آندر هررا ستاره جوان منچستر یونایتد از حضورش در این تیم بزرگ می گوید.

سعید یوسفی: «آندر هررا» که بازیهای درخشانش در لا لیگا و در ترکیب «اتلتیک بیلبائو» مورد توجه مسئولان یکی از بزرگترین باشگاههای فوتبال دنیا قرار گرفت امسال در لیگ برتر جزیره با پیراهن قرمز منچستر یونایتد به میدان خواهد رفت. او که از همین حالا حسابی در دل هواداران شیاطین سرخ جا بازکرده است از احساساتش پس از حضور در تیم جدیدش می گوید و از اینکه جز برای پیوستن به یونایتد هرگز حاضر نمی شده تا بیلبائو را ترک کند.

در منچستر هر روز یک اتفاق با شکوه می افتد

اولین روزی که به زمین تمرین رفتم با «بابی چارلتون» ملاقات کردم. در دنیای فوتبال کسی نیست که او را نشناسد. احساس خیلی خوبی بود. سفر به آمریکا و شرکت در جام گینس هم که حکایت بی نظیر خودش را داشت. خیلی باشکوه است که به یک کشور دیگر بروید و هزاران نفر بیرون از هتل انتظار شما را بکشند. این اتفاقی بود که در آمریکا برایمان افتاد. بازی در مقابل رئال و در حضور بیش از 000/109 هزار نفر هم یکی دیگر از آن اتفاقات فوق العاده بود. اینجا این احساسات خوشایند هر روز و درحالیکه انتظارش را نداری برایت به وقوع می پیوندند. تصور کنید به رختکن تیم می روید و با ستارگانی مثل رونی، کاریک، فلچر و فان پرسی روبرو می شوید. ستاره هایی که برای بیش از 10 سال در بالاترین سطح فوتبال دنیا قرار داشته اند.

تیمی غیر از منچستر پیشنهاد می داد قبول نمی کردم

اگر از تیمی مثل یونایتد پیشنهاد نداشتم هرگز بیلبائو را ترک نمی کردم. من از باشگاهی بی نظیر به اینجا آمدم. باشگاهی با یک فلسفه ویژه و مردمی به شدت دوست داشتنی. می دانم که خیلی ها از رفتن من ناراحت شدند اما آنها من را درک می کنند. این پیشنهاد از طرف یکی از بزرگترین باشگاه های انگلستان بود. من اینجا ماموریتی جدید را در کنار بازیکنانی جدید و یک مربی جدید تجربه خواهم کرد. اینجا همه با هم هم قسم شده ایم تا دوباره این تیم را به جایگاهی که به آن تعلق دارد بازگردانیم. من 25 سال دارم و همیشه با خودم می گفتم «قطار در حال ترک ایستگاه است». فکر می کنم تصمیم درستی گرفته ام. دیگر وقتش رسیده بود. منچستر پیشنهادی بود که نمی توانستم آن را رد کنم.

«فن خال» شبیه «بیلسا»ست

قبل از آمدنم به منچستر با فن خال صحبت نکردم اما می دانم که او به این انتقال علاقمند بوده است. او آدم رُک و رو راستی است و مسائل را به صورت رودررو به خود بازیکنان می گوید. فن خال به شدت منضبط است و تمرینات خیلی برایش اهمیت دارند. من این اخلاق او را دوست دارم. یکی از چیزهای دیگری که خیلی دوست دارم این است که فن خال اهمیت خیلی خیلی خیلی زیادی به توپ و در اختیار داشتن مالکیت می دهد. او می گوید دوندگی باید همراه با توپ باشد. این طوری کمتر خسته می شوید. فن خال شباهت های زیادی به مارچلو بیلسا دارد. بیلسا خیلی به پیشرفت من کمک کرد و مطمئنم فن خال هم می تواند این کار را بکند.

برای لیدر بودن خیلی زود است

فعلاً برای گفتن اینکه من در منچستر نقش یک لیدر را برعهده خواهم گرفت خیلی زود است. اینجا ما لیدرهای بزرگی مثل «رونی» و «فان پرسی» را داریم. شاید روزی د ر این جایگاه قرار بگیرم اما فکر نکنم این اتفاق به این زودی ها بیفتد. من انسان سخت کوشی هستم و فوتبال را عاشقانه دوست دارم. تقریباً تمام روزم را در حال تمرین، کسب اطلاعات در زمینه فوتبال و مطالعه تاکتیک های مختلف هستم. من نام همه داوران و حتی کمک داوران را می دانم.

به «بکام» نگفتم از شکست خوردنش خوشحال شده ام

در آمریکا دیداری با دیوید بکام داشتم. هنوز هم به خوبی اتفاقات سال 2004 و فینال «کوپا دل ری» را به خاطر دارم. خوب یادم است که «بکام» با پیراهن رئال و از روی یک ضربه ایستگاهی زیبا دروازه «زاراگوزا» را گشود اما در وقت های اضافه این زاراگوزا بود که با نتیجه 2-3 پیروز شد. وقتی که گل سوم به ثمر رسید من دقیقاً همان جای ورزشگاه بودم. دقیقاً در همان گوشه ای که ضربه اسطوره زاراگوزا یعنی «گالاتی» وارد دروازه رئال شد. در آن لحظه من هواداری 5 ساله بودم که از خود بیخود شده و از شکست رئال و دیوید بکام شادمان بود. وقتی او را از نزدیک دیدم نتوانستم چیزی در این مورد به او بگویم.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =