مجری خروج خودروهای فرسوده تبصره 13 شرایط جدید جایگزینی خودروهای فرسوده را اعلام کرد.

گروه اقتصاد: دارندگان خودروهای فرسوده با شرکت در طرح ویژه خروج خودروهای فرسوده بدون دریافت خودروی جایگزین با در دست داشتن گواهی اسقاط خودروی خود با واردکنندگان ، تولید کنندگان خودرو معامله می کنند.
به گزارش خبرنگار خبر آنلاین، مهران سالاری مجری خروج خودروهای فرسوده تبصره 13 در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال 85 تا کنون در قالب تبصره 13 470 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده اند که از این تعداد 380 هزار دستگاه در قالب طرح جایگزینی و 90 هزار دستگاه به صورت نقدی از رده خارج شده اند.
سالاری تصریح کرد: در حال حاضر در ادامه طرح سال 86 و برای اتمام این طرح از 5 دی به عنوان آخرین مهلت وام خودروهای فرسوده اعلام شده است و تا کنون تقریبا اکثر متقاضیان به مرحله اسقاط رسیده اند و تعداد اندکی باقی مانده اند .
وی خاطر نشان کرد: پس از بسته شدن این طرح هیچ اقدام دیگری انجام نخواهد شد و به سایر طرح های آینده موکول خواهند شد بر این اساس اگر متقاضیان خروج خودروی فرسوده با مشکل مواجه شدند می توانند با شماره های 88535555،88536666 تماس حاصل کنند.
سالاری با اشاره به کاهش عمر ناوگان عمومی تاکسی از 15 به 10 سال خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 88 از تردد تاکسی ها ی بیش از 13 سال جلوگیری خواهد شد.
مجری خروج خودروهای فرسوده ادامه داد: با توجه به این که تعداد خودروهای فرسوده ای که از سال 85 از رده خارج شده و یا تعویض شده اند آمار خوبی است اما تعداد خودروهای فرسوده بیش از این تعداد است و باید تا سال 90 بیش از 2 میلیون خودرو از رده خارج شود.
سالاری یادآور شد: برای رسیدن به این هدف کمی در سیاست های خود انعطاف نشان دادیم وثصدی دولت را کم کردیم تا بتوانیم بیشتر از حضور بخش خصوصی استفاده کنیم به این جهت طرح جدید اسقاط خودروهای فرسوده را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: در این راستا متقاضیان با ثبت نام در سایت farsoodeh.ir و استعلام ازوضعیت خودرو و با هماهنگی با ستاد راهبر ناجا و تایید اطلاعات متقاضی به مراکز اسقاط معرفی شده و اسقاط صورت می گیرد.
سالاری تصریح کرد: پیش از این متقاضیان خودروهای فرسوده نقدی تنها 1.5 میلیون تومان را می گرفتند ولی در نوع جدید این گروه می توانند با واردگنندگان خودرو، خودرو سازی ها وارد مذاکره ومعامله شوند. وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: پیش از این و طبق قانون واردکنندگان خودرو برای واردات خودروهای 6 و 10 و بیش از 10 سیلندری بین 1 تا 3 خودروی فزرسوده از رده خارج کنند بنابراین در طرح جدید دارندگان گواهی اسقاط خودرو می توانند با این گروه وارد معامله شوند .
سالاری ادامه داد: تولید کنندگان خودرو نیز که برای شماره گذاری خودروهای بالای 10 سیلندر خود باید یک خودروی فرسوده از رده خارج می کردند نیزمی توانندبا این گروه وارد معامله شوند.
مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده در ادامه اظهارداشت : همچنین واردکنندگان قطعات منفصله خودرو به خاطر اخذ عوارض به گمرک می توانند حداکثر 1 خودروی 1.5 میلیون تومان به گمرک گواهی اسقاط بدهند تا از تخفیف های گمرکی برخوردار شوند بنابراین این گروه هم می توانند از این گواهی های استفاده کنند.
سالاری با بیان این که تعداد معاملات این گواهی های مشخص نخواهد بود درباره احتمال افزایش دلالی این گواهی ها گفت: مهم این است که تعداد خودروهای فرسوده در داخل کشورکم شود، واسطه گری به ذات بد نیست و تنها مشکل ان خلافکاری است
وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ازمحل اخذ گمرکی واردکنندگان خودرو در سالهای قبل خواندوادامه داد: در اجرای این طرح تنها برگه گواهی اسقاط خودرو که ازطریق سایت farsoodeh.ir انجام شده باشد مورد تایید است و از نظر ما برگه های اسقاط ملاک عمل نیست و تنها باعث خواهد شد که مدیریت بهتر اعمال شود.
وی خاطرنشان کرد: تا خودروهای فرسوده تسجیل نشده و پلاک ملی دریافت نکنند فایل شرکت در این طرح نیستند تصریح کرد: به زودی از ترددخودروهای که پلاک ملی یا برچسب تسجیل ندارندجلوگیری خواهد شد.
سالاری با بیان این که طرح افزایش تعداد مراکزاسقاط در دستورکارمان قرارندارد اظهارداشت: متاسفانه گزارشاتی دریافت شده مینی بر این که تعدادی شروع به ثبت نام بریا جایگزینی خودروهای فرسوده درسال 87 کرده اند که در همین جا هرگونه اطلاع رسانی وثبت نام برای سال 87 را غیر قانونی می دانم .
به گفته مجری خروج خودروهای فرسوده تا پایان سال باید 60 هزار خودرو فرسوده از این طریق از رده خارج شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۶
    0 0
    بیمزه
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۶
    2 0
    برای ثبت نام چه کنیم
  • 12 42 IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۶
    0 0
    خوب ملت و سركار گذاشتيد با اين خودروهاي فرسودتون
  • بدون نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    شما که نمیتونید چنین طرحی درست اجرا کنید وهمیشه به ضرر مردم تموم میکنید چرا این مردم بدبختو سره کار گذاشتید حداقل با اون فکستنی هم یه بخورو نمیر در می آوردن خواهش عاجزانه یه فکری بکنید
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام اعلام كردند وام جايگزيني خودرو ده ميليون تومان است در حالي كه به هركجا مراجعه مي كنم وامي با چنين مبلغي وجود ندارد
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
    0 0
    همش وعده همش وعید ، همش ناشی گری و غیر کارشناسانه کار کردن واز مردم مایه گذاشتن .قرار شد مفسدان اقتصادی معرفی شوند . حالا با طرح های من درآوردی مثل هدفمند سازی یارانه هاوآن خوشه بندی مسخره و بچه گانه ، خودروی فرسوده ، مسکن مهر و....می خواهند مردم را مجازات کنندو به عبارتی سر کار بذارند.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۸
    0 0
    che jori sabte nam konim?
  • صادق IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
    0 0
    اینجانب خریدار 1دستگاه خودرو فرسوده هستم جهت تعویض هستم کمکم کنید شاید من هم صاحب یک خودرو اقساطی بشم. شماره تماس 09374551851
  • ججج IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
    1 0
    اقا ياخانم اخرش ژيان رافرسوده اعلام مي كنيد يانه ؟ چه خاكي بر سرمان كنيم.
  • بدون نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۵
    0 0
    ضمن قدردانی از زحمت شم و همکارانتان آیا در مورد ژیان هم تصمیمی اتخاذ شده است یا خیر ما چکار کنیم که متاسفانه به دلیل وضعیت مالی مجبور به خرید آن شدیم حال با مشکل مواجه شدیم لطفا محبتتان را بیشتر بفرمایید متشکرم
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
    0 1
    طبق بخشنامه ای تو ایران خودرو ها اعلام کردین آخه اگه من حداقل 3 میلیون داشتم که دیگه خودمو زیر بار قسط و قرض ومنت ضامن نمی کردم میرفتم یه ماشین کارکرده میخریدم
  • مددی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۸
    0 0
    ماشین من مدل58و6سیلندراست ایابرای تعویض میتوانم اقدام کنم
  • م.م. IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۵
    0 0
    پس چی شد قرار بود که 15روز تحویل بدن معلوم که دورغ گفتین
  • ايمان IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
    1 0
    درسال1389چه مدلي ازوانتهاي ايراني اسقاطي اعلام مي شوند ايا مدل 1367هم مي تواند ثبت نام كند؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۹
    0 0
    اینها دروغ هستند برای سرکار گزاشتن مردم است
  • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۶
    1 0
    ماشینهای مدل 63 تعویض میشوند تا کی
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 3
    koja beram khodro 1986 daram avaz konam
  • گرمرودی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    1 1
    خودروی دارم که از نظر الایندگی مشکلاتی دارد نیاز میبینم انرا از رده خارج کنم ولی هنوز زمان ان نرسیده است راهنمایی فرمایید