مدیر امور منابع آب شمیرانات از تخریب بیش از 2700 مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه جاجرود در محدوده این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، حسين زنگوئي گفت:‌ در راستای اجراي ماده دوم قانون توزیع عادلانه آب و با اخذ حكم قضايي و با هدف آزادسازی بستر و حريم رودخانه ها و مسیل هاي زيرپوشش، از ابتداي مردادماه امسال دو مورد از مستحدثات غیر مجاز در بسترو حريم رودخانه جاجرود تخريب شده است.

زنگوئي با اشاره به تلاش و پیگیری مجدانه تیم گشت وبازرسی و واحد حقوقی امور منابع آب شميرانات، گفت: با تلاش اين امور و همكاري طرح جلوگيري از آلودگي آب شرب تهران، پس از اخذ حكم قضايي، اقدام به تخریب يك مورد دیوار و محوطه سازی غيرمجاز احداث شده در روستای رودک شد.

وي افزود: با اجراي اين عمليات به میزان 160 متر مربع دیوار تخریب و حدود يك هزار و 500 مترمربع از بستر و حریم رودخانه جاجرود آزادسازی شد.

زنگوئي همچنين از اجراي يك مورد دستور قضايي در هفته گذشته نيز خبر داد و تصريح كرد: هفته گذشته نيز ماموران گشت و بازرسي با همكاري عوامل زحمتكش نيروي انتظامي اقدام به تخریب یکی از مهمترین مستحدثات غیرمجاز (مجتمع مسکونی گل یخ معروف به لانه زنبوری) در بخش شمشک كرد كه در پي آن بيش از 150 متر مربع دیوار تخریب و يك هزار و 200 مترمربع از بستر وحریم رودخانه آزادسازی شد.

وي يادآور شد: این امور در راستای جلوگیری از حفاری چاه هاي غیر مجاز، اقدام به توقیف سه دستگاه ادوات حفاری غيرمجاز نمود كه پس از توقيف اين ادوات به پاركينگ منتقل شدند.

مدير امور منابع آب شميرانات در پايان تاكيد كرد: اين امور به عنوان نماينده شركت آب منطقه اي تهران با هرگونه تخلف در زمينه آب هاي سطحي و زيرزميني برخورد قانوني و جدي مي كند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهگذر A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    13 0
    مساحت تخریبی را با سانتیمتر اعلام میکردید بزرگنمائی بهتر میشد خسته نباشید ..مانده نباشید
  • farokh AU ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    12 0
    اقا یه عکسی ،آدرسی ،مستندی چیزی از این تخریب ها هم هست؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    9 0
    فقط باید تصویر ارائه دهید. چون امکان تخریب برایتان نیست و هزینه زیادی دارد.