۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۶
نگرانی های مدیر مک دونالدز چیست؟

حتی اگر مدیر بزرگترین رستوران زنجیره ای جهان هم باشید مسایلی وجود دارند که فکر شما را مشغول کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رستوران های زنجیره ای مک دونالدز هر روز به حدود 68 میلیون نفر در 119 کشور جهان خدمات ارایه می کنند و به همین خاطر است که این رستوران با بیش از 35 هزار شعبه در سرتاسر جهان، 1 میلیون 800 هزارکارمند و 28 میلیارد دلار درآمد بزرگترین رستوران زنجیره ای جهان محسوب می شود. اما با همه این ها مدیران مک دونالدز همچنان با چالش هایی مواجه هستند که باید برای حل آن ها تلاش کنند به خصوص که گزارش های اخیر از کاهش سهم بازار مک دونالدز حکایت دارند. دن تامپسون (Don Thompson)، مدیر مک دونالدز نشستی با سرمایه گذاران و تحلیلگران از چهار مورد به عنوان اصلی ترین چالش های پیش روی مک دونالدز یاد کرده است:

1- حفظ قیمت مناسب

مدیر مک دونالدز اعتقاد دارد که این شرکت طی سال های اخیر بر روی افزایش کیفیت محصولات خود تمرکز کرده و به یکی از اصلی ترین ویژگی های محصولات  مک دونالدز که قیمت مناسب بوده بی توجهی کرده است. به همین خاطر اکنون زمان آن رسیده که مک دونالدز بار دیگر ارایه خدمات با بهایی مناسب را در اولویت قرار دهد.

2- کاهش زمان ارایه محصول

طی سال های اخیر میزان زمانی که مشتری باید معطل می شد تا یکی از محصولات مک دونالدز را دریافت کند افزایش یافته چرا که افزایش تنوع محصولات باعث افزایش فرآیند تولید شده است. به همین خاطر مدیر مک دونالدز اعتقاد دارد که این شرکت باید بار دیگر از طریق تجدیدنظر در برخی از فرآیندها و یا افزایش کارکنان، زمان ارایه خدمات را کاهش دهد.

3- حسن شهرت

جایگاه برند مک دونالدز در میان افکار عمومی سیری نزولی دارد به خصوص که گزارش های بسیاری در مورد اثرات منفی محصولات این شرکت بر سلامت افراد منتشر شده است. به همین خاطر شرکت مک دونالدز تلاش می کند تا دور تازه ای از کمپین های تبلیغاتی را ایجاد کند که پیام اصلی آن ها تاکید بر کیفیت محصولات است.

4- ساده سازی منوی غذا

از سال 2007 تاکنون منوی غذای رستوران های مک دونالدز به میزان 70 درصد رشد کرده و تنوع محصولات آن افزایش یافته است. افزایش زمان انتظار مشتری یکی از پیامدهای افزایش تنوع محصولات است و علاوه بر این برخی از مشتری ها اعتراض دارند که تنها بهای محصولات بسیار ساده ارزان است و آن ها باید برای افزودن برخی خوراکی ها به غذایشان پول بیشتری را بپردازند. به همین خاطر شرکت مک دونالدز تصمیم گرفته که منوی ساده تری را در آینده ارایه دهد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    22 2
    در ضمن نسبت به رقبا براي يك قيمت،حجم كمتري غذا ميدهد
  • بی نام EU ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    114 3
    جالبهنگرانی مدیر بزرگترین رستوران زنجیره ای دنیا کاهش قیمت محصولات و کاهش زمان انتظار مشتریه اونوقت نکرانی مدیران شرکتهای در پیت خودروسازی این مملکت هم کاهش کیفیت محصول و افزایش بهای نهایی خودرو و افزایش زمان انتظار مشتری برای حصول حداکثر سود از پول مشتری استاینه تفاوت بین یه تجارت بین المللی موفق با یه کلاهبرداری ملی و منطقه ای
    • جعفر A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      28 2
      کامنت خیلی خوبی بود. مرسی
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    59 3
    آقا بیاین از ایرانیها یاد بگیرین مدیریت رو.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    29 2
    دوست عزیز لطفا دیگه حرف خودرو رو اصلا نزنید حالمون بهم خورد تو هر خبری میگن آقا جان میتونن آینده هم گرونتر میشه هم بی کیفیت تر هم کشته ها بیشتر حتی بیشتر از جنگ غزه نمیخاد خودتون اذیت کنید کسی حریف شرکتای خودروسازی نیست
  • آرش A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    12 12
    اون زمانی که خارج بودیم چند باری از شعبه های مک دونالدز غذا تهیه کرده بودیم غذاهاش به نظرم کیفیت خوبی دارند
  • خسته A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    23 5
    واقعا امثال مک دونالد و کی اف سی و برگر کینگ نباشه تو کشورهای آسیای شرقی دو روز بیشتر نمیشه زنده موند .