روایت عضو شورای رقابت از نشستی برای کاهش قیمت خودرو/ قاضی پور: کاهش قیمت خودرو را همچنان پیگیریم

نادر قاضی پور، عضو شورای رقابت در رابطه با نشست روز چهارشنبه این شورا توضیح داد و گفت: کاهش قیمت خودرو را پیگیری می کنیم.

حتی حالا هم که شورای رقابت درنشست چهارشنبه هفته گذشته خود وضعیت تازه ای برای خودرو رقم نزد باز هم بازار خودرو در شرایط رکودی خود به سر می برد.

به گزارش خبرگزرای خبرآنلاین بر اساس روایت فعالان بازار خودرو یک روز پس از اینکه شورای رقابت تصمیمی در رابطه با قیمت خودرو منتشر نکرد و در روز پنج شنبه هفته ای که سپری شد بازار خودرو کم تحرک تر از گذشته به فعالیت خود ادامه داد. این کم تحرکی به اندازه ای است که بسیاری از فعالان بازار اعتقاد دارند از یک قرارداد ساده فروش خودرو تا اندازه زیادی خوشحال می شوند چرا که مردم از بازار خودرو روی برگرداندند و تمایلی به خرید خودرو ندارند. اتفاقی که تقریبا در هیچ فصل تابستانی تا این اندازه وجود نداشته است چرا که هرساله با فرا رسیدن تابستان بسیاری از شهروندان اقدام به خرید خودرو می کردند. موضوعی که تابستان سال جاری با آن تا حد زیادی بیگانه است.

در همین رابطه نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس که در شورای رقابت نیز عضویت دارد هفته گذشته اعلام کرده بود که برخی اعضای شورای رقابت به دنبال کاهش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو هستند. موضوعی که با پایان نشست چهارشنبه شورای رقابت به نوعی منتفی شد تا باز هم این سوال برای شهروندان شکل گیرد که فرجام بازار خودرو چه خواهد شد. موضوعی که قاضی پور در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در رابطه با آن اینگونه توضیح می دهد: « حق با مردم است. به هر حال چندی است ما مدام می گوییم قیمت ها باید کاهش پیدا کند. این موضوع خواسته مردم است. این خواسته قابل احترام است چرا که تقریبا همگی می دانیم قیمت خودروهایی داخلی این سطحی نیست که در بازار به فروش می رسد.»

او گفته های خود را اینگونه ادامه داد: « نباید وضعیتی ایجاد کنیم که شهروندان از بازار خودرو روی برگردانند. این اتفاق خوبی برای صنعت خودروی ما نیست. نکته این است که چرا این عدم تمایل به خرید خودرو در بخش های دیگر با وجود تورم وجود ندارد. به هر حال مردم می دانند که قیمت تمام شده خودرو برای فروش این چیزی نیست که در بازار قیمت گذاری شده است. »

عضو شورای رقابت در ادامه گفته های خود توضیح داد که اعضای دولتی عضو شورای رقابت تمایل چندانی به کاهش قیمت خودرو ندارند: « به هر حال دولت نیز اعضایی در شورای رقابت دارد. ولی ما تلاش مان را همچنان می کنیم تا قیمت خودرو بین 15 تا 30 درصد کاهش پیدا کند. این یک خواسته عمومی است و قطعا آن را رها نمی کنیم. خریداران خوردو تاوان برخی از کارهای اقتصادی کارخانه های خودرو سازی را نباید بدهند و به همین دلیل ما اعتقاد داریم آنها می توانند بین 15 تا 30 درصد قیمت خودروی تولیدی را کاهش دهند. »

قاضی پور افوزد: « پیگیر کاهش قیمت خودرو هستیم. حق با مردم است که برای خرید به بازار خودرو مراجعه نکنند. هر چند نشست روز چهارشنبه شورای رقابت خروجی قابل توجهی برای قیمت خودرو نداشت اما بی تردید ما تا انتها موضوع را پیگیری می کنیم و باید یک نتیجه معقول و درست از آن به وجود آید. » 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    84 0
    امروز 25 مرداده و ددلاینه خودروسازها 20 مرداد بود. چی بگیم ازین واضحتر
  • همشهری IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    56 68
    اگر 4تا نماینده و مسئول مثل نماینده ارومیه آقای قاضی پور داشتیم خیلی از مشکلات حل میشد. ممنون از لطفت آقای قاضی پور عزیز...
    • aشهروند بیچاره A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      84 4
      مگر آقای قاضی پور عضو ناظر شورای رقابت نیست که بعد از اعلام قیمت ها آقایون می گن ما آقای شیوا را قانع کردیم که قیمت ها پایین بیاید آن موقع آقای قاضی پور کجا بود . اینها همه شعار است و بس.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      16 0
      اينكه فقط شعار بديم و ژست حمايت از مردم رو بگيريم و آخرش هم هيچ نتيجه اي نده چه فايده داره مردم هم فقط دو تا مصاحبه رو ميبينند ظاهرا
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    72 2
    بجای اینکار اگر بحث رفع انحصار بازار خودرو رو پیگیری میکردید خیلی سریعتر و به صورت همیشگی مسئله ی قیمت و کیفیت که مهمتر از قیمت هم هست حل میشد
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    43 2
    مردم شعور دارند 2x2 تا 4 تاست. همه اعتراض دارند بالاخره آقای رییس جمهور بابت فیمت مکدر شدند شورای رقابت به نفع خودرو ساز بالاتر میبرد قیمت را مجلس میگوید قیمها باید پایین بیاید آقای وزیر اطلاع ندارنداز کاهش قیمت که مجلس اعلام کرده این وسط مردم و بازار گیج شده اند.
    • حمید A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      20 1
      قای وزیر کاملا خبر دارند .وایشان یکی از کسانی هستند که بصورت قاطع با ارزانی خودرو مخالف است بارها شبکه های تلویزیونی دراخبار ازصحبت های ایشان گزارش تهیه نموده اند.
  • محمد IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    49 3
    اگر مردم خودرو نخرند ، خودرو سازان و وارد کنندگان مجبور به کاهش قیمت خودرو میشوند مخصوصا خودرو های داخلی که استاندارد پایینی دارند و سعی میکنند از هزینه های جانبی که برای نهاد های مختلف در قیمت خودرو در نظر گرفته شده بکاهند تا این صنعت سر پا بماند.
  • مشکوک IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    3 27
    با سلام همیشه برای من سوال بوده که خواننده های این سایت چقدر درآمد دارند خواهشمندم در پاسخخ به این پست در صورت تمایل درآمد ماهیانه خود رو بگیید من خودم ماهیانه 3 میلیون درآمد دارم
    • امید IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      29 4
      من مهندسم 1200 میگیرم
    • آهو IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      11 0
      من مستاجر دارم 500 میگیرم
    • مجتبی A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      0 1
      400 هزار تومان
  • عباس IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    28 15
    بشینید تا ارزانش کنند .اگه به حرف اینها میخواستیم گوش کنیم الان ال 90 که خریدم 20 میلیون باید میخریدم 36 میلیون تازه از کارخانه.اما گوش ندادم وخریدم
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    16 1
    خدا خیرتون بده هر وقت شما ها با هم میشینید قیمتها بالاتر میره تورو خدا دیگه نمی خواد با هم بشینید.
  • حمید A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    30 0
    چندبحث مطرح است .اول تخلفات خودروساز که ازطریق کمسیون تحقیق وتفحص مجلس بررسی شده وبه سازمان بازرسی ارجاع داده شده یا تخلفی نیست واگرهم هست بایدپیگیری شود که این کار درحال پیگیری است .دوم خود شخص وزیر وقت موکدا اعلام کرد که با کاهش قیمت مخالف است پس موضع گیری دولتی ها علیرغم مکدر شدن معلوم شد .ازحرف تا عمل راه بسیار است اینکه من مکدر شدم شما مکدر شدی ویا دولت مکدر شده مهم نیست مهم ان است بالاترین مقام دولتی در پیکره دولت صراحتا اعلام کرد که قیمت نباید کاهش یابد. بعدش هم تنها راه این است که خودم مردم دست بکارشوند عکس العمل دولتی ها و مجلس مشخص است آبی برای مردم گرم نمی شود .پس مردم بیایم کمر همت ببندیم و خرید نکنیم وشعار سزایی گرانفروش نخریدن است را عملی کنیم . سزای گرانفروش نخریدن است .
  • علی A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    15 0
    در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده هیچ راهی جز آزاد کردن واردات خودرو وجود ندارد تا تولید کنندگان داخلی نیز با افزایش کیفیت اتومبیل خود نه تنها در داخل بلکه برای صدور تولیدات به خارج نیز وارد رقابت شوند. همانطور که اکنون اتومبیلهای تولید کره در اروپا و امریکا نیز به سبب کیفیت و قیمت مناسب فروخته می شوند. دخالت دولت در قیمت گذاری نیز فقط پاک کردن صورت مساله است و این سیاست چیزی نیست جز حمایت بی دلیل از تولیدات بی کیفیت و نقض فاحش حقوق مصرف کنندگان.
  • مرتضی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    15 0
    الان 6 ماهه منتظر تثبیت قیمت خودرو هستم ... بخدا 38 میلیون پول دارم اما زورم میاد خودروی گرون بی کیفیت بخرم ... رفتم یه رنو 5 قدیمی لگن خریدم دم دستم باشه ولی پول مفت به ایران خودرو نمیدم ....
  • كارمند IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    24 0
    گوش ملت از اين حرفا پره، 2 سال داريد ميگيد خودرو بايد ارزون بشه و جالب اينكه روز به روز گرونتر ميشه. خواهشا فقط حرف نزنيد، كمي هم به حرفي كه ميزنيد اعتقاد داشته باشيد و بهش عمل كنيد.
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    20 0
    فقط آزادی واردات خودرو و رقابت آزاد
  • علي A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    7 0
    پيگير باش عزيزم. دولت که نتونست کاري کنه ببينيم شما حريف مافيا سايپا و ايران خودرو ميشين
  • اميدوار IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    6 0
    فرهنگي با 22سال خدمت هنوزنتوانسته ام ماشين؟؟؟؟؟؟بخرم كي بخرم خودم هم نمي دونم
  • رضا IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    12 1
    یک کلام ما دست در دست هم بدهیم و نخریم تا به زانو در بیان و قیمت ها پایین بیاد. برای مثال بگم بی ام و مدل ایکس 1 با قیمت خدود 50 میلیون وارد میشه ولی ما بخواهیم بخریم حدود 200 ملیونه اون وقت با 50 میلیون چه ماشینی تو ایران به من و تو میدن؟ یک صدا نخریم
  • یک کارگر A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    11 1
    بیش از 2سال است منتظر تثبیت قیمت خودرو هستم یک پراید 81داشتم فروختم الان با پولش یه دونه موتور سیکلت نمی تونم بخرم،سالهای گذشته امیدی به پس انداز کردن داشتیم ولی ...........
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    2 1
    قیمت خودروبایدبیادپایین
  • حامد A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 1
    فقط برای رسانه ها خوراک خبری درست میکنند وگرنه الان مدتهاست که دولت و مجلس ثابت کردند توانایی کاهش قیمت خودرو رو ندارند علیرغم اینکه میدونند خودرو گرونتر از ارزش واقعیش عرضه میشه
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    1 0
    نمایندهای دیگه کجایند خوابند