رونمایی از جدیدترین اثر محمدرضا حکیمی درباره اتحاد و همبستگی مسلمانان

جدیدترین کتاب استاد محمدرضا حکیمی، با عنوان «قرآن و قبله» فردا 21 مرداد در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سرچشمه، کتاب «قرآن و قبله» نوشته استاد محمدرضا حکیمی 21 مردادماه در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) رونمایی می‌شود.

کتاب «قرآن و قبله» در رابطه با تحولات جهان اسلام و منطقه بوده و در قالب چهار مقاله و یک مقدمه نوشته شده است. عناوین آن نیز شامل «پیام به انقلابیون جهان»، «اتحادیه جماهیر اسلامی»، «عاشورا و غزه» و «استعمارشناسی» است.

با توجه به این که اختلافات سلیقه‌ای و مذهبی در جهان اسلام شدت گرفته است، در این کتاب علامه حکیمی به بازسازی شخصیت جوامع اسلامی با نگاهی به تمدن اسلامی پرداخته است و از سوی دیگر بر این که کشورهای اسلامی باید مشت محکم و واحدی در برابر استعمار باشند، تأکید کرده است.

مهمترین بحث این کتاب پیرامون اتحاد و همبستگی مسلمانان است که باید با محوریت قبله و قرآن باشد؛ چرا که که مورد توافق همه مسلمانان و از اشتراکات اصلی آنهاست و اختلافی بر سر این موضوع وجود ندارد.

این برنامه روز سه شنبه 21 مرداد، از ساعت 17 الی 20 در مجموعه فرهنگی سرچشمه واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه صیرفی پور برگزار می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه خراسانی IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    7 1
    درود بر استاد حکیمی. ان شاءالله سالها پایدار و سلامت باشید. افتخار خراسان و خراسانی ها هستید.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 0
    اتحاد مسلمانان آرزوی هر مسلمان عاقلی است.درود بر امام موسی صدر که جانش را در این راه فدا کرد