تسنیم نوشت:

یک مسئول کُرد از هماهنگی کردهای عراق، سوریه و ترکیه برای مقابله با گروهک تکفیری داعش خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مسئول کُرد در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از هماهنگی کُردهای عراق، سوریه و ترکیه برای مقابله با گروهک تکفیری داعش خبر داد.
این مقام در ادامه گفت که کُردها برای مقابله با تهدیدات داعش همکاری نظامی با بغداد را آغاز کرده است.
این همکاری پس از آن اعلام شد که طی روزهای اخیر دامنه جنایت گروهک تروریستی داعش در عراق گسترش یافته است.
منابع حقوق بشری اعلام کردند: در حمله تروریست ها به سنجار در یکشنبه 3/8/2014 که نزدیک به 350 هزار سکنه دارد ، فاجعه انسانی در این منطقه رقم زدند.
این منابع افزودند: تروریست ها پس از تسلط بر این منطقه جنایت کشتار جمعی در حق ایزیدی ها مرتکب شدند و بیش از هزار نفر از جمله 450 نفر را در دو روستا کشتند. تروریست ها دست به اعدام های گسترده در این منطقه زدند و زخمی ها را در اقدامی مغایر با قوانین بین المللی کشتند.
به گفته منابع حقوق بشری ، گروه های تروریستی بیش از صد خانواده را به محض تسلط بر سنجار ربوده و به منطقه الجزیره در موصل بردند و سرنوشت آنها نامعلوم است هر چند که برخی مسئولان محلی از احتمال کشته شدن همه آنها خبر داده اند.
منابع حقوق بشری تاکید کردند: تروریست های داعش 500 زن را ربوده اند که سرنوشت آنها نامعلوم است.250 نفری هم که فرار کرده اند در معرض کشتار جمعی با توجه به نبود امداد رسانی قرار دارند.هفتاد کودک نیز بر اثر گرسنگی و تشنگی جان داده اند و جان صدها نفر با خطر مرگ روبرو است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 2
    اردوغان از چيزي كه وحشت داشتي به سرت اومد كردهاي تركيه عراق و سوريه با هم متحد شدند كم كم آتش اين جنگ دامن تركيه رو هم داره ميگيره اما نه با داعش بلكه با اتحاد كردها واي واي واي اردوغان بدبخت شدي كردها متحد شدند پ ك ك جون تازه اي ميگيره واي واي واي نظام پوشالي نئو عثماني تو و دوستانت فاتحه اش خونده شد اردوغان معمار تركيه اي كه از استانبول تا آنكارا بيشتر وسعت نداره اردوغان برو سر قبر آتاتورك و به با صداي بلند فرياد بزن آتاتورك آسوده بخواب گند زده شد به تركيه ات
    • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      0 0
      غیرتتونو جلو داعش دیدیم مسدرهای کاغذی
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 1
    اين ديگه آخرش بود. يه جوري نوشته انگار سه تا قدرت برتر نظامي دنيا با هم متحد شدند كه فلان. اينا كه هر كدومشون از اون يكي بيچاره ترن. كرد سوريه كه حتي تو سوريه به رسميت شناخته نشده.كرد تركيه كه هنوز ترك كوه نشين صداش ميزنن.كرد عراق هم كه ..... بيخيال. خدا كمكشون كنه.
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    کلا من کردها رو خیلی قوی تر از این حرفها می دونستم.
  • شمل A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 0
    خبر جان تا ديروز خبرايى منتشر مى كردى كه كردا با داعش هم دستن؟مگه ننوشته بودين كه پيشمرگ ها واسه نظامياى عراق اسلحه كشيدن وفلان وبهمان،چه خوبه كه خبر گزاريا ياد بگيرن كه اصل خبر رو بدون تحريف ومصلحت انديشى به گوش مخاطب برسونن.
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 1
    روی ما کردهای ایران هم حساب کنید می آیم به خدا
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    تف به غیرت عربهای عراق کردها نبودند داعش همه کشورشان را گرفته بود
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 0
    تا امریکای کثیف هست جهان همین اشوب و تروریسم است