توی لوکس زندگی کردن دریغ نمی کنم. حالا بماند که ما تو مملکتمون کارخونه دار و بساز بفروش و بازاری ثروتمند زیاد داریم. داداش همیشه گفتن : هرکه بامش بیش برفش بیشتر
    • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      10 3
      سام بذار اول کار گیرت بیاد بعد برای پول و زندگی لوکس نقشه بکش پسر...
    • وحید A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      12 0
      در پاسخ به سام: دوست عزیز کسی منکر این نیست که مفد خوری کار بدیه، اما مسئله اینه شرایط پیشرفت برای همه به یک میزان مهیا نیست، اکثر شهرستانها از نظر امکانات قابل مقایسه با برخی شهرهای مهم نیستند، به خیلی از مشاغل با وجود سختی زیاد اصلا هیچ بهایی داده نمیشه مثل کشاورزی، بیشترین زحمت کمترین درآمد، یک سری مسائل باعث شده درآمدهای یک شبه نامشروع از راههای مختلف نصیب یه عده بشه که این هیچ ربطی به تلاش نداره، شما تلاش کن نوش جونت اما تا اونجا که من میدونم اینجا اغلب ثروت عادلانه به دست نمیاد
  • بی نام US ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    80 6
    من فقط برای خواندن کامنت ها میام
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    22 58
    حیف این ماشین ها که اینجان
  • وحید IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    من هم هفته قبل تبریز بودم واقعا تعداد ماشینهای ارس زیاد و چشمگیر بود که اکثرا هم بالای شهر داشتند ویراژ میدادند ولی به نظر من این چیز مثبتی نیست. این نشانگر بزرگ شدن شکاف طبقاتی است.
    • تبريز RO ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      56 4
      با شما موافقم . من خودم اهل تبريز هستم و واقعا اين شكاف طبقاتي را در خيابان حس ميكنم .البته من هم خوشحال مي شم وقتي ماشينهاي آمريكاي واروپايي را زير پاي هم شهريهام ميبينم ولي اي كاش جوري بشه كه همه بتونن ماشين خوب و با كيفيت سوار بشن .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    70 4
    وانت پرایدو نمی بینم که ....
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      55 3
      من هر وقت می بینمش ، یاد دمپایی جلو بسته قهوه ای قدمیا می افتم... خیلی باحالاه ، آدم رو شاد می کنه
  • حسن A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    24 30
    من روز ی پنجاه تاازاین ماشیناتوی شهرمیبینم عین خیالمم نیست فکرمیکنم یک شتریایک گاویایک الاغ ازکنارم ردمیشن
  • سامان A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    28 7
    از همه مردم عزیز ایران میخوام که حداقل یکبار به ارس شهر جلفا تشریف بیارن،صد در صد فرصت خوبی از نظر اقتصادی پیش روی شما خواهد بود.
  • قادر IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    24 3
    ما درحسرت یه لقمه نون هسیم ولی باز بهشون تبریک میگم خوش بحالشون...
  • هاشم IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    43 5
    تبریزیها میتونن ماشین پلاک ارس بخرن؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      12 0
      آری/این ماشینا در شهرهای جلفا و مرند و تبریز میتونن ترددکنن.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      7 0
      بله
    • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      10 4
      بله اکثرشون مال تبریزیاست
    • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      9 1
      بله با اجازه تون الا5 نزدیک 5 هزار دستگاه خودروی پلاک ارس در تبریز تردد می کنند.
  • م IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    71 43
    تبریز بین کلانشهرهای ایران واقعا شهر تمیز و با کلاسیه دوستانی که نرفتند حتما توصیه می کنم به خصوص از اردیبهشت تا شهریور. نگران مساله زبان هم نباشید درسته همه ترکی صحبت می کنند اما اگه فارسی هم سوال کنید شما رو مطمئنا راهنمایی می کنند هرچند با فارسی دست و پا شکسته
    • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      14 9
      حسودا دارن منفی میدن//خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • ایمان A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      20 5
      کاملا تایید میشه بنده تازه از تبریز برگشتم.باید بگم که واقعا شهر زیبایی و مدرنی هست.مردمان بافرهنگ و مهمان دوستی هم داره که تا حالا مثل اونا تو هیچ جای ایران ندیدم از صمیم قلب ازشون تشکر می کنم. اینهمه پیشرفت رو که تو تبریز دیدم .تبریز خیلی خیلی پیشرفت کرده
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    11 2
    فقط پراید و وانت باردو
  • مسعود A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    30 4
    تو مفاهیم اقتصادی معیار سنجشی وجود داره به نام ضریب جینی که این ضریب نشاندهنده میزان عدالت در توزیع ثروت در جامعس من مخالفتی با تولید ثروت از راه قانونی و مشروع ندارم ولی این ضریب در کنار رشد اقتصادی نشون میده که تجمع ثروت در یک بخش جامعه به شدت در حال افزایشه و همونطور که عرض کردم این بدلیل تولید نیس بلکه به خاطر دلال بازی و سواستفاده عدهایی از شرایط خاص جامعس فک کنم با دقت بیشتر بایدبه پیامدای تلخ این فاصله های طبقاتی نگاه کرد که احتمالا دامنگیر همه چه غنی و چه ضعیف میشه
    • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      6 1
      احسنت
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
      8 1
      کاملا" موافقیم و با پوست و گوشت و استخوان همه داریم حسش میکنیم...
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    2 17
    این ماشینها اونجا چکار میکنند موقعی که ورود ماشین خارجی ممنوعه باید تو کل ایران ممنوع باشه
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    5 5
    وااااااااا کی از کلکسیون ماشین های من عکس گرفته؟؟؟
  • محمدرضا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    8 6
    قبلنا واسم جای سئوال بود کسی که سوار این ماشینای چند صد میلیونی و میلیاردی میشه مگه چقدر سرمایه داره که پوله 3,4تا آپارتمان 60,70متری تو جنوب تهران و انداخته زیر پاش اصلا از کجا اورده این پولو به این نتیجه رسیدم که کسی که پوله مفت در میاره به هر شکل و طریقی اصلا واسش اهمیت نداره اون ماشین 700میلیون پولش باشه یا 1میلیارد ولی اینم میدونم کسی که واقعا زحمت کشیده و خون دل خورده باشه هیچ وقت تحت هیچ شرایطی سرمایه یک عمر زندگیشو بابت این ماشین های با قیمت گزاف خرج نمیکنه
  • علی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    8 2
    سام عزیز.. حرفی که من مد نظرم بود تقریبا مسعود جان توضیحشو داد....من مخالف رفاه نیستم ولی به نظر شما کسی که الان ماشین 1 میلیاردی داره واقعا نیاز بهش داشته؟؟/ قبل از این ماشی چی زیر پاش بوده؟ منظور من اینه که خیلی از نیازهانمون با ماشینهای خوب و معقول تری رفع میشه بقیه اش تجمله..به قول قدیمیا حنای اضافیه...چه اشکال داره پول مازادمونو برای کمک به دیگران خرج کنیم. تاسف من برای نبودن فرهنگ درست ثروته..تا حالا خبری از خودروی بیل گیتس وزوکربرگ و .... شنیدین؟ کسی که تو ایران این ماشینو میخره برای نیاز روانیش خریده
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    12 1
    من 45 روزه یک پراید رفتم خداوکیلی مصرفش از این ابرماشینها بیشتره و موندم با مصرفش جنون وارش چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید؟
  • عماد IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 2
    من کاملا با حرفای دوستمون به نام غلی موافق و همنظرم. اینا تجمله که جاش تو کشورهاییه که اکثر ملتش ثروتمندن نه اینجا.
  • سعید IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    4 0
    سلام فقط کافیه به آمار ارائه شده در برنامه پایش یک شنبه شب دقت بشه تا بفهمیم توی کارخانجات خودروسازی داخلی چه بخور بخوری...... به تعداد کارمندان و میزان تولید دقت فرمائید..... سوزنچی در مقایسه آماری شرکت هیوندای کره و ایران خودرو گفت: درآمد هیوندای 86 میلیارد دلاردر حالی که درآمد ایران خودرو 4 میلیارد دلار است. سود هیوندای 8 میلیارد دلار بود ولی ایران خودرو 400 میلیون دلار ضرر کرد. کارکنان گروه صنعتی هیوندای 63 هزار نفر و ایران خودرو 51 هزار نفر است. تولید خودرو هیوندای 4 میلیون و 700 هزار و تولید ایران خودرو تنها 400 هزار است. در نهایت صادرات هیوندای 3.4 میلیون دستگاه و صادرات ایران خودرو 1500 دستگاه است.
  • ناشناس A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 2
    چه خبر از منطقه آزاد جزیره زیبای کیش؟؟؟ خداییش هیچ شهری توی ایران به زیبایی کیش نیست کیش نگین زیبای خلیج همیشه فارس ایران
  • امین از کرمانشاه A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 1
    هی روزگار هی روزگار بابا تورو خدا اینجور ماشینهارو در معرض دید ما نزارین به خدا دین و گناه ما گردن شما میفته هی روزگار