در هفته ای که گذشت دو داستان جداگانه در زمینه بانکداری الکترونیکی و غیر الکترونیکی برای من رخ داد که موجب شد تا استانداردهای تعریف شده برای کارمندان بانک و کاربران زیر سوال رود.

 

داستان اول:

وارد بانک ملت شدم تا قسط پرداخت کنم. قسط‌ها متعلق به صندوق تعاون صنفی بوده و زیر ورقه‌ها نوشته‌شده : بدون پرفراژ معتبر نیست. بعد از گذشت نیم ساعت، کارمند با دیدن ورقه قسط با کمال بی‌احترامی آن را جلوی من پرت کرده و با فشردن کلید نفر بعدی را صدا زد.

بعد از چند بار سؤال کردن که چرا قسط را نمی‌گیرید ورقه چاپ‌شده روی ستون بانک را به من نشان داد که نوشته شده بود قسط‌ها را از طریق عابر بانک پرداخت کنید. آوردن دلیل که این قسط بدون افتتاح حساب ایجادشده و شماره کارت وام‌دهنده وجود ندارد و... بی‌فایده بود.

هنگام بازگشت به خانه همسایه بالایی گفت بانک ملت شعبه دیگر قسط را گرفته و مشکلی نیست. با خود گفتم به آنجا رفته و من نیز پرداخت کنم اما وقتی رفتار توهین‌آمیز کارمند بانک را به خاطر آوردم و دیدم شعبه دیگری آن را گرفته؛ تصمیم گرفتم به بازرسی بانک ملت زنگ بزنم و جویای موضوع شوم.

بازرسی بسیار مؤدبانه گفت اصلاً بخشنامه‌ای وجود ندارد که نشان دهد که شعب می‌توانند قسط‌ها را نگیرند و شماره شعبه را گرفت و بعد از 5 دقیقه آقایی از بازرسی زنگ‌زده و گفت برو پرداخت کن، من هماهنگ کردم و آن‌ها حق ندارند قسط‌ها را نگیرند و حتی افراد پیر و ناتوان را نیز باید بدون سؤال پوشش داده و اقساط آن‌ها را بگیرند.

به بانک بازگشته و رفتم پیش آقای رئیس بانک و گفتم آقای ... از بازرسی زنگ‌زده و ...

ابتدا یک نگاهی به من کرد و حملات کلامی خود را آغاز کرد و در پایان گفت فقط همین یک بار را می‌گیریم و دفعه بعد نمی‌گیریم. گفتم بخشنامه را به من نشان بده و گفت به شما نشان نمی‌دهیم. گفتم بازرسی می‌گوید اصلاً شما حق ندارید قسط‌ها را نگیرید و دوباره جواب سربالا داد. دوباره جلوی چشم رئیس بانک به بازرسی زنگ زدم و بازرسی گفت دوباره زنگ می‌زنم و این بار رئیس عصبانی تر شده و گفت برو نوبت بگیر  و نیم ساعت دیگر معطل شدم تا قسط را پرداخت کنم.

در این فاصله پیرزنی آمد که می‌خواست قسط بدهد و کارمند دیگری با لحن پرخاشگرانه گفت نمی‌گیریم. به من برخورد و جلوی پیرزن بیچاره به بازرسی زنگ زدم و دوباره کارمندها با اکراه کار پیرزن را انجام دادند (نوبتش جلوتر بود)اما یکی از آن‌ها از پشت پیشخوان خطاب به من داد زد که فقط کار خودت را انجام بده و به دیگران کار نداشته باش. با خودم گفتم انصاف نیست که من قسط بدهم و پیرزن بیچاره ...

بالأخره نوبتم شد و هنگام دادن ورقه قسط کارمند دوباره گفت نمی‌گیریم و گفتم دوباره به بازرسی زنگ بزنم؟ و قسط را گرفت و زیر لب چیزهایی گفت...

 

داستان دوم:

کارت خرید پارسیان را به همسرم دادم تا با آن خرید کند. همه چیز الکترونیکی و به اصطلاح مدرن و شیک‌وپیک.

سر کار بودم که دیدم همسرم با اضطراب زنگ‌زده و می‌گوید کارت کار نمی‌کند و به ناچار با آبروریزی و شرمساری کالای مورد نظر را پس داده و به خانه بازگشته است.

به شماره 2318 زنگ زدم. کسی جواب نداد. ده‌ها بار زنگ زدم اما انگار نه انگار. 20 دقیقه پشت خط معطل ماندم و ناگهان پشت خط بودم که خودبه‌خود قطع شد و ...

سیستم تلفن‌بانک کار نمی‌کند. اعلام موجودی جواب نمی‌دهد و می‌گوید اشتباه است. به سایت مراجعه کردم و دیدم نوشته تا تاریخ 7 مرداد سیستم دچار اختلال است. خوب حالا چند روز از اختلال رسمی گذشته و همچنان کار نمی‌کند. وارد حساب کاربری نمی‌توانم بشوم.

امروز بالأخره موفق شدم تا تماسم با پاسخ روبرو شود. کارمند تجارت الکترونیک پارسیان گفت من خودم هم نمی‌توانم خرید کنم و سرورها قطع‌شده و مشکلات تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

دیدم خود کارمندشان ضمن عذرخواهی مشکل مشابه دارد و شما جای من بودید چه می‌گفتید؟....

 

 

 

کد خبر 368391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    11 0
    این اتفاقات تصادفی نیست و ادامه داره ...هروقت میری عابر بانک کار ضروری داری کار نمینه ...میری بانک نوبت میگیری میبینی 5 نفر جلوتر از توان ولی یک ساعت معطل میشی ...با دستگاه کارت خوان داری خرید میکنی همون لحظه کار نمیکنه ...
  • بی نام A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    18 1
    به بانكداري الكترونيك وشاپرك و امثالهم كار ندارم. سئوالي در مورد بانكداري اسلامي دارم. سود سپرده تضمين شده اگه اسمش ربا نيست پس چيه؟ اگه قراره به من سپرده گذار بيست و خورده اي درصد سود تضمين شده بدن پس اون بدبخت كارخونه دار كه براي نجات كارخونه اش و ... مياد وام ميگيره چند درصد بايد سود بده؟؟؟ اصلا ميتونه باز پرداخت كنه؟ يا از تو چاله درمياد و ميفته تو چاه؟ اگه حضرت محمد ص امروز بودند و وضعيت بانكداري مارو مي ديدند آيا اونو تاييد ميكردن؟؟؟؟ آيا وضعيت بانكداري اونهم غير اسلامي تو كشورهايي مثل سوئد آلمان اتريش و ... مثل ايرانه؟؟؟؟
  • oa IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    7 0
    گل گفتی
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    14 0
    در ضمن همین کارمندان رسمی به راحتی وام هم میگیرند، ضامن هم میشوند ، ضامن هم دارند... و ما هیچ
  • مصطفی A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    8 0
    با تایید تجربیات نگارنده محترم کلا این سیستم تمام ادارات دولتی ماست که با تعجب این فرهنگ در حال تسری به بخش نیمه خصوصی و خصوصی و حتی اصناف و بازاریان است. و علت آن هم معلوم است.بازار درهم برهم و آشفته از تحریم و ضربه دیده از رانت و فاسد و بدون خدمات پس از فروش و حتی احترام در حین فروش و ... شما نگاه کن به فروش خودرو و خدمات پس از فروش آن و وضعیت آموزش و پرورش و فردوگاه ها و بگیر بیا بانک و دارایی و شهرداری و همین اینترنت و....
  • بی نام RU ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    15 0
    وقتی کارمندان دولت را توپ هم تکان ندهند، با مردم ایبن طور رفتار میکنند. که از بازرسی هم ترسی ندارند. مگر چی کار میکنند که این قدر طلب کار هستند؟ مفتی که کار نمیکنند.
  • جواد IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    8 0
    واقعا در سیستم بانکی این بی احترامی ها و عدم ارایه خدمات حقوق مردم بیداد می کند. باز هم به بازرسی ان بانک ولی نهایتا تلف شدن وقت مردم و بی احترامی ها و فشارهای روانی را با چه هزینه ای می توان جبران نمود؟
  • بدون نام ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    7 0
    يك نكته جالب. براي اينترنت پرسرعت از طريق شايت كخابرات استان تهران اقدام كردم. همه چيز تاييد شد. در امتهاي كار اين پيام آمد در روزهاي هفته به مركز مخابرات محل سكونت خود مراجعه كنيد!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    5 0
    دستت درد نکنه واقعا مشکل را توضیح دادی اما کو گوش شنوا
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    3 0
    اوليش كه الكترونيكي نبود
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    4 0
    آقاي خراساني اينجا ايرانه اينو هميشه بياد داشته باشيد.
  • امیر IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    6 0
    متأسفانه هر دو اتفاق توهین مستخدم بانک و مشکلات پرداخت الکترونیکی/اینترنتی برای بنده نیز در دفعات متعدد افتاده است
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    7 0
    اینجا ایران است. نه فقط بانک ها، بلکه تمام بخش های خصوصی و دولتی جان مردم را به لب رسانده اند اینجا ایران است. خبر آنلاین هم سانسور میکند چون اینجا ایران است
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    5 0
    كامندان بانكها و با كمال تعحب كارمندان بانكهاي خصوصي بيشتر و بد تر از آنها كارمندان موسسات مالي كه انگار هيچ دوره اي نديده اند بسيار غير محترمانه با مراجعين عادي رفتار مي كنند با عذرخواهي ار كارمندان وظيفه شناس .
  • م.ش.ر RU ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    5 0
    دست بازرسی درد نکنه
  • کامیاب RO ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    7 0
    این نکته که " نمی گیریم " در بین کارمندان بانکها خیلی رواج پیدا کرده . بنظرم جا دارد این مسئله که بانکها حق انجام ندادن عملیات را ندارند ، بصراحت به مردم اطلاع رسانی شود اگر هم بانک مرکزی نمی خواهد هزینه نماید ، بازرسی های بانکها بروشور هایی در شعب نصب نمایند که بصراحت کل عملیات بانکی ای را که کارمندان شعبه باید انجام دهند ، ذکر نماید.
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    11 0
    اولا به شما تبریک میگم که پیگیر بودید و نگذاشتید حق خودتان و دیگران ضایع شود چون خیلی از ما به چنین مشکلاتی برمی خوریم ولی براحتی از کنارش می گذریم و بی خیال پیگیری می شویم. ثانیا پیشنهاد من اینست که کارمندان محترم بانک و رئیس بی کفایت آن که مردم را اینگونه به سخره می گیرند سریعا به دکتر مراجعه کنند و تست اعصاب و روان بدهند. ثالثا بانکها اگر قرار باشد از مردم پولی بگیرند که در شعبه خودشان سپرده گذاری شود مهربان می شوند ولی وای به روزی که بخواهیم پولی برداشت کنیم و یا وامی با سود پایین بگیریم یا قبض و اقساطی پرداخت کنیم و یا حساب خود را ببندیم...
  • نصراله RU ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    6 0
    حدود یکسالی میشه که بانک ملت گند زده من خودم یه وام متیازی باشگاه مشتریان بانک ملت داشتم که برای اون اقدام کردم. یکی از مدارکی که باید ارائه میدادم گواهی شغلی بود. من کارمند رسمی فولاد خوزستان بودم و گواهی را ارائه دادم با مهر برجسته یه نامه به من دادن که حالا برو اینو بده به سازمانتون که گواهی اشتغالت اصلیه هر چی گفتم که بابا این کار خنده داره و این گواهی مهر برجسته داره و نهایت همین مهر رو پای همین برگه میزنن زیر بار نرفتن. از اون ور هم شرکت میگفت ما یه نامه رو دو بار تایید نمیکنیم زنگ زدم بازرسی گفتن بخشنامست گفتم کدوم بخشنامه ؟ چرا بقیه بانکها ندارن؟ با بیشعوری کامل جواب داد بقیه بانکها غلط میکنن خلاصه بیخیال شدم. بانک ملت شعبه خرمکوشک بازرسی: آقای ت....
  • حبیب زاده A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    8 0
    متاسفانه بی ادبی کارمندان و رئیس بانک خیلی عمومیت دارد و مشکل از جائیست که رئیس همپای کارمند بی ادب خود پیش میرود... در موردی که برای من پیش آمد پس از بی ادبی کارمند و مراجعه من به رئیس بانک رفاه شعبه توحید بابل و اعلام اینکه از بازرسی پیگیری خواهم کرد رئیس با پررویی تمام شماره کارمندی خود را روی برگه ای نوشت و خنده ای کرد و گفت برو ببینم چکار میکنی کسی نمیتواند مرا از اینجا بر دارد....
  • من RO ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    5 3
    چقدر پر توقعيد؟ شما فقط بايد پولتون را بديد دست بانك هيچ انتظار ديگه اي هم نداشته باشيد
  • مهدی IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    7 1
    جالبه که توی همین بانک ملت جلوی هر باجه یه دستگاه الکترونیکی نظرسنجی گذاشتن که با یه دکمه میشه نظر داد. جمع کنید بابا لابد توقع دارین همه بزنن "عالی"... واقعا رفتارشون افتضاحه
  • سرگردان IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    2 0
    من انتقال وجهي از طريق عابربانك ملي انجام دادم. پس مدتي وقفه به من اعلام كرد پاسخي از مركز واصل نشد و كارت را به من تحويل داد و در اين هنگام پول از حساب مبدا كسر شد و به حساب مقصد فرستاده نشد و عابربانك هيچ رسيدي بابت اين عمليات به من نداد و نهايتا با مراجعه به بانك به من اعلام شد 72 ساعت كاري صبر كن تا آخرين وضعيت اين عمليات مشخص بشه.آخه چرا با اين فناوري دنيا همچين اتفاقي بايد تو سيستم بانكي بيفته